Architektura systemów eCommerce – dlaczego tak ważna?

GoTechnologies od lat wspiera liderów branży eCommerce i Omnichannel w Polsce w obszarze architektury systemów, wyboru odpowiednich systemów i ich dostawców, optymalizacji procesów za pomocą technologii oraz w project managemencie kluczowych projektów. Dlaczego architektura systemów stała się tak ważna?

Obecnie nawet małe firmy eCommerce posiadają kilka systemów informatycznych. Są to platformy handlowe B2B czy B2C, systemy zarządzania finansami i zasobami jak ERP (Enterprise Management System), systemy do zarządzania klientami jak systemy CRM (Customer Relationship Management) czy Marketing Automation, systemy do zarządzania gospodarką magazynową i logistyką np. WMS (Warehouse Management System), aplikacje mobilne, systemy kurierskie, systemy Contact Center czy systemy BOK (Biuro Obsługi Klienta) np. czaty, systemy ticketowe do zarządzania procesami reklamacyjnymi czy zwrotami. Systemów jest więcej w zależności od biznesu jaki prowadzimy. Są to systemy dla Omnichannel jak systemy POS (Point of Sales), systemy zatowarowania sklepów, systemy Click & Collect, systemy ratalne czy systemy automatyzujące kontakt z klienta jak ChatBooty czy VoiceBooty. Do tego dochodzą systemy zbierania i gromadzenia danych (Big Data) oraz ich prezentacji w systemach raportowych, analitycznych czy na kokpitach managerskich (Dashboardy).

Wszystkie te systemy niezależnie od technologii w jakiej są napisane muszą wymieniać pomiędzy sobą dane. Dane muszą być prawidłowe niezależnie od systemu. Do tego służą szyny danych, wymiana poprzez pliki czy poprzez API (Application Programming Interface). Niektóre systemy mamy hostowane lokalnie, inne w Data Center a inne np. w Chmurze.

Obecnie jest wiele technologii, które adresowane są do branży eCommerce. Są to m.in:

  • Technologia PWA (Progressive Web Application)
  • Wykorzystanie chmury lub architektury bezserwerowej (Serverless)
  • Technologia RPA (Robotic Process Automation)
  • ChatBooty i VoiceBooty
  • Wirtualne centrale telefoniczne np. do obsługi BOK czy kampanii sprzedażowych
  • Marketing Automation
  • Technologia Headless
  • Sztuczna inteligencja (AI)
  • Systemy typu SaaS (Software as a Service)
  • Sprzedażowy Mobile
  • Płatności elektroniczne
  • Użyteczność (UX)
  • Inne

Systemy te wraz z czasem i rozwojem starzeją się i charakteryzują się mniejszym lub większym długiem technologicznym. Dług technologiczny zawsze jest blokerem rozwoju, integracji, powodem zwiększenia kosztów, czasu dostarczania zmian na produkcję czy trosk o bezpieczeństwo danych. Dług technologiczny jest też jednym z głównych wyzwalaczy zmiany systemu na inny. Innym triggerem zmian są nowe procesy biznesowe, które wymagają nowych narzędzi technologicznych i zmian systemów.

Zapraszamy do kontaktu w obszarach technologicznych: pfederowicz@gotechnologies.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP