Amazon nawiązuje współpracę z InPostem? Komentarz eksperta

Jak donosi Puls Biznesu, amerykański gigant e-commerce Amazon, nawiązał współpracę z InPostem. Oznacza, to że polscy klienci Amazona będą mogli zamawiać swoje zakupy bezpośrednio do Paczkomatu. Warto zaznaczyć, że współpraca nie została póki co oficjalnie ogłoszona, ale jak się okazuje, na niemieckiej stronie Amazona pojawiła się już opcja wysyłki zamówienia do automatów InPostu.

Co to oznacza dla polskiego rynku e-commerce? Grzegorz Brajewski, CEO Szpiegomat.pl - narzędzia do monitorowania cen w internecie - komentuje tę sprawę następująco:

‘‘Nawiązanie współpracy Amazona z InPostem i możliwość odbioru przesyłek w Paczkomatach to wyraźny sygnał, że amerykański gigant coraz poważniej traktuje nasz rynek. W Polsce od dawna powstają kolejne magazyny Amazona, jednak oficjalnie firma nie otworzyła polskiego oddziału, a sprzedaż odbywa się z niemieckiej platformy.

Zbliżający się Czarny Piątek byłby doskonałą okazją do efektownego wejścia na nasz rynek, bowiem amerykański gigant mógłby już na początku przyciągnąć rzesze klientów prawdziwymi okazjami. Na pewno zyskaliby na tym kupujący. Jak pokazują prowadzone przez nas badania cen z poprzednich lat, promocje Black Friday w Polsce często były symboliczne lub polegały na podwyższaniu cen z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, aby obniżyć je na ostatnią chwilę, by sprawić wrażenie, że mamy do czynienia z atrakcyjnymi ofertami.

Dla sprzedawców e-commerce wejście Amazona do Polski z pewnością będzie wyzwaniem, ale też szansą. Z jednej strony Amazon to bardzo poważny konkurent, z którym każdy będzie musiał się liczyć. Zarówno w wymiarze cenowym ale również jakościowym, bo amerykański sklep jest znany ze swojej wyjątkowej obsługi, błyskawicznych przesyłek i bezproblemowych zwrotów.

Z drugiej strony Amazon to również marketplace, na którym sklepy mogą wystawiać swoje oferty. Jeśli zdobędzie w Polsce popularność, stanie się dla nich dobrym źródłem pozyskiwania klientów. Amazon może też pomóc polskim sprzedawcom w dotarciu do klientów z całej Europy i sprzedaży poza granice naszego kraju.

Amerykański gigant dla wielu ludzi jest synonimem usługi wysokiej jakości, przez co Polscy konsumenci czekają na niego od wielu lat. Dowodzi tego choćby fakt, że każda informacja na temat jego potencjalnego wejścia na nasz rynek jest szeroko komentowana w mediach. Nie wolno również zapominać, że wejście Amazona do Polski byłoby ogromnym ciosem dla Allegro. Zwłaszcza że AliExpress również zaczęło sięgać po polskich klientów, oferując wysyłkę do Paczkomatów. To oznacza, że Allegro będzie zmuszone stoczyć niełatwą walkę o klienta. W obliczu tak poważnej konkurencji nie można pozwolić sobie na niższe standardy dotyczące obsługi, wysyłek lub warunków zwrotów.’’

\

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP