Co mobilni użytkownicy Allegro zyskają dzięki współpracy z Insiderem?

Allegro robi dużo, by się zmienić ostatnio. A jak na te zmiany pozytywnie wpłynąć może współpraca z Insider?

Allegro – platforma e-commerce, chcąc utrzymać pozycję lidera na rynku oraz zapewnić swoim użytkownikom jeszcze wyższą jakość świadczonych usług, podjęła właśnie współpracę z firmą technologiczną Insider. Jakie innowacyjne rozwiązania dla m-commerce staną się wkrótce codziennością mobilnych klientów Allegro?

Już 37 proc. polskich internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfona i tabletu. Rośnie również grono konsumentów korzystających z aplikacji zakupowych. Jedna z najpopularniejszych należy do Allegro, z którą Insider, globalna firma technologiczna specjalizująca się w personalizacji w czasie rzeczywistym, rozpoczyna właśnie współpracę w zakresie m-commerce. Co to oznacza dla konsumentów kupujących na najpopularniejszej w Polsce platformie handlowej i poprzez jej mobilną aplikację?

Mobile Push-e, czyli mówimy potrzebami klienta

Jednym z największych wyzwań stojącym przed marketerami prowadzącymi działania w aplikacjach mobilnych jest podtrzymanie zaangażowania użytkownika tak, aby chętnie do nich wracał i aktywnie korzystał z ich możliwości. Jak wynika z badań firmy Appboy, im więcej czasu upływa od pierwszego użycia zainstalowanej aplikacji, tym mniej użytkowników do niej wraca. Na drugi dzień po instalacji korzysta z niej ponownie 24 proc. użytkowników, po dwóch tygodniach już tylko 14 proc., a po dwóch miesiącach zaledwie 5 proc. Wśród dedykowanych mobilnych rozwiązań Insidera dla aplikacji Allegro, które mogą okazać się najskuteczniejsze w walce o wzrost zaangażowania konsumenta znalazły się tzw. Mobile Push, czyli spersonalizowane powiadomienia, wysyłane do użytkownika w chwili, gdy ten nie korzysta z aplikacji. Jak wynika z danych Insidera powiadomienia push zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji o nawet 84 proc. Tego rodzaju komunikaty mogą sprzyjać m.in. zmniejszeniu liczby rezygnacji zakupowych i porzucanych koszyków, jak również zwiększeniu ich wartości np. poprzez działanie wspierające upselling (przykładem takiej sprzedaży łączonej jest proponowanie użytkownikowi, który właśnie kupił laptopa produktów pokrewnych np. myszki czy pamięci zewnętrznej). Jak pokazują badania, 18 proc. użytkowników smartfonów dokonuje zakupu po tym jak otrzyma marketingową informację za pośrednictwem telefonu. Mobile Push działają dzięki skutecznej segmentacji klientów pod kątem wybranych parametrów. Tworzone na tej podstawie powiadomienia są dostosowywane do preferowanej przez użytkownika treści, a także wysyłane w najlepszym dla użytkownika czasie oraz z częstotliwością, która nie wyda się danemu odbiorcy zbyt drażniąca. W ten sposób Allegro może liczyć na zwiększenie zaangażowania użytkowników aplikacji.

Allegro będzie korzystało z następujących rodzajów Mobile Push-y:

Single Push – polega na przesłaniu określonej informacji użytkownikowi;

Conversion Push – umożliwia identyfikację tych konsumentów, którzy nie wykonali pożądanej akcji, po czym zachęca ich do powrotu na ścieżkę zakupową;

Recurring Push – tzw. „przypominacz” – badania pokazują, że mobilny użytkownik musi zobaczyć wiadomość ok. 15-20 razy zanim podejmie się wykonania danej akcji;

Geofence – umożliwia skuteczniejsze targetowanie konsumenta poprzez określenie jego położenia – miasta, regionu, kraju.

Siła powiadomień in-app

Ściągnięcie użytkowników do aplikacji to jedno, a maksymalizacja działań w celu zachęcenia ich do wykonania pożądanej akcji to drugie. Kolejnym mobilnym rozwiązaniem firmy Insider, z którego będzie korzystać aplikacja Allegro są powiadomienia in-app. Mowa tutaj o komunikatach wysyłanych do użytkowników aktualnie korzystających z aplikacji zakupowej. Przykładem takiego powiadomienia może być zaprezentowany klientowi komunikat zachęcający do zwiększenia wartości koszyka zakupowego np. do kwoty 100 zł, aby móc otrzymać bonus w postaci bezpłatnej dostawy. Dotarcie do użytkownika z dynamicznym, spersonalizowanym komunikatem w momencie jego najwyższego zaangażowania może przełożyć się na wysoki wzrost współczynnika konwersji dla aplikacji. Z kolei dla konsumentów powiadomienia in-app to źródło cennych informacji i ofert dostosowanych do ich preferencji. Przyczyniają się jednocześnie do budowania wizerunku marki oraz kierują uwagę w stronę oczekiwaną przez sprzedawcę tj. finalizacji określonej czynności np. użytkownik, który właśnie kupił sukienkę lub płaszcz, otrzymuje powiadomienie z propozycją pasujących do danej stylizacji butów, zachętą do ich obejrzenia oraz zakupu.

Z rozwiązań firmy Insider korzysta ponad 200 firm z różnych regionów świata. W Polsce są to m.in. KFC, Pizzaportal.pl, Próchnik, Wojas, Multikino, 4FunTV czy

. Insider to międzynarodowa firma technologiczna, posiadająca swoje oddziały w Londynie, Moskwie, Warszawie, Dubaju, Stambule, Singapurze, Kuala Lumpur i Dżakarcie. W swojej ofercie posiada innowacyjne narzędzia dla e-commerce, m.in. personalizację stron www w czasie rzeczywistym, segmentację i analizy predykcyjne oraz powiadomienia push dla Web i Mobile.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP