EHANDEL #1 - "Czy ta kampania się opłaca?" Czyli co powinieneś wiedzieć o kampaniach wspomaganych.

Bardzo często spotykamy się z sytuacją, kiedy klient pyta nas o opłacalność danej kampanii. Skuteczność działań marketingowych wśród naszych klientów jest mierzona po last-click, co ogranicza się do zerojedynkowego myślenia o jej skuteczności. Czy kampania o niskim ROI naprawdę nie wspomaga naszych łącznych przychodów? Zobacz, jak dokonać analizy z nieco innej perspektywy.

###KONWERSJE WSPOMAGANE

Wyobraźmy sobie, że kampania pozyskująca nowy ruch „Kosmetyki” sprowadziła na naszą stronę 1884 osób za łączny koszt 1410,90 zł, a przychody z niej to bezpośrednio 3651,45 zł. Jest to kampania, dla której zwrot z inwestycji nie jest zadowalający przy obecnej marżowości. Tak przynajmniej wygląda to na pierwszy rzut oka. Gdy zaczniemy analizować ścieżkę, którą przebył klient, stykając się z naszą kampanią, okaże się, że nie jest tak źle. Poniżej znajduje się przykładowa kampania pozyskująca nowy ruch:

Raport pokazuje nam, że kampania „Kosmetyki” uczestniczyła łącznie w 68 konwersjach, ale nie zakończyła jej bezpośrednio. Im większa jest ta wartość względem bezpośrednich konwersji danej kampanii, tym większą rolę pomocniczą odgrywa ta kampania. Mówi też o tym współczynnik „konwersje wspomagane / po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie”, który wynosi w tym przypadku 2,52. Im bardziej ta wartość jest większa od 1, tym większą rolę wspomagającą odgrywa.

Wygląda więc na to, że nasze działania bardzo wspomagają inne źródła ruchu, co stawia naszą kampanię w lepszym świetle. Zakładamy jednak, że właściciel sklepu jest bardziej drobiazgowy i sprawdził, że na ścieżce konwersji jest więcej płatnych źródeł, co sprawia, że koszt pozyskania klienta końcowego wzrasta. W tym przypadku możemy zastosować nieco bardziej zaawansowaną metodę analizy – w tym pomogą nam „Segmenty konwersji”.

###SEGMENTY KONWERSJI

Ta konkretna funkcjonalność pomoże nam udzielić odpowiedzi na wiele pytań związanych z opłacalnością działań marketingowych. Możemy jej użyć dla konkretnych kampanii czy nawet słów kluczowych. Poniżej zamieszczono segment, który wyodrębni dane związane z konwersjami, które pozyskaliśmy za pomocą kampanii „Kosmetyki”, ale które nie były później wspomagane płatnymi źródłami:

(...) No dobrze, chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj cały numer #1 Magazynu EHANDEL! Za darmo :) <data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

Autorem tekstu jest Paweł Szymoniak z Muve.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP