5 sposobów na zwiększenie CTR w kampaniach AdWords dla e-commerce

Niskie wskaźniki CTR często spędzają sen z powiek osobom odpowiedzialnym za kampanie AdWords. Wskaźnik ten nie tylko daje nam wskazówkę odnośnie tego, na ile reklama jest atrakcyjna dla użytkownika wyszukiwarki oraz na ile odpowiada jego zapytaniu. Jest on też jednym z ważniejszych czynników wpływających na Wynik Jakości reklam, a co za tym idzie determinuje koszty kliknięcia. W e-commerce poprawienie wskaźnika CTR może się więc przełożyć na obniżenie kosztu konwersji i większy zwrot z prowadzonej kampanii.

Na szczęście jest kilka sprawdzonych sposobów pozwalających łatwo zwiększyć CTR reklam w kampaniach AdWords dla sklepów internetowych.

Poniżej przedstawiamy pięć bardzo pomocnych wskazówek, jak można to zrobić.

Zanim jednak przejdziemy do konkretnych zaleceń, musimy zaznaczyć, że na wskaźnik CTR ma przede wszystkim wpływ odpowiednia struktura kampanii i prawidłowy dobór słów kluczowych. Podział słów kluczowych na grupy tematyczne i dopasowanie do nich tekstów reklam to podstawa.

Jeśli więc nie wiecie jak poprawnie skonstruować kampanię, wróćcie do tego artykuły, kiedy już uporacie się z podstawami.

Informacja o cenach i promocjach w reklamie

Cena jest nadal jednym z kluczowych czynników, jakie Polacy biorą pod uwagę podczas zakupów w sieci. Jeśli więc nasz sklep oferuje produkty w atrakcyjnych cenach, warto wspomnieć o tym w tekście reklamy, a najlepiej taką informację umieścić w nagłówku. Bardzo dobrze na podniesienie wskaźnika CTR działa również widoczna w reklamie informacja o obniżce cen.

Oczywiście z reguły im większe obniżki - tym większe wskaźniki CTR.

Bardzo dobrze obrazuje to przykład kampanii jednego ze sklepów internetowych z obuwiem. W tekstach reklamy zmienialiśmy tylko jedno zdanie – informację o nowej kolekcji zastąpiły informacje o promocji (najpierw 40%, potem 50%). Zmiany we wskaźniku CTR prezentuje poniższa tabela:

Jak widać wskaźniki CTR wzrosły, a co ważniejsze wraz ze wzrostem CTR w tej kampanii wzrósł również współczynnik konwersji i obniżył się koszt konwersji.

Odpowiednie call to action

Nie ważne jak świetny mamy produkt i jak dobrą cenę, w reklamie musi znaleźć się call to action mówiące użytkownikowi, co ma zrobić, jeśli interesuje go nasza oferta. Jeszcze lepiej, jeśli CTA przybierze bardziej kreatywną formę, niż popularne „Sprawdź”. W wezwaniu do działania można jednocześnie umieścić wartościową informację np. „Zamów do godziny 12, a wyślemy towar tego samego dnia” albo „Zamów teraz – produkt otrzymasz w 48 godzin”.

Oczywiście odpowiednie call to action najczęściej zwiększa również wskaźnik CTR reklam.

Poniżej prezentujemy dwa warianty reklamy: jedną z wyraźnym call to action w nagłówku, a drugą z bardziej informacyjnym tekstem. Pozostałe elementy reklamy nie różnią się od siebie znacząco. Screen poniżej pokazuje, że przy tej samej pozycji reklamy, kreacja z wyraźnym wezwaniem do działania ma dużo wyższy CTR. Na plus zadziałać tu mogła również częściowo informacja o cenie.

Używanie Keyword Insertion Tool

Keyword Insertion Tool to funkcja, która pozwala na umieszczanie w treści reklamy słowa kluczowego, które zostało dopasowane do wyszukiwania. Dzięki temu użytkownik ma szansę zobaczyć treść najbardziej zbliżoną do tego, czego aktualnie poszukuje, co oczywiście zwiększa szanse na kliknięcie w naszą reklamę. Poniższy przykład prezentuje dwie reklamy z bardzo podobnymi nagłówkami, gdzie zastosowanie Keyword Insertion Tool znacznie podniosło wskaźnik CTR:

Informacja o warunkach dostawy (szybka wysyłka, darmowy transport)

Kolejnym ważnym aspektem wpływającym na ostateczną decyzję o zakupie w sklepie internetowym są koszty i warunki dostawy. Zdarza się, że wstępnie zdecydowani na zakup w sklepie internetowym użytkownicy ostatecznie rezygnują ze względu na zbyt drogą dostawę lub zbyt długi przewidywany czas oczekiwania na produkt. Jeśli więc nasz sklep oferuje darmową dostawę lub ekspresową wysyłkę, warto to podkreślić w reklamie. Dzięki temu możemy się odróżnić od konkurencji i zachęcić do bliższego zapoznania się właśnie z naszą ofertą, a co za tym idzie zwiększyć CTR.

Poniższy przykład pokazuje dwie reklamy sklepu z akcesoriami kuchennymi. Jedna z nich wspomina o wysyłce w 24 godziny, a druga nie. Różnica w CTR tych reklam jest znacząca, biorąc pod uwagę tę sama średnia pozycję.

Funkcja Countdown

Często w sklepach internetowych prowadzone są ograniczone czasowo akcje promocyjne. W reklamie warto informować o tym, kiedy kończy się promocja, aby zachęcić do szybkiego zakupu. Idealnym narzędziem do zastosowania w takim przypadku jest funkcja Countdown w reklamach AdWords. Pozwala ona dynamicznie zmieniać tekst reklamy informując o tym za ile dni czy nawet godzin kończy się promocja.

Funkcja Countdown doskonale sprawdza się w przypadku sprzedaży wycieczek. Poniższy przykład pokazuje dwie reklamy biura podróży dotyczące tej same promocji. Mimo, że w obu z nich znajduje się informacja o tym, kiedy kończy się promocja, to zastosowanie funkcji Countdown znacząco zwiększyło CTR w jednej z reklam.

Sposobów na zwiększenie CTR w reklamach jest wiele. Pięć powyższych przykładów to tylko początek. Warto więc stale testować różne rozwiązania i wychodzić poza utarte schematy. Należy jednak pamiętać (mimo, że podane przykłady są dość uniwersalne) nie tylko o stałej kontroli wskaźników CTR poszczególnych reklam, ale również o wynikach w postaci konwersji. Nie zawsze reklamy z wysokim CTR będą charakteryzowały się np. najniższym kosztem konwersji. Życzymy więc powodzenia w optymalizacji kampanii!


O Autorze:

Więcej o Artefakt.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP