E-commerce w pigułce: Wielka Brytania

W cyklu “E-commerce w pigułce” przybliżamy e-commerce z innych zakątków świata. Informacje o rynku e-handlu w Wielkiej Brytanii zebrała dla nas Aga Marchewka, UK Market Manager voucherful.co.uk, brytyjskiego odpowiednika portalu kodyrabatowe.pl.

źródło: wikipedia.org

  • Liczba sklepów: 287 100 (2012)
  • Największe sklepy (różne branże): Asda; B&Q, Co-operative Group; Curry, PC World, Argos, Homebase, ASOS, Next; Sainsbury’s; John Lewis ; Marks and Spencer;Tesco; WM Morrison
  • Największe sklepy według liczby wizyt: Amazon UK, Apple, Argos, Next, Tesco, Amazon.com M&S, John Lewis, Debenhams, Play.com, ASOS, Thomson, Expedia
  • Największe serwisy aukcyjne: ebay UK, uk.ebid.net, MarketPlace @ ASOS; MarketPlace @Play.com
  • Porównywarki cen: pricegrabber.co.uk, pricerunner.co.uk, moneysupermarket.co.uk, idealo.co.uk, kellko.co.uk, megashopbot.com, shopping.com, twenga.co.uk
  • Narzędzia monitoringu cen, produktów, opinii: money.co.uk, tripadvisor.co.uk. revoo.om, expertreviews.co.uk, which.co.uk; cnet.co.uk; invisiblehand.com; mysupermarket.co.uk
  • Najpopularniejsze platformy e-commerce: The Internet Advertising Bureau (IAB), E consultancy, Performancein
  • Najpopularniejsze firmy transportowe/logistyczne: British Airways, Shell, Royal Mail, Arriva, Network Rail, FirstGroup,
  • Najciekawsze startupy e-commerce: Skimlinks, Zoopla, Spotify, Wonga, NotOnTheHighStreet, myFab, Momondo, Skyscanner, playlists.net
  • Serwisy/portale branżowe: Marketing UK, Marketing Week, Media Week, Media Guardian,NMA, Revolution, U Talk Marketing, Brand Republic, iMedia Connection
  • Blogi/fanpage’e branżowe: Econsultancy Digital Marketing Blog; ZippyCart; Ecommerce News Blog; GetElastic; Social Commerce Today; retailemailblog; whichtestwon; ecommerceouttakes
  • Serwisy z opiniami: trustpilot.co.uk; reviewcentre.com; reevoo.com,
  • Serwisy zakupów grupowych i ich agregatory: groupon.co.uk, livingsocial.com, crowdity.com ; wowcher.co.uk, kgbdeals.co.uk
  • Kluby zakupowe: Achica, Secret Sale, brandalley, zulily.co.uk ; vente-privee.com; GILT, clubluxero.com; ShowRoomPrive.co.uk
  • Katalogi esklepów: Shopsafe, Somucheasier.co.uk, UKdirectory, Shopgo.co.uk
  • Nagrody branżowe: eCommerce Awards for Excellence
  • Eventy branżowe: Marketing Week Live, The Business Travel Show, Travel Technology Europe, Hospitality Technology Europe and the Meetings Show UK IAB Engage 2013: The Human Touch; Festivalofmarketing.com (Funnel; Digital Cream FX; Jump; Crunch; Punch; Fringe); a4expo
  • Organizacje branżowe: Direct Marketing Association (DMA), The Institute of Direct and Digital Marketing, Internet Advertising Sales House (IASH), Advertising Standards Association IMRG, IAB Europe’ British Interactive Media Association
  • Twoje ulubione e-sklepy: ASOS, boohoo, Amazon UK, Tesco Clothing, TheHut, Argos, Asda, Expedia, Hotels.com, M&S.

Cechy charakterystyczne rynku: Brytyjski eCommerce jest niepodważalnie najbardziej rozwiniętym rynkiem. Zakupy internetowe stanowią 8.3% PKB Wielkiej Brytanii. Jest to najwyższy udział handlu on-line na świecie. Wielka Brytania ma również jeden z najwyższych wskaźników dostępu do internetu. Według raportów OECD zajmuje piąte miejsce wśród krajów rozwiniętych.

Ponad 32 mln Brytyjczyków dokonała zakupów online w 2011, a liczba aktywnych konsumentów podwoiła się w porównaniu do roku poprzedniego.

Ostatnio zauważono nową i istotną zmianę tendencji w zakupach online. Według badań przeprowadzonych przez Media in Retail Group (IMRG) i Capgemini, aż 20,2% przychodów e-commerce generują urządzenia mobilne. M –commerce staje się coraz bardziej popularne, jest to bowiem najwygodniejszy, najszybszy sposób na dokonywanie zakup towarów i usług w Internecie. 63% użytkowników telefonów komórkowych dokonało już swoich zakupów w internecie za pomocą telefonu. Najczęściej użytkownicy telefonów używają ich do zakupu elektroniki, ubrań, DVD, gier, prezentów, jedzenia.

Zauważono również, że ok. 26 % Brytyjczyków kupiło tez usługi finansowe , a 21% bilety do kin. Z roku na rok, coraz więcej miliardów funtów jest wydawanych podczas internetowych zakupów. Tylko w przeciągu jednego roku wydatki na e-zakupy wzrosły o 10 miliardów.

Informacje: Aga Marchewka, UK Market Manager voucherful.co.uk, brytyjskiego odpowiednika portalu kodyrabatowe.pl

poprzednie "pigułki": Czechy, Słowacja, Niemcy, Brazylia

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP