<a href="http://imgur.com/BtDTQjj"></a>
Badanie Fevad opiera się na danych zebranych od głównych graczy na rynku e-commerce oraz łącznej kwocie transakcji realizowanych za pomocą głównych dostawców usług płatniczych na rzecz ponad 157 tysięcy stron internetowych.
Obrót w e-commerce we Francji wykazuje wzrost o 11%
W sprzedaży przez Internet we Francji – podobnie jak w innych rozwiniętych krajach UE odnotować można znaczny postęp w 2014 roku, w stosunku do roku ubiegłego. Wg raportu Ecommerce Europe w 2013 roku 55 milionów Francuzów używało Internetu, a 34 miliony było e-klientami, łączna liczba transakcji szacowana była na ponad 51 miliardów euro. To plasowało Francję na drugim miejscy w grupie krajów Europy Zachodniej za Wielką Brytanią i przed Holandią, Irlandią, Belgią i Luksemburgiem. Łącznie w 2013 roku francuscy konsumenci dokonali ponad 600 milionów transakcji. Wartość tych transakcji pozwala Francji na zaszczytne, trzecie miejsce jeśli idzie o wielkość rynku w Europie (za GB i DE).
<a href="http://imgur.com/7M9O4Ju"></a> <br>
Cechy charakterystyczne francuskiego rynku po roku 2010:
z raportu idealo wynika, że zaledwie 4% sklepów oferuje możliwość dokonania zakupów bez rejestracji
jeśli chodzi o skłonność do zakupów trans granicznych Francuzi wykazują średni entuzjazm. Kupują co prawda w zagranicznych sklepach znacznie częściej niż Polacy, ale nie równie chętnie jak np. Brytyjczycy, których ponad połowa zrobiła zagraniczne zakupy w 2013 roku, wśród Francuzów amatorów zakupów transgraniczncyh było około 43%,
jeśli chodzi o metody płatności dla Francuzów szczególnie istotne znacznie mają karty kredytowe i debetowe (zwłaszcza Carte Bleue - taki sposób płatności zarówno w 2013 jak i 2014 roku wybierała ponad połowa kupujących w sieci. Dla francuskiego konsumenta marginalne znaczeni mają takie sposoby płatności jak „za pobraniem” czy za pośrednictwem tradycyjnego przelewu bankowego. C'est la vie...
Wyniki dla francuskiego e-Commerce są nieco wyższe niż te, jakich oczekiwali analitycy. W 2014 roku świąteczne zakupy osiągnęły wartość 11,4 miliardów euro, co stanowi 13-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednak nie wszystkie statystyki na pierwszy rzut oka napawają optymizmem. Średnia wartość zamówienia we francuskim koszyku notuje spadek. Jak czytamy w danych Fevad w ciągu jednego roku spadła do kwoty 81 euro (z 84,5 euro w roku 2013). Szacunki dla rynku w 2015 roku; powinien mocno przekroczyć 60 miliardów euro
Ratunkiem dla francuskiego e-commerce, w którym średnia wartość koszyka spada, jest rosnąca liczba e-konsumentów, rosnąca liczba kanałów i kolejne marki, które „wchodzą do sieci”. Według prognoz Fevad, w sprzedaży przez Internet powinien nastąpić wzrost o około 10% w roku 2015.
<center><a href="http://imgur.com/U1rLbgR"><data-image id="9944"></data-image></a></center> Wzrost w latach 2013-2014O Fevad: Fevad (Fédération du e-commerce et de la vente à distance). Organizacja ma na celu zebranie wszystkich graczy w e-commerce i sprzedaży wysyłkowej we Francji. Fevad powstał w 1957 roku, obecnie zrzesza prawie 600 firm z branży zarówno B2B, B2C i C2C.
Wydawca
Adres prawny
NIP