Blue Media: Płatności online; prowizja, umowa, warunki - jak robić to dobrze? [wywiad]

Szybka płatność to szybka przesyłka. Jeśli klient ufa e-sklepowi i systemowi płatności, nie powinno być problemu - prawda? O zaufaniu, innowacjach i praktyce w e-płatnościach mówi Krystian Wesołowski z Blue Media, wystawca IX Targów eHandlu.

Szybka płatność to szybka przesyłka. Jeśli klient ufa e-sklepowi i systemowi płatności, nie powinno być problemu - prawda? O zaufaniu, innowacjach i praktyce w e-płatnościach mówi Krystian Wesołowski z Blue Media, wystawca IX Targów eHandlu.

Karolina Pietor, FP20: Jesteście na rynku płatności od ubiegłego wieku, a od kiedy w branży e-commerce i co chcielibyście w niej zmienić?

Krystian Wesołowski (bluemedia.pl): Transakcjami online zajmujemy się od kilkunastu lat. Pierwsi w Polsce wprowadziliśmy niebankową usługę transakcyjną do bankowości internetowej, jesteśmy też głównym dostawcą technologii Pay By Link dla banków. Posiadamy status krajowej instytucji płatniczej na licencji Komisji Nadzoru Finansowego. Na mocy zgody NBP jesteśmy operatorem systemu międzybankowych przelewów natychmiastowych, działającego w blisko 70 bankach, a swoim zasięgiem obejmującego blisko 27 mln kont bankowych w Polsce. Od lat obsługujemy m.in. płatności wykonywane przez ponad 6 mln klientów największych wystawców faktur w Polsce – dostawców mediów, telewizji kablowych, operatorów GSM, firm energetycznych czy uczelni. Prowadzimy też własny serwis do automatycznego opłacania rachunków – bm.pl.

Wejście na rynek e-commerce z naszymi technologiami i doświadczeniem jest więc naturalne. To, co chcemy zaproponować branży, prócz atrakcyjnych stawek, to właśnie technologie i wygodne rozwiązania. Przelewy natychmiastowe, rozliczenia „1:1”, różne warianty wdrożenia bramki w sklepie oraz różne warianty rozliczeń, w tym tzw. model integratorski - dla sklepów korzystających ze współpracującymi z nami platform e-commerce’owych. Płatności Online BM dostępne są już w tym modelu m.in. dla sklepów kilku platform. Oferujemy również usługi w formule „white label” (strona płatności jest zintegrowana ze stroną sklepu i przygotowana w jego szacie graficznej).

FP20: Gdybym miała wprowadzać w swoim sklepie szybkie płatności po raz pierwszy, dlaczego powinnam wybrać właśnie Was?

K.W.: Ponieważ płatności elektroniczne to DNA naszej spółki. Zapewniamy bezpieczeństwo i wysoki poziom pewności świadczonych usług. Naszą mocną stroną są technologie i funkcje, pozwalające na usprawnienie procesów sprzedażowych oraz obsługi klienta. Np. możliwość przekazywania do Partnerów środków w czasie D+0. Przykładowo - wpłata zrealizowana przez klienta w poniedziałek po piętnastu minutach jest do dyspozycji sklepu na jego rachunku bankowym. Co warte odnotowania w żadnym obszarze nie korzystamy z podwykonawców.

FP20: Jestem zwolennikiem płatności ekspresowych. Zaproponowano mi dobre warunki (poniżej 1,3% prowizji dla przelewów i około 1,2% dla płatności kartami kredytowymi), podpisałam umowę. Dlaczego miałabym zrezygnować z innego "znanego gracza", by związać się z Wami?

K.W.: Z naszych usług płatniczych korzystają miliony klientów. Nasze doświadczenia podpowiadają nam, że w przypadku płatności elektronicznych dla klientów końcowych najważniejsza jest ich… skuteczność. A na tym polu czujemy się naprawdę mocni. Z kolei partnerzy biznesowi, czyli e-sklepy kierują się funkcjonalnością i ceną. Jesteśmy konkurencyjni..

Nasza propozycja to atrakcyjne prowizje; przy odpowiednio wysokich obrotach stawki na poziomie 1,3% są negocjowalne. Nie tylko o stawki jednak chodzi, chcemy konkurować jakością, innowacyjnością i dodatkowymi usługami, jakie dostarczamy (np. zautomatyzowaną komunikacją SMS).

FP20: Przypuśćmy zatem, że moimi klientami są nie tylko młodzi ludzie, którzy wiedzą, że płatność online jest bezpieczna, ale także ci, którzy od lat płacą przelewem i w głowie im się nie mieści, że płatności online mogą być szybsze, bezpieczniejsze i po prostu łatwiejsze. Czy bierzecie na siebie część edukacji czy liczycie raczej na wyedukowanych konsumentów?

K.W.: Wbrew pozorom rynek jest już nieźle wyedukowany. Jak wynika z naszych badań około 2/3 Polaków uważa płatności online za bezpieczne. Nawet w grupie osób starszych odsetek ten sięga powyżej 50%. W dużych miastach tak pozytywną ocenę płatności online deklaruje blisko 3/4 respondentów. W naszym przypadku bezpieczeństwo gwarantuje nasza marka oraz kilkunastoletnie doświadczenie w płatnościach.

FP20: Top 3 - elementy, które wg Ciebie powinny/mogą zniechęcić konsumenta do wyboru szybkich płatności w sieci, dlaczego mają być lepsze od tradycyjnego przelewu?

K.W.: Tradycyjny przelew długo jeszcze będzie obecny w e-commerce. Dziś można spotkać zwykły przelew w wielu dużych i znanych sklepach np. Morele, Komputronik, Pakamera, Aleleki, a nawet w należącym do tego samego właściciela co PayU - Agito.pl. Dzieje się tak z wielu powodów. Najczęstszym jest jednak prowizja. Przy wysokich obrotach lub niskomarżowej sprzedaży każdy procent prowizji to być albo nie być na rynku. Klasycznym przykładem jest laptop. Ten sam laptop sklep przy płatności przelewem sprzedaje się za 3000 zł, a przy wykorzystaniu płatności online za 3030 zł.

FP20: Na IX Targach e-Handlu będziecie jako wystawca po raz pierwszy - dlaczego się zdecydowaliście na uczestnictwo w tej imprezie?

K.W.: Ponieważ czujemy, że warto słuchać potrzeb właścicieli sklepów internetowych, wychodzić im naprzeciw oraz oczywiście popracować nad rozpoznawalnością marki. Obsługa płatności wbrew powszechnemu przekonaniu nie sprzedaje się sama jak ciepłe bułeczki, ponieważ w Polsce jest co najmniej siedem prężnie działających „piekarni”. Nasza oferta dla e-handlu jest jednak na tyle dojrzała i w naszym przekonaniu atrakcyjna, że chcemy zaprezentować się szerszej e-commerce’owej publiczności.

Krystian Wesołowski - Blue Media, Płatności Online BM.

Z ekipą Blue Media będzie okazja spotkać się podczas IX Targów eHandlu 14 października 2015 roku na PGE Narodowym na stoisku B15. Organizowane od 2011 roku przez Fundację Polak 2.0 Targi eHandlu to największe spotkania branży e-commerce w Polsce, podczas których wiosną i jesienią średnio 3,5 tys. przedstawicieli e-sklepów ma okazję poznać najnowsze oferty ponad 150 dostawców różnorodnych produktów i usług dla sklepów internetowych. Wydarzenie tradycyjnie będzie mieć nie tylko charakter wystawienniczy, ale przede wszystkim edukacyjny i networkingowy. Zwiedzanie Targów jest bezpłatne, lecz wymaga wcześniejszej rejestracji na stronie: targiehandlu.pl. Bilet uprawnia m.in. do udziału w bezpłatnych prelekcjach.__

Wydarzenie uwieńczy wieczorem Gala konkursu Ekomersy 2015.

Szukaj podobnych:

image

Komentarze