EHANDEL#1 - Działania marketingowe w czasie rzeczywistym na stronie sklepu to najszybszy sposób na wzrost sprzedaży!

W ostatnim konkursie ekomersy 2015, gdzie nagradzane są najlepsze rozwiązania w branży e-commerce, debiut roku wygrała platforma Marketizator, która od ponad roku jest dostępna w Polsce. Platforma w ciągu pierwszych 11 miesięcy wygenerowała ponad 4 mln zł dodatkowego przychodu dla sklepów internetowych. Rozwiązanie koncentruje się przede wszystkim na działaniach marketingowych wyświetlanych dla precyzyjnie wybranej grupy odbiorców i w odpowiednim czasie bezpośrednio na stronie sklepu.

###JAK TO DZIAŁA?

Marketizator to platforma, przy pomocy której można bez pomocy webmastera, ani znajomości technologii realizować działania marketingowe, które mają zwiększać sprzedaż w sklepie np:

1. co można dodatkowo zaoferować nieprzekonanym klientom,

2. jak redukować liczbę porzuconych koszyków,

3. jak budować zaufanie przy pierwszym wejściu na stronę,

4. jak zwiększyć średnią wielkość koszyka,

5. jak wzmocnić działanie istniejących płatnych kampanii czy poziom konwersji z ruchu organicznego,

6. jak zwiększyć skuteczność budowania bazy mailingowe.

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

W tym celu Marketizator pozwala wprowadzać na stronę sklepu różnej maści banery, widgety, ankiety czy spersonalizowane komunikaty prezentowane bezpośrednio jako integralna część strony i mierzyć efekty każdego takiego wyświetlenia.

Innymi słowy możesz zdefiniować dla każdego działania:

1. jaki komunikat czy zachętę chcesz pokazać,

2. w jakim miejscu sklepu, na jakiej stronie to pokazać,

3. kiedy go pokazać (na jakie zdarzenie, działanie odwiedzającego),

4. komu je pokazać (jakiemu segmentowi klientów).

###SEGMENTACJA

Kluczem do sukcesu jest określenie do kogo chcesz kierować zachęty. Najpopularniejszy scenariusz to identyfikowanie przez Marketizatora odwiedzających, którzy zachowują się jak kupujący, ale z sobie tylko znanych przyczyn porzucają sklep. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy zdefiniować segmenty uwzględniając np. takie parametry jak:

1. zachowanie na stronie (jakie kategorie, produkty oglądał, czym się interesuje),

2. dotychczasowa historia zakupowa,

3. źródło przyjścia na stronę w tym identyfikacja kampanii płatnych,

4. słowa kluczowe po jakich dotarł na stronę,

5. czas spędzony na stronie,

6. z jakiego urządzenia korzysta...

7. ...a nawet geololokalizacja czy warunki pogodowe w jakich się znajduje.

Marketizator oferuje ponad 30 parametrów własnych oraz parametry możliwe do pozyskania z innych systemów np.: Google Tag Manager, SalesManago czy też dane czytane bezpośrednio ze aktualnie przeglądanej strony sklepu np.: wartość koszyka.

Wystarczy teraz ustalić czym się różnią kupujący od oglądających, kupujący dużo od kupujących mało, kupujący często od kupujących jednorazowo, zaangażowanych od przypadkowego ruchu na stronie. Koncentruj się zgodnie z zasadą Pareto na 20%-30% odwiedzających, którzy mają rzeczywiście intencje zakupowe i generują 70%-80% przychodów.

Po zdefiniowaniu segmentów Marketizator automatycznie w czasie rzeczywistym weryfikuje, który odwiedzający pasuje do poszczególnych profili oraz czy czasem nie należy mu wyświetlić dodatkowej zachęty motywującej do rozpoczęcia lub zakończenia zakupów.

A jeśli nie wiesz jak zdefiniować segmenty? Żaden problem. Zespół Marketizatora może wykonać dla Ciebie taką analizę np.: na bazie danych gromadzonych np.: w Google Analytics i skonfigurować najbardziej wartościowe profile klientów, do których warto kierować zachęty.

###SPERSONALIZOWANE KOMUNIKATY

Najpopularniejszym sposobem na zwiększenie sprzedaży są spersonalizowane komunikaty dedykowane do określonego segmentu klienta w zależności od jego zachowania.

Zacznijmy od zdefiniowania segmentu dla odwiedzających, którzy zachowują się jak kupujący, ale z pewnych powodów porzucają sklep bez zakupów. Skoro i tak porzucają sklep to wystarczy wyzwolić na porzucenie sklepu czyli na ruch myszką w stronę ‘X’ zachętę, która ma szansę ich zainteresować.

Przykład: Tworzymy segment dla osób, które spędzają na stronie odpowiednio dużo czasu, przeglądają co najmniej kilka produktów, ale jednocześnie nie przejrzeli żadnych powiązanych promocji. Na porzucenie sklepu pokazujemy popup zachęcający ich do przejrzenia promocji, które ominęli w trakcie wizyty. Efekt dla sklepu centrumrowerowe to wzrost comiesięcznych przychodów o ponad 29%:

Warto również popracować nad zwiększaniem średniej wartości zamówienia. Bardzo często sklepy oferują darmowy transport po przekroczeniu określonej kwoty. Zazwyczaj gdzieś ta informacja jest na stronie, ale nie zawsze przykuwa uwagę odwiedzającego w trakcie wyboru czy kupić i co kupić.

Przykład: jeśli darmowe zakupy są w sklepie od kwoty 300 zł, to prezentuj dynamiczny komunikat, który pobiera ze strony aktualną wartość koszyka i przelicza ile brakuje jeszcze klientowi do darmowej dostawy. Jeśli np.: brakuje mu mniej niż 100 zł to wyświetl go. Jeśli kwota już jest wystarczająca to również go wyświetl, ale tylko z informacją, że zamó- wienie zostanie wysłane za darmo. Efekt dla sklepu panitorbalska to wzrost średniej wartości zamówienia o 15%.

(...) (...)

Chcesz przeczytać cały artykuł? Pobierz Magazyn EHANDEL w dowolnym formacie!

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP