Ampułka: Paweł Wojciechowski (Weltbild.pl)

“Ta branża ciągle ewoluuje, jest zrośnięta z technologią, ale i ze stylem życia. Z pochylonym czołem przyjmuję jak trendy i naturalna entropia demolują coś, co jeszcze chwilę temu wydawało mi się dobre i nowoczesne” - mówi w cyklu “Ampułka” Paweł Wojciechowski, Dyrektor Zarządzający Weltbild.pl. Prezes Ravelo Sp. z o.o.

Każda osoba zajmująca się e-commerce powinna znać... trudno mi generalizować i mówić "każdy", więc powiem za siebie. Uważam, że nie da się pracować w e-commerce, jeśli sami nie stawiamy się w roli klienta. W tej zabawie kluczowe jest zrozumienie, o co chodzi, dlatego systematycznie kupuję przez internet w przeróżnych miejscach. Kupuję też na Weltbild.pl, po czym robię długą listę usprawnień i kłopotliwych pytań pod dyskusję. To zaskakujące, ile oczywistych rzeczy nie zauważamy na co dzień.

Nie wiem, czy to dobra odpowiedź na pytanie, więc na wszelki wypadek dodam, że każdy powinien znać Google Analytics, najlepiej po imieniu.

Codzienne informacje przydatne w pracy czerpię z... wszyscy piszą o blogach branżowych, więc mnie już nie wypada. Ale przez te kilka lat pracy zawodowej spotkałem wielu ciekawych ludzi i zebrałem sporą grupę przyjaciół - w różnych miejscach na świecie - i tak sobie czasem rozmawiamy na Skype. Fajni przyjaciele to niebywałe źródło informacji, a wspólna historia bardzo łączy.

Nie wyobrażam sobie pracy bez... odkrywania. W e-commerce podoba mi się, że ta branża ciągle ewoluuje, jest zrośnięta z technologią, ale i ze stylem życia. To jakieś zjawisko kulturowe, w którym chcę i mogę uczestniczyć. I z pochylonym czołem przyjmuję, jak trendy i naturalna entropia demolują coś, co jeszcze chwilę temu wydawało mi się dobre i nowoczesne. Odkrywanie i zmiany - to chroni od rutyny i uczy szacunku.

Aplikacje, których najczęściej używam to... Evernote. Moi współpracownicy już się z tego podśmiewają. O takich oczywistościach jak Dropbox, Google Docs i cała reszta chyba pisać nie trzeba - zasadniczo wszyscy bujamy w chmurach ;)

Muzyka, która najbardziej inspiruje mnie do działania to… The Prodigy (to takie nastoletnie przyzwyczajenie) i polskie reggae (to z kolei moje ciekawe odkrycie po przeprowadzce do Warszawy 5 lat temu).

Gdybym miał dziś zakładać e-sklep, byłby to sklep z... o ile mnie pamięć nie myli, to chwilę temu przemontowaliśmy jeden spory sklep internetowy i niech na razie tak zostanie ;). Tak serio, to mam wrażenie, że doszliśmy do momentu, w którym model i pomysł staje się ważniejszy od produktu, i tutaj właśnie widzę przyszłość.

Pierwsza rzecz, na którą zwracam uwagę buszując po nowo odkrytym e-sklepie to... wstyd powiedzieć, ale szukam danych kontaktowych i sprawdzam kto za tym stoi. A potem próbuję przejść ścieżkę zamówienia, żeby wyrobić sobie zdanie i poszukać pomysłów.

Najciekawszy sklep internetowy jaki ostatnio odkryłem to... North.pl. Mam zawsze potworny niesmak, jeśli z powodu zepsutego drobiazgu wymieniam całe sprzęty AGD. A tu taka niespodzianka - sitka, filtry, kolby - oryginały, zamienniki. Mój ekspres do kawy zyskał nowe życie ;)

Zajmuję się e-commerce ponieważ... tak się w życiu ułożyło. A potem mi się spodobało i tak zostało. ;) Ja naprawdę bardzo wierzę w e-commerce i uważam, że nieźle odpowiada na współczesne potrzeby. To duża przyjemność pracować w branży, która uchodzi za innowacyjną.

Motywuje mnie... upływ czasu i tempo zmian. Kiedy blisko 20 lat temu jeździłem na różne europejskie spotkania sceny komputerowej (ha, ciekawe kto jeszcze pamięta co to takiego?) czułem się jak bohater książek Gibsona. Internet (IRC!), cyberpunk i tak dalej. No przyszłość u stóp. Wtedy obiecałem sobie, że nie pozwolę zostawić się z tyłu, jak to się stało z pokoleniem moich rodziców. Ja po prostu nie chcę się zestarzeć. Nawet choćby to było tylko duchowe szczeniactwo.

Relaksuję się... codziennie ćwiczę, bo dobrze jest zmęczyć również ciało. Lubię też góry i wyjazdy na ryby, chociaż nie noszę wąsów :)

Paweł Wojciechowski, prezes Ravelo Sp. z o.o, dyrektor zarządzający sklepu Weltbild.pl

Z rynkiem eCommerce związany od ponad 9 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Interii, gdzie był odpowiedzialny, m.in. za promocję usług e-commerce.

Jako dyrektor sprzedaży internetowej w firmie Novem zarządzał zespołem planującym i wdrażającym kampanie efektywnościowe i programy afiliacyjne.

4 ostatnie lata spędził w firmie Weltbild Polska. Początkowo pracował na stanowisku dyrektora kanału internet, osiągając w ciągu pierwszego półrocza czterokrotny wzrost oglądalności strony i trzykrotny wzrost obrotów. Potem jako dyrektor działu marketingu zarządzał 40 osobowym zespołem, koordynując działania promocyjne i rozwojowe dla: sklepu internetowego, sieci księgarń, katalogu produktowego i wydawnictwa.

Po ogłoszeniu decyzji niemieckich właścicieli Weltbildu o wycofaniu się z Polski w grudniu 2012 roku, doprowadził do powstania spółki Ravelo będącej operatorem sklepu Weltbild.pl, który dzięki Wojciechowskiemu dziś należy do grupy PWN. Głównym inwestorem Ravelo w ramach grupy jest Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw Azymut . Energiczny i pozytywny, entuzjastycznie obserwuje wszelkie nowości związane ze światem wirtualnym.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP