Skuteczna sprzedaż wielokanałowa wymaga posiadania odpowiednich narzędzi, które pozwolą na zarządzanie całością działań z jednego miejsca. Dla firmy oponafelga.pl s.c. przygotowaliśmy integrację posiadanego sklepu internetowego i konta na Allegro z systemem Comarch ERP XL oraz kurierem DPD.
###Integracja kanałów sprzedaży z magazynem
KTO?
Oponafelga.pl s.c. – firma prowadząca sprzedaż opon i felg samochodowych.
PROBLEM
Brak rezerwacji produktów w programie magazynowym w sytuacji, gdy na stanie są pojedyncze egzemplarze produktów, może prowadzić do rezerwacji jednocześnie kilku sztuk produktów, których magazyn nie posiada. W efekcie jednemu z dwóch zamawiających w jednym czasie klientów trzeba odmówić sprzedaży, a to z kolei prosta droga do negatywnych opinii podnoszących koszty sprzedaży w kanałach takich jak Allegro (brak Standardu Allegro = wyższe koszty prowizji ze sprzedaży).
CEL
Integracja wszystkich kanałów sprzedaży oraz zautomatyzowanie ich obsługi.
SPOSÓB DZIAŁANIA
By osiągnąć cel, system ERP Optima wykorzystywany do tej pory przez klienta zastąpiony został przez ERP XL - centralny punkt całej integracji.
KORZYŚCI (m.in.)
PRZEBIEG WDROŻENIA
System ERP XL zintegrowaliśmy z kontem Allegro i sklepem oponafelga.pl korzystającym z silnika Prestashop przy pomocy autorskich integratorów ALPOL (zmodyfikowanych zgodnie z potrzebami klienta). W efekcie Klient otrzymał dostęp do błyskawicznych aktualizacji stanów magazynowych opartych na zdarzeniach. Informacja o zamówieniu w sklepie internetowym lub na Allegro natychmiast przesyłana jest do systemu ERP XL, który aktualizuje stan magazynowy przekazując informację o zmianie w ciągu kilkunastu sekund do wszystkich pozostałych kanałów sprzedaży. Dzięki temu produkt zamówiony przez Allegro a dostępny w jednym egzemplarzu automatycznie staje się niedostępny w sklepie.
W ramach wprowadzanych modyfikacji, z ERP XL zintegrowaliśmy również moduł do obsługi kuriera DPD, umożliwiając klientowi automatyczne drukowanie listów przewozowych i etykiet dla danych ściąganych bezpośrednio z zamówienia.
###Efekty długoterminowe
Wprowadzenie naszych rozwiązań dało firmie Gerex szereg nowych możliwości. Zintegrowanie ze sobą kanałów sprzedaży w połączeniu z natychmiastową aktualizacją stanów magazynowych przyczyniło się nie tylko do poprawy szybkości realizacji zamówień, ale również zniwelowania problemów związanych z brakami magazynowymi. Integracja systemu z modułem kuriera DPD przyspieszyła z kolei proces przygotowania przesyłek do transportu.
Automatyzacja sprzedaży sprawia, że większość prac, np. wystawianie listów przewozowych i zatwierdzanie płatności, wykonuje się automatycznie, co pozwoliło dwukrotnie zwiększyć wydajność działu obsługi klienta – mówi Marcel Gierak z firmy oponafelga.pl s.c..
Jak zastosowane przez ALPOL rozwiązania wpływają na rozwój oponafelga.pl s.c.? Przyspieszono realizację zamówień i wykluczono najczęstsze błędy pojawiające się przy sprzedaży wielokanałowej. A to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na pozytywne opinie pozostawiane w sieci przez kupujących.
Efekty wprowadzenia automatyzacji w liczbach:
ALPOL – złoty partner Comarch. Specjalizuje się w integracji sprzedaży wielokanałowej o dużym wolumenie transakcji i międzynarodowym charakterze. Wspiera największe instalacje Comarch ERP w Polsce m.in. Morele.net, Yessport.pl, ASAJ w optymalizacji sprzedaży i logistyki.
Wydawca
Adres prawny
NIP