5 działań digital marketingowych, dzięki którym zwiększysz sprzedaż w e-commerce

Źle przeprowadzone kampanie mogą skutkować przepaleniem budżetu, niskim współczynnikiem ROAS i psychiczną blokadą do wydawania pieniędzy na kampanie z obszaru digital marketingu.

Digital marketing jest kluczowym elementem działalności w coraz bardziej konkurencyjnej branży e-commerce. Przemyślane działania w tym obszarze pozwalają na zwiększenie podstawowych wskaźników (takich jak PPC lub CPC) i co najważniejsze, zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Źle przeprowadzone kampanie mogą skutkować natomiast przepaleniem budżetu, niskim współczynnikiem ROAS i psychiczną blokadą do wydawania pieniędzy na kampanie z obszaru digital marketingu. To natomiast może skutkować dużą stratą do konkurencji, która regularnie prowadzi kampanie digital marketingowe.

Jak dobrze korzystać z dobrodziejstwa kampanii digital marketingowych? Zapoznaj się z 5 najważniejszymi wskazówkami!

  1. Korzystaj z remarketingu

    Użytkownicy internetu są zalewani różnego rodzaju komunikatami ze wszystkich stron. Sami możemy sobie odpowiedzieć na pytanie, ile postów w social mediach czy reklam widzimy w ciągu dnia. Ile z nich rzeczywiście zapamiętujemy?

    Z tego powodu jeden komunikat wysłany przez naszą firmę bardzo rzadko przynosi skutek. Trudno jest przekonać kogoś do zakupu jednym filmikiem lub obrazkiem. Narzędzia takie jak social media czy Google dają nam jednak możliwości na dotarcie tylko do tych użytkowników, którzy wykazali wstępne zainteresowanie naszym komunikatem (np. obejrzeli część naszego filmiku lub weszły na naszą stronę internetową). Dzięki temu mamy możliwość targetowania spersonalizowanej reklamy dla osób wstępnie zainteresowanych naszym produktem.

    Jak to działa w praktyce? Każdego dnia naszą stronę odwiedza wiele osób. Nie wszystkie z nich dokonują jednak zakupu. Jest to świetna grupa docelowa, którą można wykorzystać, na przykład poprzez targetowaną reklamę na Facebooku z kodem rabatowym na oglądane przez nich produkty.

  2. Dbaj o User Experience twojej strony internetowej

    Strona internetowa to nie tylko wizytówka twojej firmy, ale również miejsce do dokonywania zakupów twoich produktów. Dlatego tak ważne jest dostosowanie strony pod kątem łatwości użytkowania. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na szybkość ładowania twojej strony. Badania wskazują bowiem, że aż 40% użytkowników opuści twoją stronę, jeśli szybkość jej ładowania przekracza 3,5 sekundy. To, jak szybko strona się wczytuje, wpływa też bezpośrednio na jej pozycjonowanie w wyszukiwarce.

    Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest przejrzysta struktura linków wewnętrznych oraz przemyślana mapa strony, która ułatwi użytkownikowi sprawne poruszanie się po niej. Odstraszające mogą okazać się powszechne w dzisiejszych czasach pop-upy, które wyskakując zbyt często, mogą być bardzo irytujące.

  3. Twórz angażujące treści

    Prowadzenie bloga jest podstawą SEO. Blog pozwala polepszyć pozycjonowanie twojej strony w wyszukiwarce. Daje on również okazję do zapełnienia treścią twoich kanałów w social mediach oraz pozwala na zwiększenie rozpoznawalności twojej marki.

    Jak pisać dobre artykuły? Przede wszystkim używaj narzędzi, pozwalających na monitorowanie tego, co wyszukują użytkownicy w Google (Ahrefs, SEMRush lub Planer słów kluczowych idealnie się do tego nadają). Tworzony przez ciebie content musi być przemyślany i wyczerpujący dany temat.

    Zwróć uwagę, aby tworzone przez ciebie artykuły stanowiły wartość dodaną dla użytkownika. Taką wartością może być na przykład pomoc w wyborze produktu. Przykładowo dobrym pomysłem na artykuł są wszelkiego rodzaju rankingi, porównujące różne modele produktów. Z jednej strony dają one wartość dodaną użytkownikowi, a z drugiej są okazją do przekierowania go na stronę produktową twojej witryny.

  4. Zarządzaj porzuconymi koszykami

    Osoby związane z branżą e-commerce na pewno mają świadomość tego, jak często użytkownicy dodają produkt do koszyka i nie dokonują zakupu. Takie osoby są już bardzo blisko dokonania zakupu, ale w ostatniej chwili rezygnują. Są jednak sposoby na wysłanie do nich komunikatu, który przekona ich do finalizacji transakcji.

    Niektóre narzędzia do marketing automation dają możliwość tak zwanego “zarządzania porzuconym koszykiem”. Na czym to polega? W uproszczeniu użytkownik, który nie dokonał zakupu mimo dodania produktu do koszyka może otrzymać od twojej firmy zautomatyzowaną i spersonalizowaną wiadomość SMS lub e-mail, na przykład z kodem rabatowym na dany produkt. Takie działanie charakteryzuje się wysokim współczynnikiem konwersji dzięki temu, że przekonujemy do zakupu użytkowników o wysokim stopniu zainteresowania twoim produktem.

  5. Korzystaj z narzędzi do marketing automation

    Używając tak wielu mediów jednocześnie (social media marketing, e-mail marketing, Paid Ads etc.), zawsze w końcu pojawia się problem w postaci zbyt dużej ilości danych, którymi trzeba zarządzać. To z kolei może spowodować kłopot z podejmowaniem dobrych decyzji biznesowych. Jak bowiem dowiedzieć się, które kampanie są najbardziej efektywne, które wymagają zmian, a które kompletnie nie działają?

    Z pomocą przychodzą rozwiązania do marketing automation, które pozwalają na zarządzanie wszystkimi kampaniami z jednego miejsca. Ponadto pozwalają na tworzenie spersonalizowanych i zautomatyzowanych wiadomości e-mail i SMS, zarządzanie komunikacją w social mediach, tworzenie płatnych reklam czy zarządzanie porzuconymi koszykami. Dużą zaletą tych rozwiązań jest również zbieranie danych z każdej kampanii w jednym miejscu, co znacząco pomaga w podejmowaniu najlepszych decyzji.

\

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP