Dostawcy oprogramowania na XV Targach eHandlu

Najlepsza opcja do wysyłania mailingów? ERP a oprogramowania eSklepu? Ilość produktów, a dostawca oprogramowania? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwaliśmy wśród dostawców oprogramowania, których można było spotkać podczas XV Targów eHandlu.

EHANDELmag: W małym e-Sklepie właściciel robi wszystko sam, w większym ma do pomocy jednego-dwóch "ogarniaczy". Przy jakiej skali sprzedaży sprzedawca 2.0 decyduje, że płatna automatyzacja jest najlepszym rozwiązaniem dla Jego biznesu i jak wpływacie na Jego decyzję?

Selly.pl: Wszystkie kluczowe i powtarzalne mechanizmy sklepu muszą być od samego początku automatyzowane. Tak właśnie projektujemy i budujemy oprogramowanie. Właściciel powinien skupiać się na obsłudze klientów, więc na początku przekonujemy do wykonania zautomatyzowanych importów i synchronizacji z hurtowniami. W późniejszym okresie automatyzujemy obsługę posprzedażną przez integracje z dowolnym systemem ERP. Tu przekonujemy rozsądną ceną i indywidualnym podejściem.

2ClickShop: Nie należy stawiać pytania “czy i kiedy wprowadzać mechanizmy automatyzacji komunikacji z użytkownikami serwisu www”, tylko “jak to zrobić, aby było to opłacalne?”. Dzisiaj dostępnych na rynku jest wiele narzędzi, które pozwalają przedsiębiorcy prowadzić tego typu działania. Począwszy od niskobudżetowych rozwiązań, które można z łatwością obsługiwać samemu, do zaawansowanych systemów Marketing Automation, do których obsługi i optymalizacji konieczne jest zatrudnienie dedykowanego pracownika - specjalisty MA. Dobór rozwiązania, a wobec tego jego koszt, plus koszt obsługi versus dodatkowy zysk, wynikający z użycia tego narzędzia, to kwestia rachunku ekonomicznego. Excel weryfikuje wszystko.

EHANDELmag: Kojarzycie case Lidl i SAP? Jak wybrać oprogramowanie tak, by nie utopić pieniędzy we wdrożenie ERP dla określonego oprogramowania eSklepu?

2ClickShop: Bazując na naszym doświadczeniu podczas wdrożeń różnych systemów informatycznych, w tym ERP, możemy przypuszczać, że to nie dobór oprogramowania był główną przyczyną porażki tego wdrożenia w Lidl. Zasadniczo, przyczyny porażek przy tego typu wdrożeniach można podzielić na dwie kategorie: zależna od systemu i niezależna od systemu. W tej pierwszej kategorii występują problemy z wydajnością systemu, czyli niedostosowaniem rozwiązania do skali przedsiębiorstwa. W przypadku ERP wdrażanym w Lidlu możemy z dużym prawdopodobieństwem przypuszczać, że nie to było powodem porażki. Raczej przyczyn należałoby się doszukiwać w drugiej kategorii, czyli przyczynach związanych z ludźmi. Na poziomie ogólnym w tej grupie można zauważyć kilka głównych problemów, jak: niedoszacowanie projektów, ciągłe wprowadzanie zmian przez zamawiającego system, opór przed zmianą, itd. Przy wyborze samego oprogramowania ERP dla firmy należy więc wziąć pod uwagę m.in. dwa czynniki: Czy oprogramowanie jest wykorzystywane w setkach, a najlepiej tysiącach podobnych co do skali firmach jak moja? Czy będę miał partnera, który wdroży mi to oprogramowanie i będzie miał kompetencje do dalszego jego rozwoju, w tym integracji z zewnętrznymi systemami np. sklepem internetowym?

Selly.pl: Najważniejsze jest zdefiniowanie swoich potrzeb i dobranie kompetentnej ekipy. Przy takich pracach muszą ściśle współpracować trzy strony: klient, wdrożeniowcy od ERP i programiści od e-sklepu.

EHANDELmag: Mailingi - wiem, że mój sklep szybko zdobędzie czy też już ma sporą listę klientów/subskybentów, jak oprogramowanie eSklepu wpływa na możliwości komunikacji z Nimi przez email?

Selly.pl: Selly.pl posiada wbudowany, prosty ale funkcjonalny moduł newslettera bez limitu ilości. Wiele elementów w systemie jest skonfigurowanych do prostej wysyłki maili o etapach realizacji zamówień, generowaniu kuponów rabatowych, itp.

2ClickShop: Optymalnym rozwiązaniem jest takie oprogramowanie sklepu internetowego, które posiada wbudowany moduł do wysyłania mailingów, umożliwiający łatwe i szybkie tworzenie newsletterów produktowych, promujących towary z oferty sklepu. Jeśli jeszcze dodatkowo blog stanowi integralną część oprogramowania sklepu, to również treści blogowe mogą być automatyczne zaciągane do takiej komunikacji newsletterowej. Z kolei integracja z ERP pozwala na wysyłanie e-maili bazujących np. na informacji o planowanych dostawach.

EHANDELmag: Jaki wpływ na wybór oprogramowania dla mojego e-Sklepu powinna mieć ilość produktów, które zamierzam sprzedawać?

2ClickShop: Można przyjąć, że prawie każde oprogramowanie e-sklepu poradzi sobie ze skalą bazy produktowej od kilku do kilkudziesięciu tysięcy produktów. W przypadku większych baz produktowych należy wybierać takie oprogramowanie, które jest już sprawdzone, a wobec tego zoptymalizowane pod tego typu bazy.

Selly.pl: Selly.pl w standardzie gwarantuje pełną prędkość działania oprogramowania do 500 000 produktów. To ogromny limit, który osiągamy przez odpowiednie optymalizacje oprogramowania. Nie tylko ilość produktów jest ważna, ale obsługiwany ruch przez sklep. Serwerownia musi obsłużyć wzmożony ruch i to udaje nam się z powodzeniem realizować.

EHANDELmag: Najlepsza opcja do wysyłania mailingów to?

Selly.pl: Dla bardziej rozwiniętych sklepów polecamy duży system Salesmanago, który po odpowiednim skonfigurowaniu dostarczy wiele narzędzi i analiz.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP