Bożonarodzeniowy budżet internautów – 1/3 planuje wydać od 500 do tysiąca złotych

Wyniki badania "Wydatki świąteczne internautów w Polsce", przeprowadzonego przez dostawcę płatności internetowych – PayU, potwierdzają wielokanałowe podejście konsumentów do zakupów. Zdecydowana większość ankietowanych zamierza zaopatrzyć się w produkty potrzebne do zorganizowania świąt oraz prezenty korzystając z oferty zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych i przeznaczyć na ten cel do tysiąca złotych.

Polacy są coraz bardziej wymagającymi konsumentami i będą szukać produktów do przygotowania Świąt oraz upominków w różnych kanałach sprzedażowych. Głównymi miejscami, w których badani internauci zamierzają zrobić przedświąteczne zakupy są w kolejności najczęściej wymienianych: sklepy stacjonarne (78 proc.), serwis Allegro (64 proc.) oraz sklepy internetowe (24 proc.). 18 proc. wybierze się także na targ lub bazar, a 4 proc. deklaruje, że nie robi samodzielnie takich zakupów.

43% badanych internautów zamierza przeznaczyć na organizacje Świąt Bożego Narodzenia, w tym również na zakup prezentów, między 101 a 500 złotych. Ponad 1/3 (33 proc.). planuje wydać na ten cel w kwotę od 501 do 1 000 złotych.

Najpopularniejszą metodą płatności za zakupy internetowe wskazywaną przez badanych jest szybki e-przelew (84 proc. wskazań), kolejną pozycję zajmuje karta kredytowa lub debetowa (37 proc.), dalej gotówka przy odbiorze przesyłki (21 proc.) oraz raty, na które wskazało 3 proc. badanych.

W tym szczególnym, przedświątecznym okresie, kiedy wydatki związane z zakupami są większe niż zazwyczaj, warto skupić uwagę na ostatniej z wymienionych form płatności. Przykładowo na platformie handlowej Allegro do 4 grudnia włącznie można skorzystać z rat 0% od PayU, które poza tym, że są nieoprocentowane są też wyjątkowo wygodne i szybkie – decyzja kredytowa może zostać udzielona nawet w kilkadziesiąt sekund, a umowa o pożyczkę zawierana z bankiem zatwierdzana jest jednym kliknięciem. Są to też pierwsze w Polsce raty przyznawane w 100% online.

Grupy produktów najczęściej wskazywane jako te, które internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31 proc. od 301 do 500 złotych.

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1100 internautów w Polsce, którzy korzystają aktywnie z płatności PayU .

Źródło: PayU

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP