Dlaczego fulfillment zyskuje w Polsce na wartości?

Fulfillment dopiero zaczyna podbijać polski rynek, a już teraz zadowolonych z niego jest 97% klientów. Co więcej, polscy operatorzy logistyczni mogą spodziewać się wzrostu zainteresowania ich usługami w najbliższym czasie. Wszystko przez dynamicznie rozwijający się eCommerce – w skali globalnej Polska znajduje się na 13 miejscu najszybciej rozwijających się rynków!

W sprzedaży B2C, właśnie ta forma zdominowała internet, zaspokojenie oczekiwań klientów to nie lada wyzwanie – konkurencja jest ogromna, a sami kontrahenci nierzadko dokonują jednorazowych zakupów. To sprawia, że walka o ich lojalność jest trudna. Dlatego też pojedynczy błąd w pakowaniu czy dostawie produktu może zniechęcić kupującego. Nic więc dziwnego, że sprzedawcy pomocy szukają u profesjonalistów. Obecnie z outsourcingu logistyki korzysta już 30% eCommerców wg raportu przeprowadzonego przez GS1 Polska.

“Prognozujemy, że w ciągu 3 lat ten procent może zwiększyć się dwukrotnie, ponieważ przedsiębiorcy stają się coraz bardziej świadomi potrzeb klientów i standardów rynkowych. Outsourcing logistyki jest świetnym rozwiązaniem dla e-biznesów, w których wolumen przekracza kilkaset paczek miesięcznie. Właściciele tych sklepów, często twierdzą, że zaczyna brakować im czasu na rozwój sprzedaży. Nie wszyscy mają też wystarczający know-how, jak usprawniać procesy i wprowadzać kolejne udogodnienia. Zlecając logistykę zewnętrznemu partnerowi, uwalniają się od czynności operacyjnych, a dodatkowo zabezpieczają przed peakami sprzedażowymi, np. podczas Black Friday. Zlecenie procesów logistycznych zewnętrznemu partnerowi jest sposobem nie tylko na podniesienie jakości operacji, uwolnienie się od rotacji pracowników, lecz także optymalizację czasu pracy i kosztów. Dodatkowo właściciele sklepów zyskują profesjonalną infrastrukturę eCommerce do obsługi zamówień i zwrotów. W Omnipack są to chociażby Merchant Portal oraz Return Tool – nowoczesne portale pozwalające na bieżący wgląd w operacje magazynowe. ” mówi Karol Milewski – Chief Commercial Officer Omnipack.

Fulfillment w perspektywie najbliższych lat może zdominować polską logistykę, jednak obecnie jest to wciąż usługa mało popularna, ponieważ aż 29% sklepów nie monitoruje w żaden sposób procesów magazynowania, kompletowania, pakowania oraz wysyłki towarów. Optymizmem napawa fakt, że polska logistyka zaczyna być dostrzegana przez zagranicznych kontrahentów. Naszą przewagą jest centralna, względem całej Europy, lokalizacja, obecność kluczowych podmiotów KEP (kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek) oraz dostęp do wykwalifikowanej, ale względnie taniej siły roboczej. Z tych benefitów korzystają duzi, zagraniczni gracze, głównie z zachodu Europy oraz Skandynawii. Przykładem mogą być Amazon i Zalando, które z polskich centrów logistycznych prowadzą wysyłkę do klienta indywidualnego. Biorąc pod uwagę trendy można stwierdzić, że rynek fulfillmentu w Polsce ma przed sobą ogromne perspektywy. Jego korzyści dostrzegane są przez większość interesariuszy, a sceptycznie nastawieni sprzedawcy mogą zmienić swoje zdanie w przeciągu kilku lat. Dużo zależeć będzie od samych operatorów, którzy mają jeszcze sporo do zrobienia w kwestii edukacji i przybliżenia benefitów samej usługi.

Więcej informacji na ten temat jest dostępnych na www.omnipack.pl/blog

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP