5 kroków do poprawnego targetowania reklam

Statystyczny Polak styka się codziennie z blisko 5.000 komunikatów reklamowych. Większość z nich jest jednak źle dopasowana co przekłada się na gorsze efekty prowadzonych kampanii.

Statystyczny Polak styka się codziennie z blisko 5.000 komunikatów reklamowych. Przyjmują one postacie plakatów, billboardów, reklam wideo, reklam tekstowych, smsów, e-maili – wszystko z kolejnymi ofertami zachęcającymi nas do zakupu. Większość tych reklam jest jednak źle dopasowana co w oczywisty sposób przekłada się na gorsze efekty prowadzonych kampanii.

Potrzebne jest więc inne podejście do problemu i zmiana technik docierania do klientów. Niezależnie od tego, czy kierujesz swoją ofertę do firm (B2B), czy do konsumentów (B2C) – sposobem na lepsze wyniki jest określenie cech odbiorcy Twoich produktów / usług oraz dotarcie do niego z interesującym i spersonalizowanym komunikatem.

Oto pięć kroków, które pomogą Ci lepiej określić, kim są Twoi docelowi odbiorcy i jak najlepiej się z nimi połączyć.

Przyznaj, że masz określoną grupę docelową

Zbyt często przedsiębiorcy zakładają, że to, co oferują, ma uniwersalne zastosowanie i że ich docelowym odbiorcą są “wszyscy”! Tymczasem jego produkty, czy usługi mają konkretną grupę docelową. Głównym celem reklamodawcy jest znalezienie sposobów na jej identyfikację, tak, aby móc tworzyć kampanie marketingowe, które bezpośrednio do niej przemawiają.

Określ, jakie kryteria chcesz stosować, aby zidentyfikować grupy docelowe

Twoja grupa docelowa wymaga indywidualnego zidentyfikowania kryteriów, dzięki którym połączysz jej potencjalne potrzeby z tym, co oferuje Twoja firma. Celem tego kroku jest wyeliminowanie osób, dla których oferta nie będzie interesująca.

Kryteria które możesz określić w przypadku klienta indywidualnego:

  • płeć
  • wiek
  • zainteresowania
  • lokalizacja
  • dochody
  • status rodzinny

Natomiast w przypadku klienta biznesowego warto zastanowić się nad takimi kryteriami jak:

  • branża
  • zawód
  • wielkość firmy
  • lokalizacja/zasięg

Określ, czego najbardziej potrzebują Twoi potencjalni klienci

Musisz postawić się na miejscu swoich docelowych klientów. Patrząc na swoją markę z ich perspektywy, możesz szukać potencjalnych słabości, obszarów potencjalnego niewłaściwego użycia lub nieporozumień, które mogą z nich wyniknąć. Ten krok pozwala lepiej tworzyć kampanie, które w pełni uwzględniają potencjalne obawy i zastrzeżenia dotyczące marki, zanim się one pojawią.

Zidentyfikuj najlepsze dla Ciebie metody targetowania

Jaki jest najlepszy sposób dotarcia do Twojej grupy docelowej? Odpowiedź na to pytanie wymaga indywidualnego podejścia do Twojej konkretnej marki. Dlatego, aby znaleźć tą metodę targetowania, która będzie najlepiej dopasowana do Twojego biznesu możesz samodzielnie przetestować kilka z nich:

  • targetowanie kontekstowe
  • targetowanie demograficzne
  • targetowanie behawioralne
  • targetowanie geograficzne
  • retargeting

Analizuj wyniki kampanii, aby ustalić, czy rzeczywiście dotarłeś do właściwych osób

Następnie musisz zweryfikować, czy faktycznie dotarłeś ze swoją reklamą do interesującej Cię grupy docelowej. Często się bowiem zdarza, że marketerzy identyfikują odbiorców, do których chcą dotrzeć, a potem odkrywają, że na materiały marketingowe reaguje zupełnie inna grupa ludzi.

Nie wolno więc zakładać, że wykonane czterech poprzednich kroków – kończy naszą pracę. Musisz być otwarty na otrzymane wyniki i być gotowym do ich ciągłego dopasowywania. Każda, kolejna kampania nauczy Cię, jak jeszcze lepiej targetować swych odbiorców.

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Skontaktuj się z naszymi takumi.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP