8 pomysłów na międzynarodowy sklep internetowy w 2023 roku


Branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Wzrost można zauważyć nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Rynek międzynarodowej sprzedaży online jest coraz bardziej otwarty na zakupy transgraniczne, a polscy przedsiębiorcy co raz chętniej decydują się na poszerzenie swojej działalności poza granicami naszego kraju. Dziś o wiele łatwiej niż przed laty, można dochować międzynarodowych formalności i znaleźć odpowiednich partnerów do współpracy. Jednak zanim pójdziesz o krok dalej, dobrze jest przemyśleć kwestię asortymentu Twojego sklepu. Jedni przedsiębiorcy będą budować go od samych podstaw, inni poszerzać lub przekształcać, jednak bez względu na wszystko, warto przyjrzeć się aktualnym trendom rynkowym na arenie europejskiej.


1. Sklep z rękodziełem

Wiele krajów europejskich słynie z wyjątkowych produktów rękodzielniczych, takich jak ceramika, biżuteria, odzież, dekoracje z drewna lub metalu, a nawet słodycze. Sklep, w którym główne skrzypce grają rękodzieła, pozwala na udostępnienie tych wyjątkowych przedmiotów klientom na całym kontynencie. Marża w takich sklepach, za sprawą artyzmu, przekracza wiele statystycznych progów liczbowych. Każda ręcznie wyrabiana rzecz jest uznawana za dzieło sztuki, dlatego jej cena może nie mieć żadnego sufitu kwotowego. W bardzo dobrych warunkach, sklep z rękodziełem nie potrzebuje dużego wolumenu sprzedaży, spokojnie poradzi sobie w otoczeniu dobrze dobranej grupy docelowej. Dlatego jeśli myślisz o sklepie z rękodziełem, zachęcamy do odpowiedniego wytypowania swoich odbiorców i kierowania swojej komunikacji marketingowej właśnie do nich.

2. Sklep z produktami EKO, BIO, Organik, Natural

Coraz więcej konsumentów, świadomych konsekwencji zakupowych względem zdrowia i środowiska naturalnego, poszukuje produktów ekologicznych. Sklep z produktami EKO, BIO, Organic czy Natural jest trafioną odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy cenią sobie nie tylko otaczający ich świat, ale przede wszystkim zdrowie swoje i swoich najbliższych. Produkty z EKO półki to głównie żywność i przekąski, jednak zaraz obok niej można znaleźć naturalne kosmetyki, suplementy diety oraz ekologiczne środki chemiczne dla domu i biura. Jak łatwo zauważyć, asortyment zdrowych produktów jest bardzo szeroki i obecnie dotyka większości dziedzin naszego życia, dlatego tą gałąź sprzedaży online, możemy uznać za bardzo rozwojową i przyszłościową.

3. Sklep z suplementami diety

Suplementy diety zawładnęły naszą codziennością. Jakość pożywienia w obecnych czasach nie powala z nóg, a świadomość potrzeby odżywiania komórkowego naszych organizmów rośnie z każdym dniem. Dlatego producenci oraz sklepy z suplementami diety to już osobna gałąź e handlu. Na rynku znajdziemy ich pełen przekrój, od naturalnych po syntetyczne, suplementy różnego przeznaczenia, różnej jakości i w bardzo różnych cenach. Wiele z nich jest dostępnych tylko w jednym lub kilku krajach Europy, co również napędza e-sprzedaż. Popularność suplementów bije rekordy, co nie dziwi już nikogo. Każdy z nas ma je w domu, a zdecydowana większość jest w stanie udowodnić ich praktyczną skuteczność w utrzymaniu zdrowego trybu życia. Zatem sklep z suplementami diety dziś, i z całą pewnością jeszcze przez wiele najbliższych lat, utrzyma się na pozycji jednej z najlepszych opcji sprzedaży cross border e-commerce.

4. Sklep z produktami dla zwierząt

Żyjemy w czasach coraz większego i świadomego poszanowania dla zwierząt. Stają się one członkami naszych rodzin, najlepszymi kompanami przygód i zabaw, a nawet przyjaciółmi. A jak to bywa w rodzinie ze zwierzakami, każdy z nas chce zapewnić im wszystko co najlepsze – od zdrowej diety po wygodne legowiska, zabawki i bezpieczeństwo. Jak głosi Raport FEDIAF, dane dotyczące zwierząt domowych w Europie to:

„85 milionów gospodarstw domowych posiada zwierzę domowe (38% wszystkich gospodarstw domowych);

  • Roczny obrót produktami dla zwierząt domowych wyniósł 21 mld Euro;
  • Roczny wolumen sprzedaży karmy dla zwierząt domowych wyniósł 8,5 miliarda ton;
  • Roczna stopa wzrostu branży karmy dla zwierząt domowych to 2,6%;
  • Usługi i produkty powiązane ze zwierzętami domowymi są wyceniane na 19,7 mld Euro.”

Jak widać, branża produktów dla zwierząt, choć nie jest żadną nowością, rozwija się w bardzo dużym tempie. Wynikiem jej dynamiki rozwoju są nowopowstające sklepy online, dzięki którym nie wychodząc z domu, możesz zamówić kilkadziesiąt kilogramów psiej karmy, bez uszczerbku na własnym kręgosłupie.

5. Sklep modowy

Nic tak nie cieszy naszego oka jak piękne, nowe ubranie. Dlatego w pogoni za potrzebami, trendami, wygodą, czy dobrym samopoczuciem, niemalże cała Europa kupuje odzież, obuwie i wszelkie dodatki garderobiane właśnie w Internecie. Branża fashion jest jedną z największych na rynku e-commerce, co łatwo zauważyć wchodząc w przeglądarkę Google czy przewijając swoją tablice w mediach społecznościowych. Od małych butików z krajową lub zagraniczną odzieżą, przez własnoręcznie wyszywane działa sztuki na każdą okazję, po korporacyjne marki, które prześcigają się w nowych pomysłach, co kilkadziesiąt lat zataczając koło modowe. Odzież często znajduje się na pierwszych miejscach w statystykach sprzedaży online, łatwo więc wywnioskować, że biznes fashion w przedsiębiorczych rękach, to opłacalne i rozwojowe przedsięwzięcie.

6. Sklep z AGD i małą elektroniką

Bardzo wysoko na listach rankingowych towarów kupowanych online jest ADG i mała elektronika. O ile pierwszej grupy towarowej nikomu nie trzeba przedstawiać, o tyle ta druga często pozostaje niezrozumiana. Pod hasłem małej elektroniki możemy znaleźć popularne na dzisiejszym rynku sterowniki, minikomputery, czujniki, słuchawki, roboty, narzędzia i wiele innych gadżetów dla pasjonatów wszystkiego co można podłączyć do prądu. Zakres grupy docelowej takiego asortymentu jest bardzo szeroki, od nastoletnich fanatyków elektroniki, przez perfekcyjne panie domu, po garażowych majsterkowiczów w podeszłym wieku. Uważamy, że dziś opłaca się przyjrzeć e-sprzedaży w branży ADG i małej elektroniki z dwóch podstawowych powodów. Po pierwsze ze względu na wysoką podaż tego rodzaju sprzętu w Europie, po drugie ze względu na jego świetlaną przyszłość i rozwojowe perspektywy.

7. Sklep z kosmetykami

Kosmetyki, pielęgnacja, odnowa biologiczna, zdrowy relaks i wszystko co z nim związane, to raj dla większości z nas. W dobie wciąż pędzących wydarzeń, ciągłego dążenia do celu i kreowania swojego sukcesu, wszyscy potrzebujemy odpoczynku i chwili dla siebie. Dodatkowo dbałość o wygląd stała się wielkomiejskim standardem, który warto respektować w imię społecznych relacji, ale co najważniejsze w imię dobrego samopoczucia! Tutaj z pomocą przychodzą wszelkiego rodzaju, koloru, zapachu i konsystencji produkty dla ducha i ciała. Tak jak w przypadku odzieży – kosmetyki w Europie używa prawie cała populacja. Aktualne trendy w branży beauty podbijają towary naturalne i biodegradowalne, a główne role w ocenie kosmetyków odgrywają jakości i skuteczność produktów. Opinie wciąż nie dają za wygraną, każda pozytywna wypowiedź na temat nowopowstającej marki kosmetycznej jest na wagę złota, dlatego rozpoczynając sprzedaż w branży beauty polecamy w pierwszej kolejności zadbać o własny marketing. Mimo, że branża kosmetyczna na rynku e-commerce jest obecna odkąd istnieją sklepy internetowe, zachęcamy do wzięcia tego segmentu sprzedaży mocno pod uwagę, ponieważ statystyki jednoznacznie określają jego wzrost i ogromny udział w rynku.

8. Sklep z dekoracjami dla domu

Zaraz obok pięknego i zadbanego człowieka, stoi wizytówka pięknego i zadbanego domu. Branża home decor, choć nie tak silna jak fashion czy beauty, od kilku lat robi imponujące wyniki w sprzedaży e-commerce w Europie i na świecie. Jak można przeczytać na blog.arvato.pl: „Światowy rynek dekoracji wnętrz (home decor) wyceniano w 2018 roku na 663,1 mld dolarów . Wszystkie dostępne prognozy mówią, że w ciągu najbliższych lat jego wielkość będzie rosła – szacuje się, że do 2025 r. będzie wynosić 792,6 mld dolarów, co oznacza wzrost CAGR o 4,9 proc.” To oznacza, że branża idzie dużym susem na przód, a Ci którzy dostrzegą jej potencjał, zostaną liderami na wybranych rynkach e-commerce.


Wybór sklepu internetowego z międzynarodowym asortymentem jest kluczowy względem rynków Twojej ekspansji. Aby zapewnić sobie sukces, dokładnie zastanów się nad wyborem branży, w której będziesz działać oraz nad tym, jakie produkty sprawdzą się na arenie Europy. Niezależnie od wyboru, ważne jest, aby poza jakością towaru, zapewnić konsumentom najlepszą obsługę klienta, dobre tłumaczenie sklepu i klarowną politykę zwrotów oraz reklamacji. Wisienką na całym przedsięwzięciu będzie elastyczne podejście i gotowość na zmian, które czekają Cię po pierwszych miesiącach sprzedaży, jako efekt konstruktywnego feedback z rynku w zakresie Twoich działań e-commerce.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Paxy, w której znajdziesz pełną logistykę przesyłek do 12 krajów Europy, wraz z obsługą zwrotów oraz reklamacji i wielojęzycznym Contact Center dla Twoich klientów zza granicy. Wejdź na paxy.pl i zapewnij sobie przewagę na samym starcie!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP