"Bo smoooth jest dla każdego" - wywiad z Marcinem Rybką z Klarny

O tym co to jest smoooth, po co nam pośrednik techniczny płatności i jakie są zalety korzystania z jego usług opowiada nam Marcin Rybka z Klarna.

ehandelmag.com: Od kiedy Klarna, a nie Sofort i co poza tym dla sklepów i ich klientów się zmienia?

Marcin Rybka, Klarna:

####W 2014 r. Klarna połączyła siły z Sofort tworząc w ten sposób Klarna Group, która od tego czasu nieprzerwanie pracuje nad unifikacją płatności obu przedsiębiorstw pod jednym parasolem Klarny. ####Dostawcą usługi pozostaje niezmiennie Sofort GmbH, a sam Przelew jest w dalszym ciągu całkowicie bezpieczny. Wszelkie zmiany, które wprowadzamy, robimy z myślą o kliencie końcowym, by jego płatność stała się prostsza, instynktowna i przyjemna, czyli by stała się smoooth. ####Zmiany widoczne w naszym formularzu płatności to nic innego jak krok w kierunku poprawy user experience i unifikacji identyfikacji wizualnej w ramach Klarna Group.

ehandelmag.com: Jak wygląda proces integracji systemu do eSklepu? Czy łatwość we wprowadzeniu Waszego rozwiązania jest podobna niezależnie od tego z jakiej platformy e-commerce korzystam?

Marcin Rybka:

####Proces integracji nie nastręcza wielu trudności. Często spotykam się ze zdaniem, że jest jednym z najłatwiejszych, jakie do tej pory nasi Klienci przeprowadzali. ####W pierwszym kroku merchant musi określić czy chce integrować nasze płatności przez wtyczkę czy API. API choć łatwe i przejrzyste w implementacji, jest jednak praktycznie wybierane prawie zawsze w przypadku samozaprogramowanych platform sprzedażowych ponieważ większość dostępnych na rynku systemów sklepowych posiada gotowe integracje z naszymi płatnościami poprzez dedykowane wtyczki. ####Po zalogowaniu się na swoim koncie administratora w Sofort sprzedawca tworzy konfigurację płatności na danym sklepie poprzez utworzenie tzw. projektu, którego numer musi podać na swojej platformie sprzedażowej. ####Gdy wszystko jest gotowe i sklep jest live, sprzedawca kontaktuje się z nami celem uruchomienia płatności w trybie produkcyjnym, co następuje po przeprowadzeniu weryfikacji klienta przez nasz dział serwisu. ####Funkcjonalności różnych platform oczywiście różnią się między sobą, ale czas integracji naszych płatności zwykle we wszystkich przypadkach jest taki sam.

ehandelmag.com: Jak szybko po dokonaniu przez klienta płatności eSklep zostaje o tym poinformowany i od czego ta szybkość zależy?

Marcin Rybka:

####Sklep otrzymuje informację o zainicjowaniu płatności natychmiast po zatwierdzeniu przelewu odpowiednią procedurą TAN w banku klienta. W Polsce najczęściej oczywiście potwierdza się transakcję za pomocą kodów sms, ale dzięki ciągle aktualizowanym integracjom z bankami obsługujemy wszystkie aktualnie dostępne procedury potwierdzania transakcji. ####Ponieważ jesteśmy pośrednikiem technicznym płatności, to Przelew realizowany jest bezpośrednio pomiędzy kupującym a sprzedającym i ma te same cechy transakcji, co Przelew wykonany manualnie z poziomu bankowości online kupującego. Nie musi on jednak wpisywać wszelkich danych potrzebnych do zrealizowania transakcji, a jedynie podać swoje dane do logowania w banku i zatwierdzić transakcję kodem sms. ####Informacja o płatności jest wysyłana do merchanta do podanego adresu url i/lub na adres e-mail natychmiast po poprawnym zainicjowaniu transakcji przez kupującego, dzięki czemu możliwe jest szybsze przystąpienie do przygotowywania wysyłki.

ehandelmag.com: ok, czyli wszystko szybko i bezproblemowo, ale Klarna to potężna marka, z którą współpracę podejmują giganci e-commerce. Czy mały sklep też może sobie na Wasze rozwiązanie pozwolić?

####Na nasze rozwiązania może pozwolić sobie każdy sklep internetowy i nie tylko. Nie ograniczamy się jedynie do retail, ale oferujemy również nasze płatności klientom z takich branż jak finance, travel, content, online gaming – i wielu innych. ####Najlepszą informację o dostępnej ofercie można uzyskać zawsze w dziale sprzedaży dedykowanym dla danego kraju. Lokalni pracownicy przedstawią ofertę dostosowaną do potrzeb danego sklepu internetowego i posłużą dobrą radą. W Klarna jesteśmy przekonani, że smoooth jest dla każdego. ####Również od strony technicznej integracja została tak zaprojektowana,by mógł ją przeprowadzić zarówno mały sprzedawca indywidualny, jak i gigant e-biznesu. Na części obsługiwanych rynków Klarna oferuje sprzedawcom rozwiązanie kompleksowe w pojedynczej integracji - Klarna Checkout (KCO), gdzie klient ma możliwość zapłacenia przez płatności natychmiastowe, odroczone lub ratalne. Większość z dostępnych opcji płatności może zostać zintegrowana jako rozwiązania stand-alone w osobnych integracjach. ####Przykładowo w Polsce takimi rozwiązaniami są Przelew. (usługa płatności w bankowości bezpośredniej z poziomu strony www) oraz Paycode (płatność poprzez link do predefiniowanej transakcji wysyłany klientowi na maila).

ehandelmag.com: Po raz kolejny jesteście wystawcą na Targach eHandlu, co się Wam podczas tej imprezy najbardziej podoba?

Marcin Rybka:

####Targi eHandlu to jedna z największych (o ile nie największa) impreza branżowa w Polsce. Poza oczywistymi korzyściami jak zdobywanie leadów i rozbudowywanie wiedzy o rynku, na którym przyszło nam działać, mamy jeszcze doskonałą możliwość sprawdzenia rzeczy, których nie możemy sprawdzić w innych warunkach lub możemy w ograniczonym zakresie. Przykładowo zbieramy cenne informacje na temat rebrandingu, postrzegania marki jako takiej, nastrojów w branży, kierunków jej rozwoju czy choćby pomysłów w jakich my moglibyśmy się rozwijać dla naszych klientów.

Grupa Klarna

Klarna to jeden z wiodących europejskich pośredników płatności i niedawno licencjonowany bank, który chce zrewolucjonizować doświadczenia zakupowe zarówno kupujących, jak i sprzedających. Utworzona w Sztokholmie, w Szwecji, w 2005 r., Klarna oferuje swoim Klientom możliwości płatności natychmiastowych, odroczonych oraz ratalnych – dostarczając proste i bezpieczne formy płatności, które są jednocześnie smoooth. W 2014 r. Klarna połączyła siły z Sofort tworząc w ten sposób Grupę Klarna. W tej chwili z rozwiązań Klarny korzysta ponad 70,000 sklepów internetowych obsługując ponad 60 mln użytkowników w Europie i Ameryce Północnej. Klarna zatrudnia ponad 1,700 pracowników i jest aktywna w 14 krajach.

Sofort GmbH

Sofort GmbH został założony w 2005 r. i jest częścią Grupy Klarna, wiodącego europejskiego dostawcy płatności. Dzięki metodzie płatności Sofort, rynkowemu liderowi wśród metod płatności bezpośrednich w Niemczech, Grupa Klarna oferuje innowacyjne produkty zabezpieczające zakupy fizycznych i cyfrowych dóbr poprzez Internet. W tej chwili Klarna współpracuje z 70,000 merchantów oferujących jej rozwiązania ponad 60 milionom użytkowników w Europie i Ameryce Północnej. Klarna zatrudnia ponad 1,700 pracowników i jest aktywna w 14 krajach.

Marcin Rybka - od 7 lat związany ze sprzedażą w sektorze B2B. Do zespołu Sofort w Grupie Klarna dołączył w 2016 roku. Zajmuje się negocjacjami kontraktów dla kluczowych merchantów oraz wdrożeniem i optymalizacją systemu płatności oferowanego przez Klarna na terytorium Polski. Od lat zainteresowany tematyką neuromarketingu. W wolnym czasie uprawia karate oraz zajmuje się hodowlą kaktusów.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP