Daj się jej wykazać! Firmowa strona internetowa

Kluczem do sukcesu, niezależnie od wielkości firmy, jest odpowiednio duże zainteresowanie jej ofertą. Konieczne jest więc podejmowanie działań, dzięki którym nie będzie ona anonimowa. W XXI w. obecność w Internecie nie jest już tylko prestiżowym dodatkiem na który mogli sobie pozwolić wybrani, ale koniecznością i obowiązkiem, który, jeśli nie wypełniony, w większości przypadków, oznaczać będzie biznesową klęskę.

Strona internetowa to dziś podstawowy środek komunikacyjny w relacji firma – otoczenie. Co zrobić, żeby była właściwa, czyli spełniała swoje podstawowe funkcje (informowała, przyciągała uwagę, kreowała lojalnego klienta) lecz przy tym pozostała oryginalna i wyróżniała się w tłumie? Jest na to kilka prostych i skutecznych sposobów.

Mniej chaosu – więcej logiki!###

Strona główna naszego serwisu przywołuje na myśl obraz pędzla awangardzisty-abstrakcjonisty? Jeśli ma to być prezentacja dzieł malarskich – prawdopodobnie wywoła oczekiwany efekt – zainteresowanie odbiorcy, w każdym innym przypadku spowoduje szybką ucieczkę potencjalnego klienta. Jak go zatem zatrzymać?

Strona główna naszego serwisu przywołuje na myśl obraz pędzla awangardzisty-abstrakcjonisty? Jeśli ma to być prezentacja dzieł malarskich – prawdopodobnie wywoła oczekiwany efekt – zainteresowanie odbiorcy, w każdym innym przypadku spowoduje szybką ucieczkę potencjalnego klienta. Jak go zatem zatrzymać?

Trzeba tutaj jednak podkreślić istotną zmianę w obecnym sposobie w jaki nasi klienci odwiedzają strony internetową, a który stanowi dodatkowy i bezpośredni argument za ich minimalistycznym i stonowanym wyglądem. W obecnych czasach coraz więcej stron internetowych jest odwiedzanych nie z komputerów osobistych a z urządzeń mobilnych jak telefony czy tablety. O ile nasza pełna chaosu i fajerwerków strona internetowa może zdać egzamin na 17-calowym ekranie naszego PC, gdzie każdy interaktywny element pozostanie w zasięgu kursora, szansa, że z równą łatwością odnajdzie się na niej nieco bardziej mobilny klient jest bliska zeru. W szczególności dla posiadaczy urządzeń mobilnych powinniśmy pamiętać o przejrzystym układzie naszej strony, tak by dostęp do wszystkich jej funkcji był intuicyjny i prosty.

Treść###

Zagadnienie „treści” w serwisach internetowych nieodzownie łączy się z tematem tzw. słów kluczowych, dzięki którym można wiele zyskać w pozycjonowaniu strony, ale równie dobrze – wiele stracić. Nadmierne „naszpikowanie” treści powoduje, że jest ona sztuczna w odbiorze, niespójna i nieczytelna. Taki tekst na pewno znuży internautę, który szybko zdecyduje się opuścić stronę.

Cóż zatem zrobić by klienci z przyjemnością wracali do naszej strony internetowej? Przed wszystkim inwestujmy w jakość znajdujących się na niej wiadomości. Komunikaty muszą być naturalne, interesujące i tworzone dla realnego odbiorcy, nie zaś skonstruowane tak aby zadowolić wyszukujące odpowiednie frazy roboty Google. Pamiętajmy również o odpowiednim doborze słów, za pomocą których przemówimy do klienta. Nie należy obawiać się branżowego słownictwa świadczącego o profesjonalizmie firmy, zawsze musimy jednak pamiętać o odbiorcy. Klient nie musi orientować się np. w zawiłości procesów technologicznych, ale będzie na pewno żywo zainteresowany ich efektem i atrakcyjnością. Najprostszą zasadą jest pisanie takich artykułów, wpisów, raportów czy sprawozdań jakie sami chcielibyśmy dostać. Na tym powinniśmy się skupić opisując firmę, charakter jej działalności i ofertę.

Niezwykle istotny jest również fakt, że współczesny mobilny klient nie chce być tylko pasywnym odbiorcą treści ale często pragnie sam ją tworzyć. Dlatego też komunikowanie się z internautą powinno być wielopłaszczyznowe. Zapomnijmy więc o zalewaniu naszych czytelników długimi artykułami i statycznymi informacjami, które i tak nie „sprzedadzą” się w multimedialnym, wirtualnym świecie. Zamiast tego otwórzmy nowe kanały wymiany informacji i urozmaićmy treść. Niezbędne okaże się tutaj stworzenie bloga firmowego czy też forum, w ramach których można będzie prowadzić interaktywny dialog i otrzymywać często bardzo cenny feedback.

Grafika###

Popracujmy również nad elementami wizualnymi, dzięki którym firma będzie szybko identyfikowana. Być może dobrym rozwiązaniem jest stworzenie atrakcyjnego, łatwo zapadającego w pamięć logo, w którym zostanie zawarty przekaz dotyczący obszaru działalności firmy?

Liczy się też spójność – należy zredukować liczbę elementów graficznych, które, jeśli jest ich zbyt wiele, rozpraszają uwagę oglądającego. Ponownie istotni są tutaj Ci użytkownicy którzy decydują się na odwiedzenie nas z telefonu czy tableta. Niewielki wyskakujący baner który z łatwością zamkniemy na ekranie komputera może stanowić niezwykle irytujący problem na ekranie telefonu, tym samym zrażając potencjalnych klientów do naszej strony i do nas samych.

Stosujmy też w całym serwisie podobną kolorystykę i czcionkę, jeśli firma posiada już w „realu” wypróbowane i kojarzone z nią elementy graficzne. Częstym błędem jest tworzenie strony internetowej w kolorach zupełnie niezwiązanych z naszym biznesem. Jeśli nasza firma posiada już kolorystykę czy też elementy graficzne z którymi jest kojarzona offline, koniecznie trzeba je przenieść również do internetowej wizytówki, jaką jest strona internetowa.

Multimedia###

Współczesna „prezentacja” internetowa firm w niczym nie przypomina tej sprzed kilku lat. Skoro przekaz internetowy stał się zdecydowanie bardziej multimedialny – trudno za pomocą tekstów z Worda zainteresować swoją ofertą internautę przyzwyczajonego do obcowania z różnymi materiałami – np. filmowymi czy też odnośnikami do serwisów społecznościowych.

To oczywiście oznacza więcej pracy przy prowadzeniu serwisu firmowego, ale tylko aktywne działania przynieść mogą sukces. Inwestujmy więc w najpopularniejsze social-media i nie zapomnijmy umieszczać odnośników do nich na naszej stronie internetowej. Klient ceni sobie czas dlatego szansa na to, że sam wyszuka nas na portalu społecznościowym jest nieduża. Proces ten należy wspomóc, podając gotowe odnośniki w widocznym miejscu.

Zamieszczenie na stronie filmów prezentujących różne aspekty działalności firmy zwróci uwagę oglądającego, podobnie, interesujące materiały w mediach społecznościowych.

Trzymamy rękę na pulsie###

W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości odpowiednio szybkie reagowanie i elastyczność w dostosowywaniu oferty do realnych potrzeb klientów to podstawa sukcesu. Strona internetowa, która jedynie istnieje, a niewiele wskazuje na to, że jest „żywa”, nie przyciągnie uwagi potencjalnych klientów.

Pamiętajmy, żeby aktualizować stronę regularnie, dodawać wpisy, zdjęcia, artykuły czy też wymienionych już filmików i zawsze róbmy to w nie za dużych odstępach czasowych!

Autor: Marta Petrow, bonus-czystosc.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP