E-commerce & cloud hype

###Redakcja: Podstawowe informacje o Atmanie mogę znaleźć na Waszej stronie, ale to przede wszystkim utwierdza mnie w przekonaniu, że jesteście stabilną, wielką firmą z ogromnym doświadczeniem. Jakie więc usługi z Waszego szerokiego wachlarza mogą zainteresować mnie – właściciela małego sklepu, który może pochwalić się zaledwie kilkoma setkami UU dziennie

###Szczepan Rędzioch, Atman:

To prawda, że Atman kojarzony jest z usługami dla większych klientów i w swoim portfolio nie mamy usługi pozwalającej łatwo i szybko uruchomić sklep internetowy. Natomiast przedsięwzięcia e-commerce często prężnie się rozwijają i zwykle bardzo szybko się okazuje, że prosty sklep bazujący na hostingu współdzielonym przestaje wystarczać. I właśnie na tym etapie Atman jest partnerem, który potrafi zapewnić dalszy rozwojów biznesu od strony technologicznej. Usługą najczęściej wybieraną przez klientów z branży e-commerce jest IaaS, czyli dzierżawa infrastruktury serwerowej, ale świadczymy też usługi wsparcia technicznego i utrzymania oraz bezpieczeństwa. Jesteśmy w stanie ochronić sklep przed atakami DDoS*. Oferujemy także usługi telekomunikacyjne – możemy dostarczyć np. stabilny Internet lub usługi telefoniczne VoIP na potrzeby sklepowego call center. Naszych klientów wspieramy od samego początku, doradzając im przy wyborze infrastruktury i rozwiązań technologicznych, a później pomagamy ją zabezpieczyć i utrzymać. Dzięki temu właściciel sklepu może się skupić wyłącznie na działaniach czysto biznesowych. Warto też podkreślić, że mamy kompetencje w dziedzinie bezpieczeństwa, wykonujemy audyty i testy penetracyjne. Bezpieczeństwo jest bowiem w tej branży szczególnie ważną kwestią w obliczu wchodzącego w życie w przyszłym roku nowego europejskiego prawa związanego z ochroną danych osobowych (GDPR/RODO).

Pewnym wzorem, jak chcemy pracować z naszymi klientami, jest współpraca z naszymi partnerami. Utrzymujemy bardzo bliskie relacje z czołowymi światowymi koncernami będącymi dostawcami naszego sprzętu. Niedawno wróciłem z Intel Board of Advisors – spotkania, na którym Intel konsultuje z największymi swoimi partnerami swoje plany na dalszy rozwój produktów i technologii. Podobny poziom współpracy utrzymujemy z innymi naszymi partnerami, takimi jak HGST, Sandisk, Samsung, Supermicro czy Mellanox i Juniper w dziedzinie sieci.

Ma to szczególne znaczenie dla branży e-commerce, gdzie kluczowe są trzy czynniki: dobry pomysł na biznes, wygoda i jakość korzystania ze sklepu – mam na myśli szeroko pojęte usability podparte rozwiązaniami sieciowymi i sprzętowymi, które pozwalają na stabilne i szybkie działanie sklepu. Chcemy więc dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem również z mniejszymi przedsiębiorstwami, żeby ułatwić im rozwój i wyczulić, na co zwracać uwagę. Taką właśnie doradczą rolę chcielibyśmy – i jesteśmy gotowi – spełniać dla branży e-commerce.

###Redakcja: Na Waszej stronie tego nie znalazłam, a ogromnie chciałabym wiedzieć... jakiego typu realizacje dla e-commerce zdarzają się Wam najczęściej (jakieś case studies?)

###Szczepan Rędzioch:

Bardzo często nasi klienci zastrzegają sobie pewien zakres prywatności, także chroniąc swoje specyficzne rozwiązania. W większości przypadków skupiamy się na dostarczeniu infrastruktury serwerowej potrzebnej do działania sklepu. Ostatnio pracowaliśmy nad projektem infrastruktury sklepu rozproszonej na dwie serwerownie. Oczekiwaniem klienta było zapewnienie maksymalnej stabilności środowiska. Zdarzają się przypadki, że technologia, jak bardzo nie byłaby dopracowana, i tak zawodzi. Nie ma rozwiązań niezawodnych, są tylko mniej awaryjne. Stąd bardzo ważne jest takie planowanie architektury całego systemu, by był jak najmniej wrażliwy na wszelkie awarie – i właśnie temu miało służyć rozproszenie infrastruktury. Dzięki temu mogliśmy osiągnąć zwiększone bezpieczeństwo nawet w sytuacji awarii całego centrum danych: sklep może nie będzie miał pełnej wydajności w takiej sytuacji, ale nie będzie także przerwy w jego działaniu. Może się wydawać, że opowiadam tu o przypadku dotyczącym tylko wielkich sklepów. Jednak takie rozwiązanie z łatwością można odnieść również do mniejszych sklepów – architektura nawet najmniejszego sklepu od początku powinna być budowana tak, by umożliwić łatwe skalowanie czy redundancję. Jeśli na starcie dopilnujemy, by nasz sklep działał w trójwarstwowej architekturze (loadbalancer, serwery aplikacyjne, baza danych), to późniejsza migracja do większej infrastruktury fizycznej lub chmury będzie znacznie prostsza.

###Redakcja: Do najgorętszego okresu w e-commerce, czyli tego poprzedzającego święta Bożego Narodzenia zostało niewiele czasu. W naszej branży poza wzmożoną pracą magazynów, działów obsługi klienta, „dostaje się” także serwerom. Zdążymy jeszcze zabezpieczyć się przed stratami z tego tytułu w tym roku?

###Szczepan Rędzioch:

Nie widzę przeszkód. W okresie obejmującym Święta, a wcześniej jeszcze Black Friday, nasi klienci bardzo często korzystają ze specjalnie zwiększonej mocy obliczeniowej. Naszym rekordem jest w tym przypadku dostarczenie ok. 100 skonfigurowanych i gotowych do użycia serwerów w ciągu jednego dnia – liczbę będącą w stanie zaspokoić maksymalne potrzeby nawet największych biznesów e-commerce działających na polskim rynku. Nasza usługa jest wyjątkowa, bo budując serwery samodzielnie jesteśmy w stanie bardzo elastycznie i błyskawiczne odpowiadać na potrzeby naszych klientów, które – jak wiadomo zwłaszcza w tej branży – zmieniają się bardzo dynamicznie.

###Szczepan Rędzioch - związany z branżą hostingową od ponad 15 lat. W trakcie swojej kariery tworzył i rozwijał rozwiązania hostingowe oraz IaaS m.in. z home.pl, operatorami komórkowymi czy instytucjami finansowymi. Doradzał także w kwestiach bezpieczeństwa internetowego firmom z rynku energetycznego. Studiował na Politechnice Warszawskiej na Wydziale EiTI. Współpracuje z Atmanem od 2 lat, odpowiada od strony technicznej za rozwój usług IaaS.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP