19% wzrostu sprzedaży w akcji Symetrii dla Orange [case study]

Popularność Facebooka sprzyja coraz większej aktywności profili komercyjnych promujących konkretne oferty. Jak zatem przebić się ze skutecznym komunikatem marketingowym w tym medium?

W czerwcu 2012 roku Symetria stanęła przed ambitnym zadaniem wypromowania informacji o usługach internetowych oferowanych przez Orange, które zyskały na szybkości dzięki zastosowaniu technologii VDSL. Celem akcji miał być realny wzrost sprzedaży i ten wskaźnik przyjęto jako KPI konkursu, który był przedmiotem dalszych działań na fanpage’u marki.

Decyzja o współpracy z Symetrią zapadła na bazie wieloletniej i efektywnej współpracy z tą agencją – komentuje Maciej Stencel, Kierownik Projektu po stronie Oragne – Duże znaczenie mieli ludzie, którzy zostali dedykowani do projektu - na pierwszym spotkaniu pełni pomysłów i zaangażowania oraz doskonale przygotowani. Nie mieliśmy wątpliwości, że warto było im zaufać – mówi Stencel.

Konkretny plan działań, kreatywna realizacja

Prace rozpoczęto od szczegółowej analizy oczekiwań Orange i opracowania konkretnych pomysłów na ich realizację. Portal społecznościowy – miejsce realizacji akcji, od początku definiował prace koncepcyjne i narzucał wiele ograniczeń (np. związanych z regulaminem Facebooka).

Biorąc to wszystko pod uwagę, stworzono makiety aplikacji dedykowanej na fanpage marki, która miała być centrum akcji oraz dedykowanej strony WWW. Dalej zgodnie z identyfikacją wizualną marki i przy wykorzystaniu wizerunku Serca i Rozumu opracowano grafiki, które w kolejnym etapie zostały wdrożone.

Zapraszaj znajomych i wygrywaj

Idea zaproponowana przez Symetrię została bardzo dobrze przyjęta przez internautów. Uczestnicy zabawy za pośrednictwem dedykowanej strony oraz aplikacji Facebook polecali Orange znajomym, którzy chcieliby przyspieszyć swoje łącze, a w zamian mogli otrzymać urządzenia firmy Apple.

Wbrew pozorom prace agencji na tym etapie nie zostały zakończone. Eksperci Symetrii koncentrowali się na jak najlepszym przebiegu akcji, odpowiadali na pytania użytkowników, wprowadzali bieżące poprawki. To współpraca w tym momencie pomiędzy Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą jest z reguły najbardziej istotna z perspektywy powodzenia konkursu.

Rolą Symetrii było również wyłonienie zwycięzców zabawy oraz rozdystrybuowanie nagród.

Efekty

Poza laureatami konkursu, zwycięzcami okazali się również jego organizatorzy. Użytkownicy wzięli udział w zabawie, dzięki czemu udało się osiągnąć założone KPI. W efekcie osiągnięto 19%-centowy wzrost sprzedaży VDSL, porównując czas trwania konkursu z okresem przed akcją (dane uśrednione).

  • Zaangażowanie internautów w zabawę nie jest - ze względu na ogrom tego typu akcji w Internecie i mediach społecznościowych - zadaniem łatwym – mówi Andrzej Pyra z Symetrii – Dzięki udanemu doborowi nagród, prostym i zrozumiałym zasadom oraz ciekawej, fajnej realizacji graficznej witryny konkursowej udało nam się jednak wzbudzić zainteresowanie użytkowników i zachęcić ich do wzięcia udziału w zabawie – dodaje Pyra.

źródło: informacja prasowa

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP