Apelacje krakowska i białostocka z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru

Polska Grupa Pocztowa zakończyła wdrożenie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru we wszystkich sądach dwóch apelacji: krakowskiej i białostockiej. Na potrzeby 65 sądów obu apelacji będzie pracowało blisko 1000 doręczycieli wyposażonych w elektroniczne terminale, a awizowaną korespondencję będzie można odebrać w aż 500 punktach awizacyjnych.

To duży krok w kierunku objęcia usługą EPO terenu całego kraju. Mimo, że umowa zobowiązuje nas do wprowadzenia EPO do połowy 2015 roku, deklarowaliśmy, że chcemy zakończyć ten proces znacznie wcześniej – powiedział Witold Szczurek, prezes zarządu PGP S.A.

EPO to nie tylko mniejsze rachunki za wysłanie potwierdzenia odbioru, gdyż w wersji elektronicznej jest ono tańsze od wysłania tradycyjnej tzw. papierowej. zwrotki.

Szacujemy, że po wdrożeniu EPO sądy zaoszczędzą setki tysięcy roboczogodzin i będą mogły przenieść pracowników obsługujących korespondencję do innych zadań – wyjaśnia Szczurek.

Dodał, że od strony organizacyjnej Polska Grupa Pocztowa jest gotowa na wdrażanie EPO w kolejnych apelacjach. „Czekamy na końcowe uzgodnienia z naszymi partnerami i sądzę, że kolejne informacje o wdrożeniach EPO powinny pojawić się dość szybko” – powiedział.

W sądach okręgowych i rejonowych apelacji krakowskiej, w których EPO zostało wdrożone wcześniej niż w pozostałych sądach w kraju, już obserwujemy znaczne przyspieszenia obrotu korespondencji sądowej. To znaczne ułatwienie zarówno dla szeregowych pracowników, sekretariatów sądowych, jak i doskonałe narzędzie podnoszące efektywność pracy samych sądów. W apelacji białostockiej i krakowskiej, gdzie wdrożono pilotażowo system elektronicznego poświadczenia odbioru przesyłek pocztowych, ilość elektronicznych zwrotek znacznie wzrosła. O ile w pierwszym tygodniu lipca 2014 roku było ich 1792, to w ostatnim tygodniu już 19694. Wskazać należy, że dotyczy to jedynie doręczeń w sprawach cywilnych, bo w sprawach karnych ten system doręczeń będzie możliwy po zmianie przepisów – powiedział Wojciech Dziuban, rzecznik Sądu Apelacyjnego w Krakowie.

Historia EPO w Polsce rozpoczęła się na początku lutego 2014 roku. Polska Grupa Pocztowa w zaledwie miesiąc od rozpoczęcia realizowania kontraktu na rzecz sądów i prokuratur rozpoczęła testowe wdrożenie tego systemu w sądach w Białymstoku. Już w fazie testowej system ten znacznie przyspieszył i usprawnił pracę sądów w zakresie obsługi korespondencji sądowej.

Dzięki zastosowaniu elektronicznych terminali obrót korespondencją sądową po wprowadzeniu EPO jest krótszy nawet o kilkanaście dni. Czas liczony od ekspedycji korespondencji z Sądu do zarejestrowania potwierdzenia EPO w systemie Sądu:

  • dla przesyłek doręczonych (81% wolumenu) – średni czas obiegu to 1,5 dnia

  • dla przesyłek awizowanych, wydanych (15% wolumenu) – średni czas obiegu 5 dni

  • dla przesyłek zwróconych (błędny adres ect.) (1%) – średni czas obiegu 2,4 dnia

  • dla przesyłek awizowanych, nie podjętych w terminie (3%) – średni czas obiegu 19 dni

Polska Grupa Pocztowa jest jednym z technologicznych liderów polskiego rynku pocztowego, świadczącym usługi doręczania na terenie Polski i wszystkich krajów należących do Światowego Związku Pocztowego. W swoim procesie doręczeniowym PGP wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze. Cały proces wspomagany jest przez system informatyczny rejestrujący codzienny ruch przesyłek. Umożliwia to ich śledzenie na każdym etapie dystrybucji i pozwala na bieżące rozliczanie poszczególnych operacji. Od stycznia 2014 roku Polska Grupa Pocztowa jest operatorem pocztowym realizującym przesyłki dla polskich sądów i prokuratur.

Źródło: PGP

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP