Automatyzacja kluczem do kontroli obsługi zamówień

Okres pandemii i związane z nią lockdowny sprawiły, że wiele firm zanotowało ogromne spadki w sprzedaży stacjonarnej, bądź po prostu zmuszone było zakończyć działalność. Były jednak branże, które doskonale odnalazły się w nowej rzeczywistości, przykładem jest e-commerce. Handel w sieci jeszcze nigdy nie miał się tak dobrze. Wielu z nas przekonało się, że bez wychodzenia z domu można zrobić zakupy nie tylko odzieżowe, czy sprzętu AGD, ale nawet artykułów spożywczych. Dla sporej części przedsiębiorców prowadzących e-sprzedaż był to czas wyzwań, ale i pozytywnych zmian. Ci, którzy działali poprzez różne platformy sprzedażowe jednocześnie korzystając przy tym z integratora, z pewnością świetnie poradzili sobie ze wzrostami sprzedaży. 

Sklep Internetowy

Chcąc rozpocząć handel elektroniczny często wybieramy platformy, które sami znamy i lubimy. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy zamykać się tylko na to co dobrze znane albowiem  jeden marketplace to za mało. Przy tak dużej ilości sklepów w branży e-commerce musimy szukać nowych, mniej utartych ścieżek, które pozwolą nam rozwinąć skrzydła w świecie e-handlu. Wiele platform sprzedażowych daje  możliwość bezpłatnego przetestowania demo, dlatego zanim otworzysz swój własny sklep internetowy przekonaj się, czy dana witryna jest rozwiązaniem akurat dla Ciebie i Twoich potencjalnych klientów. Takie możliwości daje między innymi platforma Codarius, dzięki której przez 14 dni poznasz tajniki sprzedaży w Internecie. Codarius łączy model SaaS z dedykowanym wsparciem, dzięki czemu nie musisz martwić się o aktualizację oraz serwis w aplikacji. To dostawca usługi odpowiada za zarządzanie aplikacją w tym opiekę techniczną. Tego typu rozwiązanie eliminuje sporą część kosztów związanych z zakupem licencji, czy wdrożeniem oprogramowania. Kolejną równie istotną kwestią jest możliwość integracji swojego sklepu z platformą do obsługi zamówień internetowych. Codarius ma taką opcję między innymi z operatorem logistycznym GlobKurier, który w jednym miejscu skupia większość firm kurierskich i przewozowych dostępnych na rynku. Operator nie wymaga deklaracji wolumenów, co jest szczególnie ważne dla nowych sklepów internetowych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę  w e-commerce. 

Spektrum możliwości

Każdemu sprzedawcy zależy na tym by jego sklep osiągnął sukces, a sprzedaż była jak największa. Mamy już intuicyjny sklep, zróżnicowany asortyment w konkurencyjnej cenie, świetny marketing, dzięki czemu sprzedaż zaczyna rosnąć, a nam przybywa coraz więcej pracy. Chcemy zacząć sprzedawać na kolejnej platformie tylko, wciąż brakuje nam czasu. Rozwiązaniem jest automatyzacja, dzięki której zyskamy kontrolę nad obsługą zamówień. Proces ten jest niezwykle ważny z punktu widzenia sprzedawcy, któremu zależy na sprawnej i szybkiej wysyłce towaru do swojego klienta. Wychodząc naprzeciw potrzebom sklepów internetowych w serwisie GlobKurier nadasz nie tylko kopertę, czy paczkę, ale i duże, ponadgabarytowe palety. Rejestrując się, jako firma i integrując swoją platformę e-commerce już na start otrzymujesz atrakcyjne stawki, a Twoi klienci dostęp do szerokiej gamy produktów wysyłkowych tj. ORLEN Paczka, paczkomaty InPost, odbiór w sklepach Żabka, czy dostawę od drzwi do drzwi. Integracja zajmie Ci tylko kilka minut i wymaga zwykle pobrania właściwego dla danej platformy modułu, bądź utworzenia konta podając login i hasło. Więcej na temat wszystkich dostępnych integracji GlobKurier oraz ich instalacji znajdziesz pod linkiem: integracje.

Kontrola nad zamówieniami

Nieważne, czy sprzedajesz na Allegro, Ebay-u, IdoSell, bądź poprzez WoCommerce i Codarius, GlobKurier posiada integrację z każdą z tych platform dając nieograniczony dostęp do usług kurierskich w Polsce i za granicą. W jednym miejscu masz możliwość wybrania pełnego wachlarza produktów wysyłkowych dla swojego sklepu internetowego, ale i generowania zamówień, szablonów do nich, a także zbiorczych listów przewozowych, czy raportów przesyłek pobraniowych. Serwis ten to świetne rozwiązanie dla osób, które nadają paczki masowo w związku z np. kampanią świąteczną. Poprzez plik csv możesz zaczytać jednorazowo nawet 100 przesyłek. Sprawdź, jak prosty jest import CSV. Wybierasz dogodną dla siebie formę rozliczeń poprzez fakturę zbiorczą z odroczonym terminem płatności lub zasilasz konta pre-paid, dzięki czemu unikniesz ciągłego generowania i opłacania kolejnych faktur. Subkonta pozwolą na dostęp do platformy wysyłkowej dla większej liczby pracowników. Każda z tych osób będzie miała możliwość złożenia zamówienia oraz wygenerowania listu przewozowego. Dzięki podglądowi listy zleceń oraz zakładce „śledzenie przesyłek” zyskasz pełną kontrolę nad swoimi zamówieniami, a Twoi klienci na bieżąco będą informowani o nadanej paczce oraz kolejnych statusach wysyłki. Dodatkowo na każdym etapie realizacji zamówienia masz wsparcie działu obsługi klienta, który pomoże Ci w złożeniu Twojego pierwszego zamówienia. Serwis GlobKurier wciąż udoskonala swój serwis i poszerza ofertę o nowe produkty tak, byś mógł oferować klientom najlepsze rozwiązania. A jeśli wysyłasz duże ilości paczek do Niemiec, czy krajów Beneluksu możesz skorzystać z usługi cross border, czyli dedykowanej logistyki transgranicznej w oparciu o najlepsze, lokalne rozwiązania kurierskie i pocztowe.  

Pozostałe integratory

Już wiesz jak ważny jest dobór odpowiedniej strony, tak, by na początkowym etapie, bądź w przyszłości zintegrować ją z modułami, dzięki którym skutecznie skontrolujesz przepływ swoich zamówień. Za pośrednictwem serwisu GlobKurier można zintegrować najpopularniejsze martkeplace’y w branży e-commerce. Chcąc zoptymalizować i usprawnić proces wysyłania przesyłek z różnych kanałów sprzedaży tj. Allegro, sklepu na Woo-Commerce, bądź Shopee warto zdecydować się na Baslinkera, z którym GlobKurier również posiada integracje. Integrator Baslinker w ramach jednego systemu i abonamentu skupia w jednym miejscu nawet 500 integracji, dzięki czemu nie musisz logować się do każdego serwisu osobno. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość integracji z platformą IdoSell, która poza obsługą sprzedaży, prowadzi marketing wielokanałowy w postaci promocji, rabatów, integracji z kurierami, a także program lojalnościowy i wiele innych. Idosell umożliwia obsługę magazynu, logistyki oraz płatności. Innym popularnym rozwiązaniem jest sklep w Wordpress, który oferuje kompleksową integrację z WooCommerce. Dzięki wtyczkom, które dają zaawansowane funkcjonalności możesz dostosować sklep do swoich potrzeb. Ponadto WordPress posiada opcje, które ułatwiają połączenie odbiorców z odpowiednią ofertą sklepu Facebook oraz Google. Jeśli zależy Ci na uruchomieniu międzynarodowego sklepu internetowego to odpowiedni będzie PrestaShop, który udostępnia różne wersje językowe oraz opcje walutowe. Pozostałe dostępne moduły znajdziesz tu

Podsumowanie

Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w branży e-commerce pamiętaj, jak ważny jest wybór odpowiednich kanałów sprzedaży, które będziesz mógł zintegrować najlepszymi integratorami dostępnymi na rynku. Twoje wątpliwości pomogą rozwiać wersje demo, które udostępnią większość aplikacji. W ten łatwy sposób możesz przetestować daną platformę i wybrać właściwe rozwiązania dla siebie. Chcąc rozwijać swój e-sklep potrzebujesz czasu, by go zyskać konieczna jest automatyzacja procesów w firmie. Czynnością, która zajmuje nam go najwięcej jest obsługa klienta, dlatego istotny jest wybór integratora. Dzięki temu zyskujemy kompleksowe i intuicyjne rozwiązania skupiając obsługę procesów sprzedaży, magazynowania, logistyki oraz marketingu. Dzięki automatyzacji jesteś w stanie obsłużyć dużą ilość zamówień, eliminując tym samym powtarzalne, ręczne czynności, które zwiększają ryzyko pomyłek. 

Autor tekstu: Barbara Bąk Specjalista ds. kluczowych klientów​ w GlobKurier.pl 

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP