Automatyka cenowa – niezbędnik przy prowadzeniu sprzedaży w sieci

Automatyka cenowa jest nierozerwalnie powiązana z monitoringiem konkurencji. Dodatkowo to usługa niezbędna dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w sieci. Dzięki monitoringowi cen wiesz, jakie wartości na konkretnych produktach nadają inne sklepy.

Automatyka cenowa pozwala – bez straty czasu – zyskać realną przewagę nad konkurencją. Osiągnięcie sukcesu sprzedażowego to oczywiście zbiór różnych elementów – doskonała obsługa kupujących, dobór asortymentu, różnorodne sposoby wysyłki, pozytywne opinie i grono zaufanych kupujących oraz oczywiście cena. Odpowiednie zarządzanie cenami w sklepie jest niezwykle ważnym elementem każdego biznesu. W artykule pokażemy, jak ważnym narzędziem jest aplikacja do monitoringu i automatyki cenowej i jak osiągnąć sukces wykorzystując ją w swojej pracy.

E-commerce i jego prawa

Handel rządzi się swoimi prawami, ten truizm powtarzany jest od dłuższego czasu. Warto zauważyć, że e-commerce to odrębna gałąź gospodarki i również rządzi się swoimi prawami. Wystawienie oferty w sieci zapewnia przedsiębiorcy nieograniczony dostęp do kupujących (zarówno w kraju, jak i na świecie).

Prowadząc e-sprzedaż, trzeba pamiętać, iż internauci mogą porównywać ceny i nie są zdani na jeden sklep oferujący dany towar. Fakt ten sprawia, że e-commerce charakteryzuje nieprzeciętna rywalizacja cenowa.

Wielokanałowość jest niezwykle istotna w budowaniu swojej pozycji w branży. Sam sklep internetowy to niestety zbyt mało. Należy również promować swoją markę na kanałach, które generują dużą liczbę odwiedzających – np. najpopularniejszych w kraju [marketplace’ach](https://liveprice.pl/portale-aukcyjne-platformy-sprzedazowe- marketplace/) takich jak, Allegro i Ceneo.

W obliczu dużej konkurencji na rynku przedsiębiorca musi zmierzyć się ze stale zmieniającymi się cenami i dostępnością konkretnych produktów. Obieranie skutecznej i opłacalnej polityki cenowej jest niezwykle trudne. Trzeba zauważyć, że manualne panowanie nad ofertą nie jest możliwe. Natomiast wystawianie wszystkich produktów z minimalnym narzutem, też nie wydaje się dobrym pomysłem. Z pomocą może przyjść narzędzie do automatyki cenowej – LivePrice.

Czym jest automatyzacja cen?

Automatyzacja cen w sklepie to ułatwienie pracy podczas e-handlu. Narzędzie dedykowane do tego może samodzielnie nadawać ceny na produktach (wedle określonych przez Ciebie kryteriów), tak, aby osiągnąć pożądany efekt np. pierwsze miejsce na Allegro lub wybrana pozycja na Ceneo.

Korzystając z narzędzia do automatyki cenowej, możemy samoczynnie reagować na wahania cenowe. Narzędzie pozwala na prowadzenie skutecznej polityki cenowej bez straty czasu i narażenia na ryzyko błędu ludzkiego. Wdrożenie do e-sprzedaży automatyzacji ułatwia i znacznie przyspiesza pracę w sklepie. Narzędzie pomaga dedykować ceny dla odpowiedniego kanału, usprawnia proces ustalania polityki cenowej. Wykorzystując w swoim biznesie LivePrice, przy minimalnym wysiłku możesz realnie zwiększyć sprzedaż!

Czy automatyzacja cen jest istotna?

Automatyczne zmienianie cen, to istotna strategia maksymalizacji dochodów z e-sprzedaży. Bazując na inteligentnym narzędziu, można utrzymywać wysoką pozycję na wybranym kanale sprzedaży.

Automatyka cenowa LivePrice zapewni Ci szybką i samoczynną reakcję na bieżącą sytuację rynkową. Aplikacja automatycznie zestawia produkty (z Twojego sklepu) z ofertą konkurencji. Włączając narzędzie do swojego biznesu, zyskujesz możliwość kreowania cen według Twoich wytycznych, ale co istotne, na bazie rzetelnych danych o konkurencji.

Wdrożenie LivePrice pozwoli Ci utrzymać miano lidera na wybranych produktach z Twojego asortymentu. Dodatkowo narzędzie może być wykorzystane do strategii maksymalizacji wolumenu sprzedaży z wykorzystaniem technik cross i up-sellingu.

Co więcej, używając systemu, Twoje ceny są zawsze aktualne i dostosowane do ruchów konkurencji. Odświeżanie danych odbywa się zgodnie z Twoimi potrzebami. Narzędzie pozwala Ci również filtrować konkurencje i skupiać się jedynie na istotnych graczach.

Automatyka cenowa oszczędza Twój czas i pieniądze!

Jeżeli zależy Ci na:

  • Tworzeniu dowolnych scenariuszy cenowych.
  • Automatycznym wyliczaniu progu rentowności na podstawie Twojej ceny zakupu i narzutu.
  • Ochronie marży.
  • Oszczędzaniu czasu i pieniędzy.
  • Automatyzacji procesów sprzedażowych.
  • Zyskaniu miana lidera w branży.
  • Zwiększeniu sprzedaży.
  • Monitorowaniu konkurencji.
  • Dbaniu o politykę cenową swojego sklepu...

Zacznij używać system LivePrice!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP