5 sposobów odzyskiwania koszyków dzięki Marketing Automation

Według wyliczeń Baymard Institute statystycznie niemal 70 proc. koszyków w e-commerce jest porzucanych. Wiele z nich można odzyskać dzięki marketing automation.

Źródło: Flickr: Craig Cloutier

Najczęściej wskazywanymi powodami dla których użytkownicy porzucają koszyki, są niezdecydowanie, brak informacji niezbędnych do podjęcia decyzji zakupowej, chęć porównania ofert oraz oczekiwanie na promocje – wskazuje Kacper Skoczylas, Poland Marketing Manager z firmy Squiz, zajmującej się wdrażaniem narzędzi marketing automation. - Odpowiednio skonfigurowane narzędzia marketing automation, są w stanie w pełni zautomatyzować proces przekonywania klienta do zakupu.

Aby przekonać niemal 70 proc. klientów do dokończenia zakupów warto sięgnąć po:

1. Maile przypominające

Email marketing potrafi dostarczyć nawet 3800 proc. zwrotu z inwestycji i jest wciąż jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do klienta. Spersonalizowany email przypominający o porzuconym koszyku lub zawierający zniżkę na konkretne produkty może zdziałać cuda. Według badań SaleCycle ponad połowa maili przypominających o porzuconym koszyku jest otwierana, a 35,3 proc. kliknięć pochodzących z tych maili kończy się zakupem.

2. Retargeting

Retargeting pozwala dotrzeć z reklamą do ludzi, którzy już odwiedzili stronę internetową. Tym samym jest to świetne narzędzie docierania do klientów, którzy porzucili koszyk. Dzięki marketing automation można oferować różny przekaz reklamowy w zależności od zachowania klienta. Oferowane mogą być na przykład kupony na darmową dostawę, zniżki na konkretne produkty lub inny produkt za darmo dodawany do zakupu.

3. Popupy przed opuszczeniem strony

Dzięki zainstalowaniu odpowiednich skryptów śledzących ruch myszy, możliwe jest kierowanie przekazu odzyskującego koszyk zanim zostanie jeszcze porzucony. Na desktopie wystarczy wykryć, czy użytkownik kieruje kursor w stronę ikony zamknięcia przeglądarki lub karty (najczęściej jest to prawy górny róg) i w takiej sytuacji wyświetlić mu powiadomienie.

4. Zniżki ograniczone w czasie

Specjalne kupony zniżkowe, które mają ograniczony czas ważności, są dodatkowym bodźcem dla klienta. Świadomość utraty zniżki może zachęcić go do zakupu, czego doskonałym dowodem jest model biznesowy aplikacji Wish, która swoją sprzedaż opiera przede wszystkim na bardzo krótkich (trwających nawet poniżej minuty) rabatach na wybrane produkty. Obecnie Wish wyceniany jest nawet na 10 miliardów dolarów.

5. Wielokanałowe dotarcie

Nowoczesne rozwiązania marketing automation czerpiące dane systemów z CRM, pozwalają docierać do klienta poprzez kilka różnych kanałów i układać wiadomości w sekwencje. Jeśli klient nie reaguje na email wysłany po porzuceniu, otrzymuje retargetowane reklamy. Jeśli i to na niego nie działa, proponowane mu są posty na Facebooku. Jeśli i to nie zrobi na nim wrażenia, wysyłany jest SMS lub powiadomienie Push z ostatnią, specjalną ofertą.

Rolą marketerów jest sprawić aby kupujący poczuł się bezpiecznie, oraz potraktował sklep jako partnera, u którego warto złożyć zamówienie – mówi Kacper Skoczylas – Należy jednak pamiętać, aby do niczego nie zmuszać kupującego, tylko proponować rozwiązania, dzielić się wiedzą czy pokazywać korzyści wynikające z zakupu konkretnego produktu w odpowiednim momencie.

Ekspert dodaje, że na rynku dostępnych jest bardzo dużo narzędzi:

Od mniejszych aplikacji dedykowanych odzyskiwaniu koszyków, takich jak: edrone, aż po prawdziwe kombajny klasy enterprise takie jak SalesManago czy Marketo – mówi - Wybór narzędzi zależy od potrzeb i skali prowadzenia biznesu – podsumowuje.


O Autorze:

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP