API to technologia łącząca wiele rozwiązań, które kształtują i wpływają na branżę e-commerce. Ta wykorzystuje już m.in. Internet rzeczy (IoT), sztuczną inteligencję (AI), rzeczywistość rozszerzoną (AR), rzeczywistość wirtualną (VR) i blockchain. Co tak naprawdę łączy interfejs API w e-commerce z tymi technologiami?
Zanim wyjaśnimy, jak działa i jakie zalety niesie w sobie API w e-commerce, sprawdźmy, czym w ogóle jest ten mechanizm.
API (ang. Application Programming Interface) to mechanizm, który pozwala korzystać w jednej aplikacji z funkcjonalności drugiego programu, na przykład, aby przekazywać lub synchronizować dane.
Interfejsy API są pośrednikiem między aplikacjami, które umożliwiają tworzyć nowe rozwiązania, z których korzystają na co dzień firmy i osoby prywatne. Stąd interfejsy programowania aplikacjami są dziś praktycznie wszędzie. Korzystamy z nich podczas komunikowania się w sieci, realizują przelewy online, jak również robiąc zakupy w sieci
API w e-commerce to zbiór przynajmniej najważniejszych funkcji handlu elektronicznego, do których możemy zaliczyć koszyk, kasę, płatności i zamówienia. Mechanizm API dostarcza dla e-commerce rozwiązań, które w znaczący sposób pomagają w rozwoju e-handlu, gdyż upraszczają przeprowadzanie zakupów w witrynach internetowych.
API to mechanizm, który służy automatyzacji, koordynowaniu, zarządzaniu i usprawnianiu operacji realizowanych przez sklepy internetowe. Z API możemy przyspieszyć m.in. realizację zamówień, zarządzanie kurierami, etykietowanie, fakturowanie, drukowanie informacji o wysyłce, śledzenie i powiadomienia potwierdzające.
Interfejsy programu aplikacji pozwalają na integrację ze sobą kilku platform, ale niosą w sobie też wiele innych korzyści. Do największych zalet wykorzystania API w e-commerce zaliczamy m.in.:
Interfejsy API są rozszerzalne i skalowalne, będąc programami wielokrotnego użytku do ponownego wykorzystywania na różnych platformach i aplikacjach. Jednocześnie pozwalają zsynchronizować przepływ pracy, gdyż możemy wybierać elementy sklepu z innych programów czy aplikacji. Oczywiście to wszystko przy zachowaniu najwyższych środków bezpieczeństwa, m.in. przez szyfrowanie.
Dostawcy oprogramowania dla branży e-commerce oferują interfejsy API, które ułatwiają łączenie wykorzystywanych przez nich aplikacji z innymi systemami. Poniżej podajemy kilka przykładów zastosowania API w e-commerce:
API to technologia, która pozwala zwiększyć konkurencyjność w branży i uzyskać lepsze wyniki sprzedażowe przez oferowanie dla klientów produktów najbardziej dostosowanych do ich potrzeb.
Wyniki sprzedażowe i automatyzację pracy Klientów poprawiamy również w xSale, który udostępnia interfejs REST API. Niezależnie od API już xSale w standardzie pozwala na błyskawiczną integrację z Allegro, eBay, Amazonem, Shoperem, PrestaShopem, kurierami i systemami ERP. Automatyczne skonfigurować możemy też generowanie listów przewozowych, wystawiać i wysyłać do klientów dokumenty sprzedaży, jak również pobierać zamówienia oraz płatności do ERP.
Jednak korzyści ze stosowania xSale odczuwamy też przy szerszej współpracy B2B, również międzynarodowej. Platforma m.in. integruje się z systemami Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL. Dzięki temu możliwa jest swobodna wymiana danych, która dotyczy na przykład stanów magazynowych, danych produktów, informacji o kontrahentach, dokumentów księgowych itp.
Widząc, jak szybko rozwija się branża e-commerce, korzystanie z API jest obowiązkiem dla firm prowadzących sprzedaż online, które dzięki temu mogą pozostać konkurencyjne. Interfejsy programowania aplikacji znacząco wpływają na handel w Internecie, oferując sprzedawcom nowe rozwiązania w zakresie automatyzacji, zwiększenia zasięgu i poprawy wyników sprzedażowych.
Wydawca
Adres prawny
NIP