3 kwartały w e-commerce

W święta w e-commerce rośnie znaczenie niskich cen i wygody zakupów. Pozostałe czynniki wyborów sklepów internetowych grają mniejszą rolę i nie są aż tak podatne na sezonowość. To tylko wybrane wnioski z 8-miesięcznego podsumowania projektu E-commerce Track, realizowanego przez IRCenter i SW Research.

Za co polscy internauci doceniają sklepy internetowe? Które z nich najlepiej oceniają? Jak te oceny zmieniają się w czasie? To najważniejsze pytania, na jakie odpowiada ostatnia edycja raportu E-commerce Track z sierpnia 2014. W ramach analiz uwzględniliśmy deklaracje internautów składane od listopada 2013 do czerwca 2014. Wnioski z analizy są skierowane przede wszystkim do sklepów internetowych i agencji wspierających e-commerce od strony marketingowej.

Cena - to najważniejszy powód docenienia sklepów. Internauci doceniają e-commerce za niskie ceny zwłaszcza w okresie świątecznym. W tym kontekście za niskie ceny doceniane są najczęściej Allegro i Tablica / OLX.

Wygoda zakupów - drugi najważniejszy czynnik oceny sklepów - jest związany z szybkością realizacji zamówień i dostępnym asortymentem. Podobnie do ceny - ten czynnik jest szczególnie istotny w trakcie robienia zakupów świątecznych. Za najbardziej wygodne uważane są sklepy: Dbam o Zdrowie i EMPiK.

Profesjonalizm - czyli jakość oferowanych produktów, informacje na ich temat i bezpieczeństwo transakcji - to wymiar niezbyt zależny od sezonowości. Za najbardziej profesjonalne uznawane są: Allegro i Dbam o Zdrowie.

Promocje - wpływają na ocenę sklepów tylko wśród 25% ich użytkowników. Promocje są szczególnie istotne w okresie zarówno zimowym, jak i letnim. Za promocje doceniane są: e-sklep Tesco i Matras.

Doradztwo sprzedawców - Internauci najrzadziej doceniają sklepy za doradztwo sprzedawców (co doceniają głównie panowie – w kontekście militiaria.pl i Komputronika).

Dzięki długoterminowemu określaniu postaw internautów wobec zakupów w sieci można zauważyć podatność na sezonowe zmiany zainteresowania ceną i wygodą zakupów wśród użytkowników e-commerce.

To użytkownicy portalu Dbam o Zdrowie są najbardziej zadowoleni z korzystania ze sklepu internetowego tego serwisu. Wśród pozostałych sklepów internetowych około jedna trzecia ich użytkowników pozytywnie je ocenia. Allegro jest bardzo wysoko oceniane na większości wymiarów, jednak ocena profesjonalizmu sklepu obniża odrobinę całościowy wynik. Empik również zbiera wysokie noty na większości wymiarów, tylko cena produktów pozostawia trochę do życzenia.

E-commerce Track powstał aby określać postawy wobec zakupów w Internecie. Projekt śledzi zachowania internautów korzystających z najbardziej popularnych kanałów sprzedaży oraz natężenie zjawiska ROPO wśród polskich internautów (sprawdzam online, kupuję offline). Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat badania E-Commerce Track oraz ściągnąć pełną wersję raportu podsumowującego roczny okres naszej obserwacji trendów e-commerce w Polsce, wejdź na stronę: IRCenter lub napisz na: info@ircenter.com

Źródło: IRCenter

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP