Dlaczego współpraca z Blogerami może wspierać SEO?

Czy popularny ostatnio influencer marketing może wspomóc jeszcze inne działania, jakie prowadzisz w ramach swojej strategii marketingowej?

Jednym z wymienianych trendów w digital marketingu w 2017 roku jest influencer marketing, który wciąż się rozwija, zarówno pod względem nowych narzędzi ułatwiających współpracę z blogerami i mierzenia jej efektywności, jak i samego zaangażowania influencerów oraz zakresu współpracy. Nie jest tajemnicą, że internetowi “celebryci” są często dużo lepiej odbierani przez potencjalnych klientów niż popularni aktorzy czy piosenkarze. Łatwiej się nam z nimi utożsamiać, są też bliżej nas i częściej pokazują się w codziennym życiu.

Jednakże współpraca z blogerami to nie tylko stosunkowo tani kanał dotarcia do szerokiego grona odbiorców, budowania świadomości marki i wiarygodności. To także wsparcie naszych działań content marketingowych oraz SEO.


Mini-poradnik: Główne korzyści współpracy z blogerami

  • Budowanie wiarygodności

  • Budowanie świadomości marki

  • Dotarcie do szerokiego grona odbiorców

  • Możliwość stargetowania grupy docelowej

  • Wsparcie SEO

  • Stosunkowo niskie koszty

  • Często kreatywny sposób promocji

  • Możliwość pozyskania autentycznego ambasadora

  • Coraz więcej osób czyta blogi i ogląda vlogi, zamiast czytać gazety czy oglądać telewizję


Jak współpraca z blogerami wspiera SEO

Jak już wcześniej wspomniałam influencer marketing, a w tym współpraca z blogerami może przynieść Twojej marce wiele korzyści, w tym wsparcie pozycjonowania.

1.Pozyskujesz wartościowe linki zewnętrzne

Linki, które kierują do Twojej witryny zapewniają jej znacznie wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Blogi są lubiane przez roboty Google ze względu na wartościową treść i częste aktualizacje witryny, stąd też dobrze, jeśli umieszczone są na nich linki wychodzące i kierujące do Ciebie. Musisz jednak pamiętać, że nie liczy się tylko ilość tych linków, ale także inne parametry, takie jak:

  • jakość bloga, na którym link jest umieszczony

  • ilość linków wychodzących na blogu

  • czy linki posiadają parametr “follow”

  • frazy/ słowa kluczowe zawarte w kotwicach linków (przykład poniżej)

  • zróżnicowanie stron docelowych, czyli do jakiej części naszej witryny te linki prowadzą (dobrze, jeśli to zróżnicujemy)

  • obecność zarówno linków tekstowych, jak i graficznych.

Wszystkie te rzeczy powinieneś wcześniej ustalić z blogerem, a także sprawdzić jak wiele linków zewnętrznych, w tym reklamowych znajduje się na danym blogu.

Nie chodzi o to by pozyskać link, chodzi o to by pozyskać link z wartościowej witryny powiązanej tematycznie z Twoją marką.

Dobrym przykładem jest współpraca Tesco z blogerami, która miała na celu promocję nowej gazetki ze zdrową żywnością. Została tu dokładnie określona fraza do podlinkowania oraz główny cel komunikatu (przykład z mojego bloga eksperymentalnie.com).

2.Zwiększasz zasięg dotarcia Twojego komunikatu

Profesjonalny bloger, któremu zależy na współpracy, a także na własnych czytelnikach dołoży wszelkich starań by wpis, w którym będzie promował Twoją markę był chętnie czytany i przynosił korzyści jego grupie docelowej. Tego typu treści są często udostępnianie przez czytelników w mediach społecznościowych i polecane innym do przeczytania. Dzięki temu post z Twoim komunikatem dociera do jeszcze większego grona odbiorców, a ponadto rośnie prawdopodobieństwo, że zostanie on także umieszczony na innej stronie o wysokiej reputacji domeny (wielu blogerów robi cykliczne wpisy z polecanymi przez niego artykułami z innych serwisów lub blogów).

Przykładem może być cykl Hatifnaty prowadzony na blogu Styledigger.com. Blogerka co jakiś czas poleca ciekawe artykuły, reklamy czy produkty. Zwiększa tym samym ich zasięg, a także zapewnia wysokiej jakości link zewnętrzny.

3.Zapewniasz sobie ciekawy i często intrygujący content

Tworzenie ciekawej i angażującej treści nie jest prostym zadaniem. Jest ona jednakże konieczna do poprawiania widoczności w wynikach wyszukiwania, a także do udostępniania jej przez czytelników w mediach społecznościowych. Ponieważ blogerzy mają wprawę w pisaniu i angażowaniu swoich odbiorców, a tym samym Twojej grupy docelowej, możesz to wykorzystać oferując im tworzenie treści na Twoją stronę. Ponadto ustalając warunki stworzenia contentu przez blogera możesz oczekiwać promocji tej treści w jego kanałach społecznościowych.

Dobrym przykładem tego typu współpracy jest serwis FreshLovers, gdzie podczas kilkumiesięcznej współpracy z blogerami, byli oni zobowiązani do tworzenia wpisów oraz przepisów na serwis, a także do ich promocji na Facebooku, Instagramie i innych serwisach społecznościowych.

4.Zwiększasz zaangażowanie i ruch na stronie

Zgodnie z badaniami Moz, ruch i zaangażowanie odwiedzających na stronie są jednymi z 5 najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie witryny.

Ruch i zaangażowanie na stronie są ściśle ze sobą powiązane - im bardziej będziesz angażował odwiedzających, tym ruch będzie szybciej wzrastał. Tu właśnie leży przewaga współpracy z blogerami nad innymi formami reklamy. Współpracując z influencerem, który poleca Twoje produkty, zwiększasz wiarygodność swoich treści. Ponadto, gdy bloger ma szerokie grono obserwatorów i fanów to pojawiając się na jego blogu oraz w jego kanałach społecznościowych zwiększasz swoją widoczność. Tym samym szanse na przyciągnięcie nowych użytkowników na Twoją witrynę rośnie, a to przyczynia się do lepszych pozycji w wyszukiwarce Google.


Mini-poradnik: Jak współpracować z blogerami:

  • Znajdź blogerów, którzy mają podobną grupę docelową do Twojej

  • Wybieraj blogerów, którzy pasują do Twojej marki

  • Ustal jasne warunki współpracy i Twoje oczekiwania

  • Zapoznaj się z jego blogiem, sprawdź jakie i ile posiada linków wychodzących

  • Wspólnie ustalcie cele, do których obie strony będą dążyć

  • Nie patrz tylko na statystyki, ale także na kreatywność i zaangażowanie blogera

  • Daj blogerowi swobodę twórczą, ale zapewnij sobie możliwość akceptacji treści przed publikacją

  • Mierz i analizuj wyniki

  • Pamiętaj, że bloger to też człowiek, który często ma normalną pracę, dlatego nie wymagaj od niego, że będzie dostępny 24/7.


Wskazówka: Pamiętaj jednak by dobrać blogera, którego grupa docelowa będzie podobna do Twojej oraz zaangażowana w treści które tworzy. Zapoznaj się także z ilością i jakością linków wychodzących na jego blogu i upewnij się, że link nie zniknie po zakończeniu współpracy.

Podsumowanie

Jak widzisz ustalając strategię współpracy z blogerami jednym z Twoich z celów może być wsparcie działań SEO i zwiększenia widoczności produktu, usługi lub marki w wyszukiwarce Google. Influencer (w tym blogger) pomaga Ci uzyskać większą wiarygodność, dotrzeć swoim przekazem do szerszego grona odbiorców, przyczynić się do wzrostu ruchu na Twojej witrynie, a także pozyskać wartościowe linki prowadzące do Twojej strony. Ponadto zyskujesz intrygujący i często bardzo kreatywny content, który w zależności od formy współpracy będziesz mógł umieścić w swoim serwisie.


O Autorze:

Więcej o Projektach Agaty możesz przeczytać na achmielewska.com oraz na eksperymentalnie.com

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP