Mobilny internet zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Według raportu opublikowanego przez Internet Standard aktualnie 40% polskich użytkowników sieci korzysta z mobilnego dostępu do internetu.
Jeżeli chodzi natomiast o reklamę w mobilnych wersjach internetowych stron:
Szerszy obraz polskiego rynku mobilnego możemy znaleźć w raporcie IAB z listopada 2010 roku. Polskiego użytkownika mobilnego internetu podzielono na trzy główne grupy:
Młodzi (16-24 lat):
Dojrzali profesjonaliści (35-65 lat):
Entuzjaści nowych technologii (25-49 lat):
Użytkownicy telefonów komórkowych najczęściej używają mobilny internet do składania rezerwacji natomiast najpopularniejszą formą reklamy są dla nich kupony.
W 2010 roku wysoki wzrost zanotował również udział smartfonów w rynku telefonów komórkowych w Polsce. Według badania GFK Polonia udział ten wyniósł 11,5%.
Wzrost użytkowników mobilnego internetu oraz coraz większa liczba smartfonów daje silne fundamenty do sięgania po nowe trendy, takie jak: geolokalizacja, barkody oraz augmented reality, które skutecznie pozwalają zwiększyć ruch w sklepach off-line.
Wydawca
Adres prawny
NIP