Bezpieczeństwo w e-commerce stawiamy na pierwszym miejscu

Pandemia koronawirusa COVID-19 przyspieszyła nieuchronne przemiany w dziedzinie handlu. Konsumenci, nie mogąc wyjść z domu do stacjonarnego sklepu, zaczęli więcej zamawiać przez Internet – dla części z nich były to nierzadko pierwsze tego typu zakupy w życiu, inni kupowali wcześniej, ale na mniejszą skalę. Nie zmienia to faktu, że cyfrowa transformacja zakupów osiągnęła niespotykane wcześniej tempo. Przedsiębiorcy, którzy nie posiadali wcześniej sklepów internetowych, uruchamiali sprzedaż w tym kanale, nie chcąc stracić źródła przychodów. Poszukiwali przy tym najlepszych rozwiązań, także płatniczych, które uczyniłyby tę transformację jak najbardziej bezbolesną i bezproblemową.

Rozwój rozwiązań bezgotówkowych i tempo ich wdrożenia, a także ich adopcja stanowią potwierdzenie tezy, że jako społeczeństwo jesteśmy gotowi na przyjmowanie przyjaznych, skutecznych i bezpiecznych innowacji – zarówno jako przedsiębiorcy, jak i konsumenci.

Jednym z takich rozwiązań jest Generator Linków – autorski system stworzony przez First Data Polska S.A. należącą do Fiserv z myślą o potrzebach klientów branży HoReCa, zwłaszcza obiektów hotelowych. Od momentu pierwszego wdrożenia rozwiązanie ewoluuje, odpowiadając na zmieniające się potrzeby konsumentów, realia rynkowe i bezgotówkowe technologie płatności. Metody rezerwacji pokoi w hotelach za pomocą rozmowy telefonicznej lub korespondencji internetowej, w trakcie których podawane były szczegóły kart kredytowych, konieczne do finalizacji takiej rezerwacji odchodzą do lamusa. Nie inaczej jest w przypadku oczekiwania na przelew – już nie mówimy o przelewach ekspresowych, lecz natychmiastowych!

Zasada działania Generatora Linków jest bardzo prosta. Dane gościa hotelowego podane w formularzu rezerwacyjnym są importowane do systemu First Data Polcard, z którego korzysta obsługa hotelowa. Następnie w tym systemie generowany jest unikalny link, który pracownicy hotelu wysyłają na adres email wskazany przez klienta. Taki link odsyła do strony, na której klient wybiera preferowaną, optymalną z jego perspektywy metodę płatności. Aby sfinalizować transakcję i dokończyć rezerwację pobytu w hotelu, wystarczy kilka kliknięć w intuicyjnym środowisku internetowym, a cały proces trwa zaledwie kilka minut. Obsługa hotelowa może monitorować płatność w czasie rzeczywistym, upewniając się, że rezerwacja została zakończona pomyślnie i nie będzie transakcją oszukańczą.

Choć taki link do płatności domyślnie jest ważny przez 7 dni (a okres jego ważności można dowolnie edytować), goście hotelowi zazwyczaj dokonują płatności od ręki, ponieważ zależy im na jak najszybszym potwierdzeniu transakcji i rezerwacji. Rozwiązanie to sprawdza się doskonale zarówno w przypadku klientów detalicznym poszukujących pokoju na wakacjach czy klientów korporacyjnych, którzy rezerwują salę konferencyjną na kongres lub sympozjum. Oszczędność czasu związana z obsługą płatności, automatyzacja rezerwacji, pewność skutecznej rezerwacji to korzyści, które docenią wszystkie zaangażowane strony.

Nieodłącznym elementem każdej e-płatności jest uwierzytelnienie transakcji. W przypadku płatności na miejscu klienci najczęściej przykładają kartę do terminala płatniczego, coraz rzadziej wsuwają ją do niego, a następnie autoryzują transakcję za pomocą PINu. Transakcje internetowe rządzą się swoimi prawami i mają szereg zalet. Nie ma potrzeby bezpośredniego kontaktu między stronami, które mogą być oddalone od siebie o setki kilometrów. Uwierzytelnienia dokonuje się np. za pomocą jednorazowego kodu otrzymywanego SMS-em od banku albo weryfikując transakcję w aplikacji mobilnej banku – wszystko w zgodzie z zasadami opisanymi w dyrektywie PSD2.

Ogromną przewagą Generatora Linków jest możliwość wygenerowania linku do płatności natychmiast po przyjęciu danych zamówienia, przy czym hotel albo korzystająca z tego rozwiązania restauracja nie muszą posiadać strony internetowej ze zintegrowanymi płatnościami online. First Data Polska, jako operator płatności, przekazuje hotelowi dostęp do platformy, za pośrednictwem której obsługa hotelowa samodzielnie generuje linki. Każdy link jest jednorazowy, niepowtarzalny i w pełni bezpieczny. Co więcej, transakcje dokonywane za pomocą Generatora są zabezpieczone najnowocześniejszymi, zawsze aktualnymi algorytmami bezpieczeństwa, a goście hotelowi mają do wyboru płatność kartami płatniczymi, za pomocą BLIKa oraz dostęp do szybkich e-przelewów w 23 polskich bankach. Ponieważ z rozwiązania korzystają również obcokrajowcy, system umożliwia płatność w 30 najpopularniejszych walutach świata dzięki implementacji DCC – goście zagraniczni, jeśli wyrażą taką chęć, zapłacą w swojej rodzimej walucie.

Bezpieczeństwo w e-commerce zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Wiemy, że pomimo licznych kampanii informacyjnych prowadzonych przede wszystkim przez banki niestety niektórzy konsumenci nadal padają ofiarą przestępców. Jesteśmy coraz bardziej ostrożni i świadomi takich zagrożeń jak tzw. phishing, czyli wyłudzanie danych kart kredytowych, czy podejrzane formularze czy linki. Niemniej przestępcy wymyślają nowe formy oszustw, także w Internecie, m.in. przy płatnościach. Generator Linków minimalizuje ryzyko zapłaty nieuprawnionemu podmiotowi, a w przypadku hoteli ryzyko reklamacji z tytułu nieuczciwych transakcji lub zasadności pobrania płatności, czyli tzw. chargeback, ponieważ do zaakceptowania płatności nie ma potrzeby podawania danych karty płatniczej.

Więcej informacji o korzyściach i zaletach Generatora Linków znajduje się tutaj.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP