Czy polskie firmy widzą potrzebę posiadania strony www?

Stworzenie strony internetowej nie wymaga obecnie wielkiego wysiłku. Wystarczy użyć wybranego kreatora i „poskładać” stronę z dostępnych elementów. Jednym z takich narzędzi jest kreator stron www Zyro, od niedawna dostępny również na polskim rynku.

Do czego jednak w ogóle wykorzystać stronę internetową? Czy polskie firmy widzą potrzebę posiadania strony www? W których sektorach posiadanie witryny w Internecie jest niemal wymagane, a gdzie wciąż stanowią rzadkość? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Strona www w Polsce – statystyki

Według różnych źródeł, na przestrzeni ostatnich lat przybywa firm, które decydują się na stworzenie własnej strony www, chociaż w 2018 nie posiadało jej aż co trzecie przedsiębiorstwo. Jest to wynik, plasujący nasz kraj na końcu europejskiej klasyfikacji.

W rankingu przodują korporacje i duże przedsiębiorstwa, spośród których około 90% zainwestowało w stworzenie strony internetowej. Polityka takich firm oraz typ prowadzonej działalności (w większości wykorzystujący sklepy internetowe) nie pozostawiają innej możliwości.

Znacznie mniejszą popularnością strony internetowe cieszą się wśród niewielkich przedsiębiorstw. Z czego wynika ta dysproporcja? Odpowiedzi jest wiele, dlatego w dalszej części odpowiemy na najpopularniejsze z nich.

Do czego potrzebna strona www?

Posiadanie strony internetowej generuje wiele korzyści, takich jak:

  • zwiększenie widoczności marki
  • prezentacja oferty firmy
  • łatwiejsza możliwość nawiązania kontaktu (pozyskania klientów)
  • wyróżnienie się na tle konkurencji

1. Zwiększenie widoczności marki

Dzisiejszy cyfrowy świat daje przedsiębiorcom pokaźny zestaw narzędzi, dzięki którym mogą ulepszać swoje biznesy. Strona internetowa jest tego kluczowym przykładem. Może pełnić rolę wizytówki lub sklepu. W ten sposób łatwiej pozyskać klientów – jeśli trafią na informację o Twojej firmie, część z nich może się do Ciebie przekonać. Strona www jest też miejscem, w którym nie musisz dopasowywać się do wymagań jakiegoś portalu czy serwisów społecznościowych. Cała przestrzeń jest Twoja i to Ty decydujesz, w jaki sposób ją wykorzystasz.

2. Prezentacja oferty firmy

Kampanie marketingowe pożerają sporo środków. Wydatki na reklamę stały się obecnie jednym z kluczowych elementów każdego biznesplanu. Ale nie można zapomnieć, że do przyszłych klientów trzeba z czymś trafić. Bez właściwie przygotowanej i zaprezentowanej oferty może to być niemożliwe. Doskonałą opcją jest użycie kreatora stron www i przygotowanie pierwszej witryny. Dzięki niej Twoi klienci będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą oraz wybrać interesujące ich produkty czy usługi. A być może trafią jeszcze na coś, po co niekoniecznie przyszli na Twoją stronę – podwójny sukces.

3. Łatwiejsza możliwość pozyskania klientów

Strona internetowa nie musi być wyłącznie statyczną wizytówką. Możesz umieścić na niej na przykład formularz kontaktowy. Twoi klienci będą w stanie wysłać Ci wiadomość na temat interesującego ich zagadnienia.

Higiena pracy wymaga, by w ciągu dnia pojawiał się czas na odpoczynek. Wspomniane wyżej rozwiązanie zagwarantuje Ci trochę wolnego czasu, chociaż nie odbije się negatywnie na Twoim biznesie. Dzięki formularzowi możesz odpowiadać na pytania w wybranym przez Ciebie czasie, a także nie musisz cały czas mieć telefonu w zasięgu ręki.

4. Wyróżnienie się na tle konkurencji

Obecnie praktycznie każda gałąź rynku jest mocno nasycona, dlatego możesz mieć trudności z początkowym wybiciem się. Konkurencja może mieć nad Tobą przewagę doświadczenia czy ugruntowanej pozycji na rynku. Nie jest to jednak bariera nie do pokonania.

Jako przedsiębiorca, wyróżnić się możesz na wiele sposobów. Jednym z nich jest stworzenie i prezentacja innej oferty, niż zrobili to Twoi konkurenci. Pokazać światu możesz ją właśnie na Twojej stronie www.

Przedstawiliśmy już główne plusy posiadania strony www. Czy jednak jest to rozwiązanie pozbawione wad, które sprawdzi się w każdych warunkach? Z pewnością nie, dlatego poświęcimy temu zagadnieniu kolejny akapit.

Strona www – wątpliwości

Gdy przedsiębiorcy zaczynają rozważać stworzenie strony www, często w ich głowach pojawiają się równocześnie dwa pytania:

  • Czy jest to warte zachodu?
  • Ile mnie to będzie kosztować?

Są to dobre pytania, które warto sobie zadać przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Strony internetowe mają to do siebie, że nie ma jednego sposobu, by je przygotować. Można napisać je od podstaw lub użyć gotowego rozwiązania, takiego jak choćby kreatora stron www. Dzięki tej drugiej opcji Twoja witryna będzie z pewnością intuicyjna w obsłudze oraz łatwa w administrowaniu. Strona przygotowana w kreatorze posiada wbudowany panel do zarządzania zarówno treścią, jak i stylami. Wszystko to zwykle nie wymaga żadnej informatycznej wiedzy i umiejętności kodowania.

Oczywiście, jeśli posiadasz taką wiedzę, otwiera się przed Tobą szeroka ścieżka do dowolnej personalizacji szablonów i elementów na stronie.

Co się tyczy kosztów, wiele zależy od wybranego rozwiązania. Strona napisana na zamówienie kosztuje więcej niż przygotowany wcześniej szablon. Kreatory stron www oferują zwykle dostęp do podstawowych, darmowych wzorów, które można na własną rękę modyfikować. Jednak, jeśli chcesz kupić inny szablon, może stanowić wydatek rzędu kilkuset złotych. Poza samą stroną internetową, musisz wykupić domenę (na przykład: przykladowyadres.pl). Dzięki niej Twoi klienci będą w stanie zobaczyć ją na swoich urządzeniach – pojawi się w Internecie.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz zadbać o bezpieczeństwo. Odbywa się to poprzez zakup certyfikatu SSL do Twojej strony.

Są to główne składowe, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania stworzenia strony internetowej. Choć może się to wydawać z początku skomplikowane, rzeczywistość jest inna. Kreator stron www Zyro pozwala przygotować stronę od podstaw i wyposażyć ją we wszystkie niezbędne elementy w jednym, wygodnym menu.

Kreator stron www

Czasy, w których trzeba było przeczytać kilka książek czy wziąć udział w kursie, by napisać stronę internetową są już przeszłością. Kreatory, bazujące na szablonach, oferują osobom niezwiązanym z informatyką możliwość stworzenia własnej witryny w komfortowy i szybki sposób. Co ciekawe, koszt tego rozwiązania jest niewielki.

Stworzenie strony w kreatorze nie zajmuje wiele czasu, a sam proces opiera się na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Jest to wygodne rozwiązanie dla każdego, które umożliwia stworzenie zarówno zwykłej strony, jak i sklepu internetowego.

Podsumowanie

Jak wskazują dane, około 1/3 przedsiębiorców nie posiada strony internetowej. I choć z pewnością część z nich prowadzi udane biznesy, inni nie do końca są przekonani do tego rozwiązania. Problemem mogą być koszty lub trudność w obsłudze czy zarządzaniu witryną.

Sposobem na wykorzystanie potencjału Internetu i rozwój firmy może być stworzenie strony www przy użyciu gotowego szablonu. Jest to wygodne rozwiązanie, które oferuje dostęp do wielu funkcji, potrzebnych na samym początku obecności w Internecie.

Skorzystanie z gotowej platformy pozwala wykorzystać potencjał, jaki daje posiadanie własnej strony internetowej. Umożliwia przygotowanie strony i zakup odpowiednich dodatków w jednym miejscu, dzięki czemu możesz mieć spokojną głowę i skupić się na czerpaniu korzyści z nowej witryny.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP