E-commerce w pigułce: Brazylia

23 tys. sklepów internetowych, ponad 90 mln Internautów - w cyklu “E-commerce w pigułce” przybliżamy e-commerce z innych zakątków świata. Informacje o rynku e-handlu w Brazylii zebrał dla nas Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo.com.

  • Liczba sklepów internetowych: 23.000 w 2013 i szacowane 45.000 do 2014 roku

  • Największe sklepy (z różnych branży): Submarino.com.br, Americanas.com.br, Netshoes.com.br, Magazineluiza.com.br, Saraiva.com.br

  • Największa strona aukcyjna: www.mercadolivre.com.br

  • Porównywarka cen: www.buscape.com.br

  • Narzędzia do monitorowania cen, produktów, opinii: www.buscape.com.br (głównie ceny), www.ebit.com.br (opinie, jakość i bezpieczeństwo)

  • Najpopularniejsze platformy ecommerce: www.dotstore.com.br, www.jetecommerce.com.br, www.shoplo.com/br

  • Największa firma logistyczna: Correios - odpowiednik tamtejszej Poczty Polskiej

  • Najciekawsze startupy ecommerce: junta.ai (wspólne kupowanie prezentów przez internet), www.hotmart.com.br (sprzedaż produktów cyfrowych); AdTangerine (możliwość reklamy za darmo poprzez wymianę)

  • Strony z opiniami: www.ebit.com.br, www.buscape.com.br

  • Serwisy z grupowymi zakupami: www.groupon.com.br, www.peixeurbano.com.br

  • Kluby zakupowe: Groupon, ClickOn

  • Katalogi sklepów internetowych: nie ma jednego zbiorczego katalogu, jedynie przygotowane przez dostawców określonych usług - pagseguro.uol.com.br, www.fa4itos.com

  • Najciekawsze zestawienia i raporty: pochodzące od stowarzyszenia Ecommerce Brazil

  • Wydarzenia: E-commerce Forum

  • Organizacje: Ecommerce Brazil: www.ecommercebrasil.com.br - duża i prężnie działająca organizacja

  • Charakterystyczne cechy rynku w Brazylii: Rynek e-commerce w Brazylii jest bardzo specyficzny. Wynika to z faktu, że w ciągu zaledwie kilku lat, kraj osiągnął ogromny wzrost technologiczny, również w obrębie korzystania z Internetu (ponad 90 mln internautów).Ten krótki „okres przejścia” spowodował jednak, ze firmy operujące w sieci często nie posiadają specjalistycznego know-how – doświadczamy tego na co dzień, widząc, jak cenna jest dla nich nasza wiedza. Mówiąc o samym e-commerce, warto wiedzieć, że w Brazylii ze względu na liczne oszustwa, bardzo istotna jest kwestia bezpieczeństwa. To, co nas zdziwiło przy ekspansji na rynek brazylijski to także fakt, że póki co sprzedaż mobilna (m-commerce) jest tam w bardzo początkującej fazie.

  • Ulubiony sklep: Submarino.com.br

Informacje: Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo.com

Shoplo.com to najprostszy sposób na sprzedaż w internecie. Platforma umożliwia tworzenie pięknych sklepów za pomocą kilku kliknięć oraz pozwala na wielokanałową sprzedaż (przez stronę, Facebook, aplikacje mobilne, Allegro, eBay etc.). Shoplo działa już w Polsce, Niemczech i Brazylii, a w najbliższym czasie planuje ekspansję na kolejne kraje Ameryki Południowej oraz Hiszpanię i Turcję.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP