Ekomersy 2013: Efekt weryfikacji głosowania Internautów

W związku z wyrażonym na grupie "E-commerce Poland" na Facebooku podejrzeniem oszustw(a) podczas głosowania Internautów na nominowanych w konkursie Ekomersy 2013 podjęliśmy kroki mające na celu jednoznaczne wyjaśnienie sytuacji.

Doszło do drobnych nadużyć

Wykrycie nieprawidłowości było relatywnie szybkim i nie pozostawiających żadnych wątpliwości procesem - w tym momencie zweryfikowane wyniki głosowania trafiają do Jurorów, którzy podejmą ostateczne decyzje co do osób, produktów i usług firm, które otrzymają tegoroczne Ekomersy.

Kilka (technicznych) słów o głosowaniu i procesie weryfikacji

Prawidłowy przebieg głosowania wiązał się z koniecznością połączenia swojego konta na Facebooku z aplikacją. To uznawane przez niektórych za utrudnienie, okazało się zbawienne podczas procesu weryfikacji. Mając bazę ID głosujących "zapuściliśmy" skrypt, który odpytał API Facebooka czy dana osoba faktycznie podpięła aplikację umożliwiającą oddanie głosów w konkursie Ekomersy.

<code> https:///graph.facebook.com/ID-GŁOSUJĄCEGO/permissions?access_token=TOKEN-APLIKACJI-EKOMERSY </code>

zapytanie dla ID użytkowników, którzy połączyli swoje konto z aplikację Ekomersy musiało zwrócić odpowiednią informację

dla kont FB, które nie brały udziału w faktycznym głosowaniu wynik zapytania do API Facebooka był pusty

Liczba głosujących przed weryfikacją: 7137
Liczba głosów przed weryfikacją: 17499

Liczba autentycznych głosujących: 6927 (210 fałszywych kont)
Liczba autentycznych głosów: 17175 (324 fałszywych głosów)

Jak widać po liczbach, rozbieżności w głosach są minimalne, a ilość niezweryfikowanych głosów oscyluje w granicach 1,8% globalnej liczby głosów. Z pewnością nie powinno to psuć zabawy - tym bardziej, że sprawę udało się ostatecznie potwierdzić i głosy trafiające do Jury są pewne.

Ekomersy miały być i mają być dobrą zabawą. Nie widzimy konieczności publicznego ogłaszania szczegółów weryfikacji tj. informacji o tym, konto której marki obciążone zostało fałszywymi głosami, przyjmując założenie, że ktoś mógł uczynić marce tzw. "niedźwiedzią przysługę".

Przez ostatnie dni jednak głosowania Internautów, estetyka niektórych działań zmierzających do zwiększenia liczby oddanych głosów wzbudzała nasz niepokój i najprawdopodobniej odbije się on echem w przyszłej postaci regulaminu i formuły Ekomersów. (Z pewnością nie trafi do nas interpretacja w postaci: "to było tylko na potrzeby case study").

Starając się jednak patrzeć na całokształt i efekty długookresowe cieszymy się, że tak wiele firmy znalazło w Ekomersach impuls do mobilizacji swoich Klientów, dając upust niesamowitej kreatywności - bardzo Wam za to dziękujemy i gratulujemy podejścia.

Wierzymy, że wygranymi są te właśnie firmy jak i cała branża, i efekty będą widoczne w postaci zorientowanych na e-handel Zwiedzających V Targi eHandlu. Mamy nadzieję spotkać się tam z Wami.

http://www.youtube.com/watch?v=vENgpG-3yLM

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP