4 dobre praktyki, które każdy e-sklep może czerpać od serwisów z branży travel

Dobrych praktyk, które każdy e-sklep może czerpać od serwisów z branży travel, jest wiele, ale na pierwszy ogień warto skupić się na czterech, które – choć są w większości praco- i czasochłonne – to zarazem najbardziej popłacają, o czym najlepiej świadczą statystyki.

Dobrych praktyk, które każdy e-sklep może czerpać od serwisów z branży travel, jest wiele, ale na pierwszy ogień warto skupić się na czterech, które – choć są w większości praco- i czasochłonne – to zarazem najbardziej popłacają, o czym najlepiej świadczą statystyki.

Skoro 57% wszystkich rezerwacji noclegów to rezerwacje przez internet, a przychód serwisów z branży travel w ciągu ostatnich 5 lat wzrósł o ponad 70%, to znaczy, że warto bliżej przyjrzeć się temu, co robią, żeby z użytkowników swoich stron i aplikacji uczynić zadowolonych i powracających klientów. Tym bardziej że ich klienci to te same osoby, które po zarezerwowaniu noclegu online chętnie kupią sobie przez internet klapki, kostium, ręcznik i resztę urlopowej wyprawki.

1. Cierpliwie buduj wiarygodność

Spójrzmy prawdzie w oczy: liczba e-sklepów, które mają swoich klientów w głębokim poważaniu, wcale nie jest taka mała. Winą za to można obarczać nierzetelne sklepy działające w ramach platform aukcyjnych albo firmy-krzak, sprzedające nieistniejące towary przez ładnie wyglądające strony internetowe. Z hotelami bywa podobnie, więc serwisy rezerwacyjne starają się budować swoją wiarygodność nie tylko w oparciu o jakość noclegu, ale też o autentyczne i możliwe do zweryfikowania opinie gości. Dlatego:

  • 1) Połącz swój e-sklep z social media.
  • 2) Wyświetlaj opinie klientów na stronie.
  • 3) Dodaj swój e-sklep do porównywarek cen.

W ten sposób dasz ludziom szansę sprawdzenia Cię w różnych miejscach i przeczytania opinii tych, którzy już stali się Twoimi klientami.

źródło: www.accorhotels.com

2. Maksymalnie uprość proces kupowania

Z kupowaniem w niektórych e-sklepach jest jak z rezerwowaniem noclegu przez stronę hotelu, który mentalnie pozostał w internecie lat 90. – im więcej pól mamy do wypełnienia i podstron do przejścia, tym prędzej wściekniemy się i zawędrujemy kursorem myszy na krzyżyk w prawym górnym rogu przeglądarki. Skoro e-commerce powstało po to, żeby ułatwić ludziom kupowanie, to po co komplikować ten proces w jego kluczowym punkcie, czyli składaniu zamówienia i płaceniu za wybrane produkty. Dlatego:

  • 1) Unikaj długich formularzy zamówienia i pytania o mnóstwo informacji.
  • 2) Wbuduj w formularze funkcję autouzupełniania (skoro kochamy za nią Excela, to pozwólmy ludziom używać jej przy zakupach).
  • 3) Ogranicz do minimum liczbę podstron, które klient ma pokonać na odcinku koszyk-kasa.

źródło: www.expedia.com

3. Daj ludziom e-sklep, po którym łatwo się poruszać

Chyba każdy z nas choć raz w życiu wkurzył się, gdy w pobliskim markecie zmienili rozkład towarów na półkach, albo gdy w poszukiwaniu idealnego noclegu na weekend we dwoje trafiliśmy na stronę pięknego dworku w stylu rustykalnym, który schował swój cennik tak głęboko, że można go pobrać tylko jako PDF. Łatwe nawigowanie po stronie i szybkie odnajdywanie najważniejszych informacji są jednym z czynników decydujących o sukcesie gigantów branży travel. Dlatego:

  • 1) Zajrzyj na stronę jakiegoś hotelu w dużym serwisie travel i zobacz, co na niej jest (dla leniwych: dobre zdjęcia, krótki opis, tabelka/lista z najważniejszym wyposażeniem i zasadami, cena lub porównanie cen, opinie gości – wszystko, czego potrzeba do podjęcia decyzji jest na jednej stronie)
  • 2) Wprowadź nawigację okruszkową (breadcrumbs).
  • 3) Buduj proste adresy URL, np. www.twojsupersklep.pl/kasa

źródło: www.hotelscombined.pl

4. Pokaż, że w Twoim e-sklepie istnieje obsługa klienta

Zgodnie z naczelnymi zasadami e-commerce klient powinien móc łatwo skontaktować się z nami zarówno przed, jak i po zakupie. Niektórzy klienci potrzebują zdobyć więcej informacji zanim zdecydują się wydać pieniądze. Dlatego:

  • 1) W widocznym miejscu swojego e-sklepu umieść dane kontaktowe do obsługi klienta.
  • 2) Powtórz te dane w formularzu zamówienia i e-mailu potwierdzającym jego przyjęcie.

A w przypadku reklamacji:

  • 3) Odpisuj jako konkretna osoba z danego e-sklepu, a nie jako bezimienny „zespół” – w ten sposób, jeśli coś poszło nie tak, możesz autentycznością zawalczyć nie tylko o zadowolenie klienta, ale też o jego zaufanie i wiarygodność marki. Dzięki temu można zasłużyć sobie na dobrą opinię nawet na Wykopie ;-)

Autor: Paulina Królikowska, Web Content Specialist – Poland, www.hotelscombined.pl

Szukaj podobnych:

image

Komentarze