Często jest tak, że przychodzi do Was firma, która niby świetnie zna się na eCommerce, ale jednak nie potrafi postawić się w sytuacji właściciela eSklepu i nie rozumie specyfiki branży. Frustrujące?! Ale rynek wciąż się zmienia i dostawcy usług dla eCommerce muszą być coraz bardziej elastyczni... Wygrywają ci, którzy to rozumieją.
Igor Czajkowski: 2ClickShop to platforma przeznaczona dla dedykowanych wdrożeń eCommerce B2C i B2B, zintegrowanych z systemami magazynowymi oraz systemami klasy ERP w czasie rzeczywistym. Jestem pewien, że to jedyne na rynku rozwiązanie, zapewniające tak dużą elastyczność opartą o unikalne połączenie funkcjonalności systemów - składników nowoczesnego e-commerce, jak PIM - system zarządzania informacją o produkcie, CMS - system zarządzania treścią, eCommerce B2C, eCommerce B2B, czy e-mail marketing; innowacyjnych rozwiązań dla danych branż oraz opieki autorskiego zespołu wdrożeniowego.
Igor Czajkowski : Tak, faktycznie trafiają na nasze stoisko osoby o różnym stopniu zaawansowania w e-commerce. Dla osób, które robią pierwsze przymiarki w tym zakresie, wskazujemy - używając krawieckiej analogii - na co zwrócić uwagę podczas wyboru garnituru (czyli rozwiązania) dla siebie. Takie porady dostaną też poprzez nasz projekt dla branży - kalendarzecommerce.pl. Zawsze w takiej sytuacji staramy się budować pozytywną relację z tą osobą, bo jeśli dzisiaj nie jest gotowy na nasze rozwiązanie, to kiedyś będzie :-) Z kolei świadomy klient, który jednocześnie szuka “garnituru szytego na miarę”, czyli potrafi zdefiniować swoje potrzeby lub problemy w obecnym e-commerce, bez wątpienia znajdzie na naszym stoisku rozwiązanie, które go zainspiruje. Bez wątpienia nasze doświadczenie w w ponad 2000 wdrożeń e-commerce’ów przekłada się na inspirowanie takich klientów. Mamy w swoim portfolio wiele nietuzinkowych rozwiązań w całym spectrum branż, więc z przyjemnością dzielimy się wiedzą podczas takich rozmów.
Igor Czajkowski : Kluczowym elementem na początku współpracy jest umiejętność “wbicia się w buty” klienta, co w naszym przypadku jest na tyle ułatwione, że mamy za sobą ponad 2000 wdrożeń systemów e-commerce w wielu branżach. To pozwala nam być dla klienta partnerem, który analizuje i doradza co dla niego będzie najlepsze dzisiaj i w przyszłości.
Igor Czajkowski : W takiej sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem jest rozpoczęcie projektu od analizy przedwdrożeniowej opisującej stan obecny i dążenia firmy w odniesieniu do eCommerce. W takiej analizie opisuje się m.in. procesy biznesowe związane z e-commerce, a w szczególności zakres integracji z ERP, politykę cenową, zarządzanie klientami, logistyką i produktami. Podczas warsztatów analitycznych, które są w zasadzie burzą mózgów, poszukuje się rozwiązań, które pozwolą firmie zrealizować cele firmy. To kluczowy etap, który pozwala obu stronom (klientowi i wykonawcy) spojrzeć na projekt od ogółu do szczegółu i na tej podstawie zaplanować dalsze kroki, zidentyfikować ryzyka i nowe szanse oraz oszacować koszty projektu. Z przeprowadzonej analizy częstokroć wynika, że do realizacji celu, jaki stawia sobie klient, potrzebne są zmiany w funkcjonalności czy wyglądzie serwisu eCommerce i zmiana platformy to jest właśnie ten moment, kiedy można to najbardziej efektywnie przeprowadzić. W naszym przypadku ten etap realizujemy przy zastosowaniu warsztatowej, autorskiej metodologii 2Click Design Thinking, która pozwala skrócić cały projekt o 2-3 miesiące, przy zachowaniu najwyższej użyteczności, jakości kreacji i zadowolenia klienta.
Igor Czajkowski : Tak, mamy PIM wdrożony u kilku klientów w ramach oczywiście zintegrowanej platformy 2ClickShop. Zwracam na to uwagę, bo taką mamy filozofię rozwiązania: “wszystko w jednym panelu”, co wynika też jednoznacznie z potrzeb naszych klientów. Tu warto wspomnieć czym jest PIM. To system, który odpowiada za przechowywanie, katalogowanie oraz dystrybucję danych produktowych do wielu kanałów sprzedaży jednocześnie. Usprawnia to zarządzanie i aktualizację oferty w tzw. multisklepie, czyli wielu instancjach sklepu zasilanych jedną bazą produktową. Taki PIM można zasilać informacjami o pochodzącymi z innych systemów, jak ERP czy nawet systemy zewnętrzne (od dystrybutorów, producentów), czy hurtownie danych. Takie podejście do przechowywania i zarządzania danymi produktowymi pozwala firmie łatwiej i szybciej wprowadzać nowe produkty do oferty, oszczędza zasoby ERP, daje firmie dużą elastyczność w udzielaniu dostępu do danych produktowych. Innymi to rozwiązanie, które przy rozbudowanych projektach e-commerce znacząco podnosii ich elastyczność i ROI.
Igor Czajkowski - General Manager 2ClickShop - W branży e-commerce od 1999 roku. Przez 13 lat prowadził własny sklep internetowy, w którym wdrażał wizjonerskie rozwiązania, doprowadzając to przedsięwzięcie do pozycji lidera w Polsce. Ma 11-letnie, korporacyjne doświadczenie w zarządzaniu projektami, marketingu i rozwoju produktu, ale również doświadczenie w małym startupie i wprowadzaniu nowego narzędzia marketingowego na Polski rynek. Pasjonat e-commerce, a w szczególności połączeń na styku growth hackingu, marketingu, użyteczności, psychologii behawioralnej i optymalizacji obsługi klienta. Dzisiaj skupia się na rozwoju dedykowanej, innowacyjnej platformy e-commerce dla B2C i B2B - 2ClickShop.
Wydawca
Adres prawny
NIP