700 Paczkomatów InPost w 200 miastach

Intensywny wzrost branży e-commerce sprawia, że rośnie rynek usług logistycznych związanych z handlem w sieci. Paczkomaty InPost idealnie wpisują się w zapotrzebowanie branży, stawiając na dynamiczny rozwój. W całej Polsce stoi już ponad 700 maszyn zlokalizowanych w 200 miastach, a do końca 2013 roku InPost planuje postawić kolejnych 300 Paczkomatów.

Podstawą tak dynamicznego rozwoju sieci urządzeń jest ogromne zainteresowanie Klientów indywidualnych i partnerów biznesowych. Dodatkowy wpływ miały również poprawa efektywności biznesowej usługi, zwiększenie zasięgu wśród grupy docelowej, wzrost liczby sklepów partnerskich oraz ograniczenie awaryjności do minimum.

W dobie błyskawicznego wzrostu branży e-commerce, wygrają firmy, które będą w stanie równie szybko się rozwijać i odpowiadać na coraz większe wymagania konsumentów, dla których kluczowy jest czas i wygoda. Paczkomaty InPost idealnie wpisują się zarówno w potrzeby konsumentów indywidualnych, jak i trendy w branży stawiając na rozwój usługi. Nie tylko zwiększamy liczbę maszyn, ale również wprowadzamy szereg zmian umacniających naszą przewagę rynkową. Zwiększenie liczby maszyn sprawia, że odbiór przesyłki jest jeszcze bardziej komfortowy - mieszkańcy już 200 miast z łatwością dotrą do urządzenia w przeciągu 10 minut. Stawiamy na rozwój, ale nie zapominamy o wysokim poziomie jakości świadczonych usług, np. poprzez utrzymanie niskiego poziomu awaryjności, co znacząco wpływa na zwiększenie satysfakcji Klientów i krótki czas dostarczenia paczki – mówi Rafał Brzoska, Prezes Zarządu Integer S.A.

Ostatni rok to okres spektakularnego rozwoju Paczkomatów InPost i dynamicznych zmian, które trwale umocniły pozycję usługi na rynku. Na sukces i możliwość tak intensywnego wzrostu, złożyło się wiele przemyślanych decyzji biznesowych.

W 2012 roku Paczkomaty InPost zwiększyły dotarcie do potencjalnych Klientów z 50% do 70%. Już 60 nowych, dobrze przemyślanych lokalizacji w różnych miastach, pozwoliło na poszerzenie dostępu o 6 milionów potencjalnych Klientów. Dbając o ich wygodę zdecydowano się na nasycenie maszynami dużych aglomeracji miejskich takich jak: Warszawa, Poznań, Kraków, Trójmiasto czy Wrocław, zgodnie ze strategią city by city. Dzięki temu mieszkańcy z łatwością dotrą do Paczkomatu InPost z biura lub domu w ciągu 10 minut. Paczkę mogą odebrać przy okazji zakupów, tankowania na stacji benzynowej czy wracając z pracy. Jednoczesna decyzja o relokacji najsłabszych maszyn do obszarów z największym potencjałem pozwoliła na zwiększenie efektywności wykorzystania maszyn o ponad 30%. Szukając nowych lokalizacji wybierano miejsca popularne i często odwiedzane przez grupę docelową, np. wokół hipermarketów sieci Tesco i Carrefour czy stacji benzynowych. To miejsca, które gwarantują dostępność 24 godziny na dobę, są bezpieczne oraz często odwiedzane przez Klientów przy okazji zakupów lub tankowania paliwa.

Kolejny krok to maksymalizacja dostępności usługi w Internecie poprzez zwiększenie liczby partnerów z 1 tysiąca do 3 tysięcy sklepów internetowych. Paczkomaty InPost współpracują z wiodącymi podmiotami na rynku jak: Merlin.pl, TopSecret.pl, NEO24.pl, OleOle.pl, PWN.pl, znak.com.pl, ANSWEAR.com. To efekt popularyzacji usługi i rosnących potrzeb Klientów indywidualnych, ale także biznesowych, którzy sami wychodzą z inicjatywą współpracy. Paczkomaty to nie tylko dobry partner logistyczny, ale również marketingowy. Dzięki wspólnym akcjom sklepy zwiększają swoją sprzedaż oraz promują markę i produkty.

Jednak elementem kluczowym dla satysfakcji Klientów jest niska awaryjność maszyn. O przewadze Paczkomatów nad konkurencją decyduje w dużym stopniu pełna automatyzacja procesu od etapu odbierania paczek od nadawców biznesowych, poprzez wykorzystanie nowoczesnej sortowni i magazynu, a kończąc na dostawie paczek do Paczkomatu. Dzięki namierzeniu najbardziej wrażliwych komponentów i zastąpieniu ich trwalszymi, awaryjność została ograniczona do minimalnego poziomu 1%, a niezbędne naprawy są dokonywane już w przeciągu 8 godzin.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP