E-commerce to gałąź handlu, która rozwija się z roku na rok. Potwierdzają to statystyki e-commerce, które zebraliśmy w poniższym artykule. Czy warto inwestować we własny sklep mimo rosnącej konkurencji? Sprawdźmy, co o sprzedaży w internecie oraz promocji sklepu mówią dane statystyczne.
Uważasz, że własny sklep internetowy się opłaca, ponieważ przybywa ich z roku na rok? Te przewidywania potwierdziła nie tylko pandemia Covid-19, która wyniosła handel online na wyższy poziom, ale także badania konsumentów. Co o opłacalności sprzedaży online mówią statystyki i dlaczego warto w nią zainwestować?
Znajomość serwisów e-handlu wśród Polaków, źródło: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf, s. 22
Wnioski: Coraz więcej osób w różnym wieku kupuje online, a odsetek ten będzie wzrastał wraz z dorastaniem dzieci i młodzieży, które wychowują się w otoczeniu smartfonów i internetu od najmłodszych lat.
Sklepy e-commerce są nastawione na sprzedaż, ponieważ to właśnie dzięki niej zarabiają. Czy zatem statystyki dotyczące konwersji w sklepach internetowych potwierdzają, że sprzedaż rośnie? Co zrobić, by zwiększyć szansę na realizację transakcji przez użytkownika? Sprawdźmy.
Zależność pomiędzy kanałem promocyjnym a wysokością współczynnika konwersji, źródło: growcode.com
Wnioski: Do osiągnięcia sukcesu w e-commerce potrzebna jest oferta atrakcyjna dla użytkownika. Na sprzedaż i konwersje wpływa wiele elementów. Warto zadbać o ich wdrożenie i ograniczyć wszelkie przeszkody, które mogą zniechęcać klientów do realizacji transakcji.
Chcesz, by Twój sklep internetowy sprzedawał? Musisz o to zadbać i zainwestować w promocję sklepu jako całości, jak i konkretnych produktów. W tym celu możesz skorzystać przede wszystkim z reklamy Google Ads oraz pozycjonowania. Dlaczego warto? Sprawdźmy, co o zachowaniach kupujących i skuteczności kanałów promocji mówią statystyki e-commerce.
Wnioski: Statystyki potwierdzają, że warto promować sklep zarówno poprzez pozycjonowanie, jak i system Google Ads. Możesz mieć najlepszą ofertę i niskie ceny, ale jeśli użytkownik nie znajdzie Cię w Google, nie dokona u Ciebie zakupu. Najlepszą formą reklamy będzie reklama produktowa w Google Zakupy, która pozwoli Ci zaprezentować produkty, które są najbardziej opłacalne pod kątem uzyskiwanej marży.
M-commerce to gałąź handlu elektronicznego, w której transakcja dokonywana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych - najczęściej smartfonów, czasem także tabletów. Zyskała na popularności kilka lat temu, od czasu gdy powszechne stało się przeglądanie internetu na telefonach komórkowych. Obecnie zakupy można zrobić o każdej porze dnia i w każdym miejscu, z czego korzysta wielu użytkowników. Jak popularny jest m-commerce i jaka będzie jego przyszłość według badań i statystyk?
Wnioski: Udział m-commerce w e-handlu wzrasta z roku na rok. Na duży wzrost w roku 2020 z pewnością wpływ miała pandemia Covid-19, ale także wygoda użytkowania. Dlatego też każdy sklep internetowy i strona powinny być przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych. Efekt ten można osiągnąć, budując stronę responsywną lub osobną wersję mobilną. Do weryfikacji prawidłowości działania witryny ma mobile można wykorzystać narzędzie Mobile Friendly Test w Google Search Console.
Urządzenia, z których korzystają Polacy podczas zakupów w internecie , źródło: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf, s. 202
Narzędzie Mobile Friendly Test dostępne w Google Search Console pozwala zweryfikować, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych
Statystyki potwierdzają, że e-commerce stale się rozwija i prawdopodobnie w ciągu najbliższych lat trend ten się utrzyma. W dorosłość wchodzi coraz młodsze pokolenie, które jest przyzwyczajone do korzystania ze smartfona od najmłodszych lat. E-commerce wciąż się opłaca, pod warunkiem jednak, że oferuje użytkownikom interesującą ofertę i zainwestuje w skuteczną promocję online.
Autor: Katarzyna Nowak, widoczni.com
Wydawca
Adres prawny
NIP