7 aplikacji wspierających budowanie relacji z klientami w e-commerce

Gdy zadamy właścicielowi sklepu internetowego pytanie: “Jakie powinny być główne założenia obsługi klienta?”, od bardziej świadomych usłyszymy: “zadowolenie konsumentów i tworzenie wzajemnych, długotrwałych relacji”.

Gdy zadamy właścicielowi sklepu internetowego pytanie: “Jakie powinny być główne założenia obsługi klienta?”, od bardziej świadomych usłyszymy: “zadowolenie konsumentów i tworzenie wzajemnych, długotrwałych relacji”.

Zadając następne: “Z jakich narzędzi Państwo korzystają, aby zbudować relacje z klientem?”, bardzo często pojawią się problemy z odpowiedzią. Nie od dziś jednak wiadomo, iż wartości zamówień składanych przez powracających klientów są dużo wyższe niż w przypadku tych nowych.

Oto przegląd kilku aplikacji wspierających budowanie relacji z klientami:

Freshdesk.com###

Freshdesk jest typową aplikacją typu help desk, która daje możliwość zarządzania w wygodny sposób pytaniami zgłaszanymi przez klientów.

  • Aplikacja oferuje możliwości śledzenia zgłoszeń, przypisywania zgłoszeń do konsultantów oraz śledzenia postępów prac nad przypisanym zadaniem.
  • Funkcja e-mail pozwala konsultantom na odpowiadanie na zapytania klientów z poziomu zgłoszenia. Konsultanci mogą również otrzymać informację, gdy klient odpowie.
  • Aplikacja obsługuje wiele kanałów komunikacji, w tym zgłoszenia telefoniczne, z poczty elektronicznej i popularnych portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter.
  • Konsultant może również określić reguły tak, aby zgłoszenie od tego samego klienta automatycznie trafiało do niego.
  • Istnieje również możliwość przechowywania wszystkich swoich kontaktów z klientami i powiązanych z nimi informacji bezpośrednio w aplikacji. Można więc pobrać je z dowolnego komputera z dostępem do Internetu.
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 15$ do 75$

    Talkdesk.com###

    Talkdesk to aplikacja call center dla małych i średnich przedsiębiorstw, która daje możliwość identyfikacji dzwoniącego oraz interaktywnej obsługi osoby dzwoniącej.

  • Dużą zaletą aplikacji jest możliwość nagrywania rozmów i raportowania historycznego, w celu poprawiania jakości połączeń i wydajności konsultantów.
  • Talkdesk jest w pełni oparta na przeglądarce, co oznacza brak sprzętu i systemów telefonicznych. Połączenia są przejmowane przez przeglądarkę, historia dzwoniącego użytkownika oraz informacje o nim wyświetlane są na ekranie monitora. Dodatkowo połączenia mogą być kierowane na inne urządzenia oraz śledzone i analizowane.
  • Talkdesk w bardzo prosty sposób możemy zintegrować z innymi narżędziami typu Customer Support tj. Salesforce, Zendesk, Freshdesk, LiveChat.
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 39$ do 125$

    Desk.com###

  • Desk.com pozwala korzystać z wielu kanałów komunikacji: telefon, poczta elektroniczna oraz - podobnie jak Freshdesk - Facebook i Twitter.
  • Aplikacja ta pozwala zachować wszystkie kontakty z klientem w jednym miejscu. Konfiguracja nie nastręcza trudności, tym bardziej że łatwo dostępne jest wsparcie techniczne dla użytkownika.
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 30$ do 130$

    Zendesk.com###

    Zendesk to internetowa aplikacja wspierająca proces obsługi klienta. Daje ona firmom możliwość komunikacji z klientami bez względu na to, skąd pochodzi zgłoszenie - czy ze strony www, z emaila, telefonu, Twittera, Facebooka czy czatu.

  • Dzięki Zendesk konsultanci mają stały dostęp do wszystkich niezbędnych informacji - baza wiedzy o kliencie, historii podobnych zgłoszeń, wewnętrznego czatu - pozwalających na błyskawiczne udzielenie wsparcia klientowi.
  • Za pomocą aplikacji klienci mogą monitorować postęp swoich zgłoszeń, dzięki czemu są na bieżąco informowani o zmianach w swoim zgłoszeniu.
  • Zendesk oferuje aplikacje mobilne na Androida, iOSa, Windows Mobile, Blackberry, Amazon Kindle’a, dzięki którym konsultant może udzielać klientom odpowiedzi 24 godziny na dobę.
  • Aplikacja daje możliwość utworzenia samoobsługowego system wsparcia dla swoich klientów. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci mogą odpowiadać nawzajem na swoje pytania
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 30$ do 130$

    Weblive.com.pl###

    WebLive specjalizuje się w rozwiązaniach służących do komunikacji z użytkownikiem z poziomu strony WWW.

  • Dzięki aplikacji może prowadzić z klientem odwiedzającym stronę chat jak również video.
  • Dużą zaletą aplikacji jest funkcja co-browsing - umożliwiająca wspólne przeglądanie stron oraz systemów działających z poziomu stron WWW.
  • Kolejne dwa wyróżniki aplikacji to funkcja FillForms, która pozwala wspólnie z klientem wypełniać formularze oraz funkcja WebMarkers, służąca do zaznaczania i rysowania na stronie WWW, dzięki czemu możemy wskazać klientowi istotne dla niego informacje, aby zachęcić go do skorzystania z naszej oferty.
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 0zł do 169 zł

    5pillows.com###

    Jak twórcy piszą sami o sobie: “to narzędzie do rewelacyjnej obsług klientów w małej firmie. Dzięki 5pillows nigdy nie przegapisz żadnego pytania klienta, żadnego telefonu i bezpiecznie rozdzielisz zadania na dowolną liczbę pracowników”

  • Aplikacja w jednym miejscu zbiera zgłoszenia klientów przesyłane przez e-mail, Twittera, Facebooka i telefon. Dzięki aplikacji 5pillows można gromadzić nie tylko numery telefonów oraz adresy e-mail. To także historia wszystkich kontaktów z klientami oraz miejsce dla konsultanta na komentarz.
  • 5pillows świetnie wspiera pracę grupową. Dzięki aplikacji widać kto w danej chwili odpowiada na dane zgłoszenie.
  • Dzięki dostępnym w aplikacji raportom uzyskujemy wiedzę czy nasza obsługa klienta faktycznie spełnia oczekiwania klientów. Dowiemy się także, jak pracuje nasz zespół, jak mocno jest obciążony oraz jakie oceny otrzymują poszczególne osoby.
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 0 $ do 99$

    Zopim Live Chat###

    Zopim to aplikacja typu live chat, która pozwala lepiej angażować klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż i konwersje.

  • Dzięki Zopim co sekundę możemy dokładnie analizować co klient robi na naszej stronie www i zaoferować pomoc dopasowaną do jego aktualnych potrzeb.
  • Moduł analiz i statystyk, pozwala na śledzenie aktywności konsultantów, dzięki czemu możemy poprawiać jakość obsługi klienta oraz skuteczność.
  • Miesięczny koszt aplikacji: od 0$ do 44$

    Zdajemy sobie sprawę, że przygotowane zestawienie jest tylko przeglądem dostępnych na rynku aplikacji wspierających obsługę klienta, dlatego jeżeli używasz jakiegoś z tych narzędzi, lubisz któreś szczególnie lub uważasz, że jakiegoś brakuje, a bardzo je sobie cenisz, to daj proszę znać o tym w komentarzu. [Redakcja FP20.org]

    Autor: Michał Orzoł

    Szukaj podobnych:

    image

    Komentarze