EHANDEL #1 - Content i marketing automation - maszynka do zarabiania pieniędzy?

Content marketing to nie artykuły ani lajki. To też nie blog ani trend na nadchodzący sezon. Marketing treści jest rozwiązaniem służącym do promowania marki poprzez strategiczne działania komunikacyjne. Jego celem jest osiąganie mierzalnych wyników biznesowych. Zagadnieniem, na które warto postawić w tym roku, jest integracja content marketingu z narzędziami do zarządzania marketing automation.

Obecnie skuteczne wdrażanie strategii marketingu treści ściśle opiera się na dwustronnej interakcji z konsumentem. Odnosi się to zarówno do rozwijającej się tendencji do tworzenia treści przez użytkowników (UGC), jak i do automatyzacji komunikacji z wykorzystaniem contentu m.in. w wysyłce e-maili. Oba te trendy sprzyjają działaniom w branży e-commerce.

###TREŚĆ NIE TYLKO UŻYTECZNA, ALE POCHODZĄCA OD UŻYTKOWNIKÓW

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce 2015, 60% osób kupujących w sieci stanowią millennialsi. Są oni ważnym elementem komunikacji marki w sieci, gdyż internet jest dla nich kluczowym sposobem komunikacji. Ponadto 48% ankietowanych w badaniu „OMG! Czyli jak mówić do polskich millennialsów” radzi się znajomych przed zakupem produktu, a jedna czwarta udostępnia treści firmy, kiedy otrzymuje w zamian zniżkę lub gdy marka pokazuje ciekawą reklamę, film czy inną akcję(Jak mówić do polskich millenialsów?). Bez wątpienia dbanie o relacje z millennialsami staje się dziś ważnym elementem w pozyskiwaniu opinii klientów pozycjonujących markę w oczach przyszłych użytkowników. Jeśli Twoją grupę docelową stanowią osoby w wieku 15-35 lat, zastanów się, w jaki sposób możesz zacieśnić relację z nimi.

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

###AUTOMATYZACJA OBNIŻA KOSZTY BUDOWANIA RELACJI Z KLIENTEM

Według raportu State of B2B Marketing Automation 2015, przeprowadzonego przez Regalix, 79% firm korzysta z automatyzacji marketingu. Marketing automation usprawnia wykonywanie tradycyjnych zadań związanych z zarządzaniem kontaktami, pozyskiwaniem i pielęgnowaniem leadów, mierzeniem i raportowaniem wydajności wybranych działań oraz automatyczną personalizacją treści na stronie www lub w ofertach na podstawie danych historycznych na temat użytkownika, dotyczących wcześniej podejmowanych przez niego aktywności. Dzięki tak szerokim możliwościom automatyzacja pozwala ograniczyć koszty pozyskiwania leadów i przekształcania ich w klientów sklepu. Sposobem na zwrócenie uwagi i wpływ na decyzję o zakupie jest dostarczanie w odpowiednim momencie contentu realizującego potrzeby użytkownika tu i teraz, wynikające z jego profilu demograficznego i/lub behawioralnego. Podstawą scenariusza algorytmu przy automatyzacji marketingu jest customer journey. Wdrożenie przemyślanych mechanizmów marketing automation jest korzystne także dla użytkowników, dzięki nim otrzymują oni treści, które faktycznie są przydatne i interesujące.

Marketing automation i content marketing tworzą nierozerwalne połączenie. Nawet najlepsze oprogramowanie nie zastąpi przecież właściwie zaplanowanej komunikacji wykorzystującej treści, która pozwoli podtrzymać kontakt z klientem. Oczekiwany przez użytkownika content to nie tylko artykuły, ale również wszelkie materiały przekazujące informacje, np. infografiki, zdjęcia czy video. Według badań Digital One i PBI odbiorcy stawiają przede wszystkim na humor i dowcip (61%) oraz muzykę (54%). Ponadto w światowych tendencjach visual marketing jest uważany za jedną z najbardziej skutecznych form reklamy w B2B oraz kręgosłup strategii w social media.

###E-MAIL MARKETING AUTOMATION

W przypadku e-mail automation skuteczne działanie opiera się na odwoływaniu się w wiadomościach nie tylko do oferty sklepu, ale również do materiałów poradnikowych kierowanych do danego segmentu grupy odbiorców, np. specjalistycznych webinariów lub artykułów. Dzięki właściwie wdrożonej strategii marketing automation pozwala na uzyskanie wysokiego współczynnika zaangażowania odbiorców, podwyższając takie wskaźniki, jak CTOR, czyli stosunek liczby unikalnych kliknięć do liczby otwarć. Poniżej przykładowe dane z kampanii komunikacyjnej, którą przeprowadziliśmy w The Nets dla naszego klienta z branży zoologicznej.

(...)Chcesz poznać wyniki wspomnianej wyżej kampanii? Pobierz numer #1 naszego Magazynu za darmo! :)

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

Autorem tekstu jest Maciej Potępa, content designer w The Nets

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP