10 sposobów na przekierowanie klientów z platformy zakupowej do swojego sklepu

Nie jest tajemnicą, że platformy e-commerce dają dostęp do szerokiego grona klientów. Jak zatem przekierować część z nich do swojego sklepu?

Dywersyfikacja kanałów sprzedaży jest bardzo odpowiedzialnym posunięciem z perspektywy biznesowej. Nie świadczy to jednak o tym, że we wszystkie powinniśmy inwestować z jednakową siłą. W sytuacji, gdy jeden z nich generuje coraz wyższe prowizje i opłaty, zaczynamy zastanawiać się jak zwiększyć sprzedaż na tym drugim - autonomicznym kanale. Nie jest tajemnicą, że platformy e-commerce dają dostęp do szerokiego grona klientów. Jak zatem przekierować część z nich do swojego sklepu? O tym w artykule poniżej.

Nazwa użytkownika = nazwa sklepu

Zakładając konto w dowolnym serwisie sprzedażowym musisz pamiętać o tym, żeby klient w łatwy sposób mógł zidentyfikować Twoją działalność również poza nim. Dlatego nazwa wskazująca na adres domeny wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Chociaż regulamin Allegro wprost nie zabrania kreowania nazw w formule firma.pl to bezpieczniejszym sposobem będzie zastosowanie myślnika: firma-pl lub podkreślnika: firma_pl. W obu przypadkach nazwa sugeruje klientowi posiadanie przez sprzedającego własnej domeny, a ponadto buduje obraz wiarygodnego i profesjonalnego przedsiębiorcy. Ta sama zasada dotyczy maila kontaktowego w domenie sklepu: kontakt@firma.pl.

Niższe ceny

Nie odkrywam Ameryki twierdząc, że klient po podjęciu decyzji o zakupie konkretnego produktu będzie szukał w sieci oferty najkorzystniejszej cenowo. Dużym błędem sprzedających jest stosowanie jednolitej polityki cenowej we wszystkich kanałach sprzedaży. Jako przedsiębiorca musisz pamiętać, że koszt pozyskania klienta na zewnętrznej platformie zakupowej jest dużo wyższy, niż we własnym sklepie internetowym. Składają się na to między innymi: prowizje, wyróżnienia, monety czy np. Allegro Ads. Przy zachowaniu takiej samej masy marży jesteś w stanie zaoferować klientowi dużo niższą cenę. Wykorzystaj to i bądź widoczny w popularnych porównywarkach cenowych!

Wydłużony czas zwrotu

Standardowy termin na zwrot towaru zakupionego na odległość wynosi 14 dni. Zaproponuj klientom własnego sklepu dłuższy czas na zastanowienie - 30 dni, 45, a nawet więcej? Może mieć to znaczący wpływ na ich decyzje zakupowe w tzw. “gorących” okresach w ciągu roku. Tym samym dasz klientom możliwość rozpoczęcia zakupów świątecznych już w listopadzie, a sam rozładujesz ruch skumulowany w 2 i 3 tygodniu grudnia.

Wydłużona gwarancja

Jeśli jesteś jednocześnie sprzedawcą i producentem, nic nie stoi na przeszkodzie by klientom sklepu firmowego zaoferować dłuższą gwarancję na towar, niż ta podyktowana przepisami. Dodatkowe 6 miesięcy gwarancji w przypadku sprzętu elektronicznego, może okazać się lepszą zachętą dla kupującego, niż zwyczajnie - niższa cena.

Darmowa dostawa

Jedyną alternatywą, która pozwoli Ci konkurować z programami typu Allegro SMART jest darmowa dostawa - najlepiej bezwarunkowo. Jeśli natomiast Twoja sprzedaż opiera się głównie na towarach o niskiej cenie jednostkowej, ustaw próg wartości koszyka, powyżej którego będziesz w stanie spełnić ten warunek. Darmowa dostawa jest czynnikiem, który buduje również lojalność klientów wobec konkretnego sklepu.

Chatbot - obsługa na stronie

Pomimo, iż starasz się przygotowywać swoje oferty na jak najwyższym poziomie, z pewnością pojawi się klient, który będzie wymagał porady. W przypadku marketplace wymiana korespondencji między stronami bywa czasochłonna, co za tym idzie nietrudno o utratę takiego klienta. We własnym sklepie natomiast masz możliwość reakcji na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym, a tym samym większe prawdopodobieństwo na wykorzystanie szansy na zakup podyktowanej impulsem. Warto więc zastanowić się nad wprowadzeniem wirtualnej obsługi klienta lub dedykowanego zespołu specjalistów.

“Załączniki” do przesyłek

Jedna z najbardziej popularnych, a zarazem ryzykownych form konwertowania klienta. Punkt 13.4 podpunkt “b” Regulaminu Allegro stanowi jasno, że zabronione jest:

“dołączanie do wysyłanego Towaru lub dostarczanie w jakiejkolwiek innej formie treści zawierających informację o działalności komercyjnej prowadzonej poza Allegro (na przykład ulotek reklamujących sklep internetowy)”

Ulotki reklamowe, kody rabatowe - to najczęstsze co możemy znaleźć w przesyłce oprócz zamówionego towaru. Ciężko stwierdzić, czy takie działania wynikają z nieświadomości polityki Allegro, czy są w pełni zamierzone. Pewne jest natomiast to, że żaden z szanujących się sprzedawców nie zaryzykuje blokady, a nawet trwałego usunięcia konta, na które pracował latami.

Szerszy asortyment

Zarazem najprostszy sposób i chyba jedyny z całej listy, który nie wymaga od sprzedającego ponoszenia dodatkowych kosztów finansowych. Oferta Allegro bywa ograniczona i skupia się w głównej mierze na produktach najlepiej rotujących. Zaproponuj klientom swojego sklepu szerszy wachlarz możliwości - niestandardowe rozmiary, a może produkty personalizowane?

Powiadomienie o dostępności produktu

Wyprzedałeś swój bestseller na Allegro, a z powodu długiej niedostępności towaru klient odszedł do konkurencji? Nie popełnij tego błędu drugi raz! Powiadomienia o dostępności produktu, to nie tylko ciekawa opcja dla kupujących, ale także świetne narzędzie do forecastowania dostaw dla sprzedającego. Dzięki niemu wiesz, na jakie produkty jest największe zapotrzebowanie w Twoim sklepie. Warto z niego skorzystać nawet w przypadku, gdy chcesz poinformować klienta o opóźniającym się transporcie.

Program lojalnościowy

Punkty wymienne na rabaty kwotowe, a może obniżka procentowa, rosnąca z każdym kolejnym zakupem? Ważne, żeby oferta lojalnościowa była na tyle atrakcyjna i ograniczona czasowo, by mobilizować klientów do częstych zakupów w Twoim sklepie.

Proces przekierowywania klientów z platformy sprzedażowej do własnego sklepu internetowego jest bez wątpienia działaniem wymagającym czasu i cierpliwości. Stosując się do przykładów zawartych w artykule masz duże szanse na osiągnięcie celu. Znasz inne sprawdzone porady? Podziel się nimi w komentarzu.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP