Jacy są najważniejsi gracze na słowackim rynku e-handlu? Informacje zebrał Roman Rozbroj, Sales Manager Poland zPolska.cz.

- Liczba sklepów: ok. 6 tys.
- Największe sklepy (różne branże): Nay.sk, Alza.sk, Mall.sk, Datart.sk, Hey.sk, Kasa.cz.
- Największe serwisy aukcyjne: Aukro.sk zakończyło swoją działalność i klientów przekierowuje na Aukro.cz
- Porównywarki cen: heureka.sk, najnakup.sk, pricemania.sk
- Narzędzia monitoringu cen, produktów, opinii: heureka.sk,
- Najpopularniejsze platformy e-commerce: Shoptet.sk, wykorzystywane są czeskie i zagraniczne platformy e-commerce.
- Najpopularniejsze firmy transportowe/logistyczne: Slovenská pošta, DHL, UPS, GLS
- Najciekawsze startupy e-commerce: M.DOT, Prizeo, Synopsi.tv
- Serwisy/portale branżowe: Domainer.sk, Webtrh.sk (czeskie)
- Serwisy zakupów grupowych i ich agregatory: Zlavomat.sk, Zlavadna.sk,
- Katalogi esklepów: Azet.sk, Katalog.sk, SZM.sk
- Organizacje branżowe: SAEC.SK,
- Cechy charakterystyczne rynku: W słowackim e-commerce ogromną rolę grają czeskie firmy i rynek słowacki jest znacznie mniejszy niż rynek czeski (obrót CZ w roku 2012 43 mld CZK, obrót SK w roku 2012 8 mld CZK)
Informacje: Roman Rozbroj, Sales Manager Poland, zPolska.cz, kontakt: roman@zpolska.cz
zPolska.cz/sk oferuje polskim sklepom internetowym bezproblemowy eksport na teren Czech i Słowacji (15 mln potencjalnych nabywców). Zpolska.cz/sk pozyskuje klientów i zapewnia obsługę marketingową i logistyczną. Celem projektu jest wyjść naprzeciw czeskim i słowackim klientom, którzy często wyjeżdżają na zakupy do Polski.