Może się wydawać, że to od lat powtarzany truizm, lecz w dzisiejszych czasach, faktycznie, niemal wszystko sprzedawane jest online. Na rynku e-commerce od lat panuje dynamiczny trend wzrostowy, co oznacza, że coraz więcej konsumentów przekonuje się do tego typu zakupów i robi zakupy przez internet. W roku 2020 wartość rynku e-commerce zdecydowanie poszybowała w górę, a pandemia COVID-19, jeszcze bardziej przyspieszyła ten proces. Wiele osób, które wcześniej nie odczuwało potrzeby robienia zakupów online, teraz zaczęło to robić - można powiedzieć, że zmiana przyzwyczajeń zakupowych konsumentów stała się faktem!
W jednych firmach sprzedaż online jest popularna od bardzo dawna, w drugich popularność tego typu zakupów rośnie z szybkością niespotykaną dotąd, co powoduje konieczność uruchomienia dobrego przepływu informacji pomiędzy marką i konsumentem. Kluczowa stała się więc szybkość dotarcia z komunikatem do klienta. Firmy i ich specjaliści od sprzedaży i marketingu stanęły przed ogromnym wyzwaniem! Jak w szybki i bezpieczny sposób, przy ograniczonym budżecie, dotrzeć z komunikatem do klienta i sprzedać produkt lub usługę.
Główną zaletą marketingu mobilnego jest brak konieczności bezpośredniego kontaktu firmy z użytkownikiem, ale także możliwość precyzyjnego dotarcia z informacją do konkretnej grupy docelowej. Masowa komunikacja SMS nadal jest bardzo ważna i wiedzie prym, jednak zauważamy bardzo wyraźny trend, który idzie w kierunku dopasowania komunikatu do konkretnej osoby, czyli komunikat, który jest szyty na miarę. Na znaczeniu przybierają także notyfikacje transakcyjne, czyli różnego rodzaju potwierdzenia połączone z komunikatami marketingowymi przy określonych zdarzeniach np. w CRM-ach. Dzisiejsza komunikacja SMS na pewno różni się od tej sprzed paru lat. Dziś za pośrednictwem SMS-a można wysłać nie tylko tekst, ale także spersonalizowane wiadomości z linkami, zdjęciami, GIF-ami, oraz nagraniami audio czy wideo. Rewolucją na rynku komunikacji mobilnej będzie na pewno RCS (Rich Communication Services), nad którego wdrożeniem pracujemy wspólnie z Google. RCS nazywany jest także SMS-em 2.0, ponieważ będzie traktowany jako rozszerzenie krótkiej wiadomości tekstowej. Można to sobie wyobrazić w ten sposób, że będzie to narzędzie, które połączy SMS-a z komunikatorem oraz aplikacją mobilną, w której są aktywne przyciski.
O jakości marketingu świadczy przede wszystkim jego skuteczność. Nic więc dziwnego, że firmy stale poszukują nowych kanałów komunikacji z klientami, oraz usprawniają te, które wykorzystują na co dzień. Aby pokierować konsumenta do celu, czyli do zakupu produktu albo usługi, marki tworzą nowoczesne strony www, wyposażone w sklepy online oraz narzędzia do obserwacji zachowania konsumenta na stronie. Badania, które znamy z doświadczenia, opublikowane w Raporcie Komunikacja SMS w Polsce wydanie VI pokazują, że prawie 94% użytkowników telefonów komórkowych na co dzień korzysta ze SMS-ów, a Open Rate takiej wiadomości wynosi aż 98%!
Można powiedzieć, że coraz więcej firm i instytucji dostrzega potencjał w prostym i uniwersalnym komunikacie, o czym świadczą także dane Urzędu Komunikacji mobilnej opublikowane w raporcie: Badania rynku usług telekomunikacyjnych - klienci indywidualni. Z badań wynika jasno, że zdecydowana większość osób - 88% ankietowanych, które spotkały się z automatycznymi powiadomieniami SMS, ocenia je raczej pozytywnie, a prawie 40% ankietowanych akceptuje do 3 powiadomień SMS w ciągu dnia! To pokazuje, jak ogromny potencjał ma ten kanał komunikacji.
Skuteczność marketingu mobilnego przyciągnęła nie tylko największe brandy, ale także zagrożenia, z którymi stale walczymy, by chronić dane konsumenta i poufne informacje. Metody przestępców ewoluują, co jest ogromnym wyzwaniem dla każdej firmy. Użytkownik, otrzymując wiadomość, musi być przekonany, że pochodzi ona z wiarygodnego źródła, stąd też od dłuższego czasu, we współpracy z gigantem z Mountain View (podobnie jak w przypadku RCS) pracujemy nad upowszechnieniem takich usług jak SMS zweryfikowany. Użytkownik, odbierając wiadomość na swoim urządzeniu, widzi logo i opis firmy, oraz charakterystyczny znaczek w prawym rogu urządzenia, co daje pewność, że wiadomość wysłana znana nam firma i nie ma zagrożenie, że ktoś chce wyłudzić dane.
W zakresie prowadzenia bezpiecznych i skutecznych działań marketingu mobilnego bardzo ważne jest, aby korzystać z usług doświadczonego partnera. W ostatnim czasie stworzyliśmy także już działające i niezwykle skuteczne narzędzie służące do ochrony mobilnego kanału komunikacji. Tarcza 360, bo taką nosi ono nazwę, jest inteligentnym algorytmem, który wykrywa niebezpieczne aktywności w naszym serwisie oraz poza nim, blokuje je oraz alarmuje markę o potencjalnym zagrożeniu.
Tarcza 360 chroni firmę, dzięki zintegrowanej i ścisłej współpracy z takimi podmiotami jak: CERT, Google, NASK, Bitly, PayPal, oraz z Operatorami GSM i producentami programów antywirusowych. Zaangażowanie największych i najbardziej doświadczonych organizacji w zakresie dostarczania usług online pokazuje nam również, że obrany kierunek jest właściwy, czyli minimalizowania phishingu, oraz wysyłanie automatycznych alertów do wszystkich partnerów działających w ramach tego ekosystemu.
Można powiedzieć, że stworzyliśmy rozbudowaną sieć lokalizowania i eliminowania wszelkiego rodzaju zagrożeń, a to ogromny krok w kierunku podniesienia bezpieczeństwa szeroko rozumianej komunikacji mobilnej. Wspólnie z naszym partnerami zapraszamy także inne podmioty do rozszerzenia bezpiecznej infrastruktury raz rozbudowy i poprawy aktualnych kanałów komunikacji.
Wydawca
Adres prawny
NIP