Ekomersy 2013: Miłość i nienawiść w polskim e-handlu - Jacek Gadzinowski

"Liczy się to jaki produkt sprzedajemy i jak obchodzimy się z klientami" - mówi Jacek Gadzinowski, przedsiębiorca i konsultant w Gadzinowski.pl.

Przy okazji 2. edycji Ekomersów sprawdzamy, co kochają i czego nienawidzą w polskim e-handlu jurorzy konkursu. Tym razem na pytania odpowiada Jacek Gadzinowski.

Za co kochasz e-commerce?

Za skalowalność, transparentność i szansę dla każdego kto ma pomysł na sprzedaż. Niezależnie od branży i wieku, doświadczenia. Liczy się to jaki produkt sprzedajemy i jak obchodzimy się z klientami.

Co szczególnie cenisz w polskim e-handlu?

Mimo, że jest mocno rozdrobniony jest w wielu ciekawych niszach. Daje zatrudnienie ludziom niezależnie od miejsca zamieszkania i posiadanego kapitału na start. To jak się później rozwija zależy już od determinacji w rozwijaniu biznesu.

Co Cię wkurza w polskim e-commerce?

Bezsensowna walka na ceny. Jest to czasem wyraz bezsilności i braku pomysłu na branding, markę danego sklepu. Czasem może być to prosta droga do bankructwa danego sklepu. Cenię sklepy, które jednak oprócz elementu cenowego, umieją zadbać o klienta i reputację, znajdując właściwy balans między tymi czynnikami.

Co robisz, by to zmienić?

Podczas rozmów z klientami, na szkoleniach wewnętrznych dla działów sprzedaży i zarządów tłumaczę, że lepsza jest droga zrównoważonego rozwoju a nie rabunkowy wzrost obrotów. Tak może działać każdy i nie trzeba tu dużej finezji. Lepiej być ambitniejszym i budować obecność w sprzedaży internetowej w bardziej długofalowej perspektywie.

Jak Twoim zdaniem będą wyglądały zakupy online za 10 lat?

Gdybym to wiedział, byłbym dzisiaj już milionerem ;) Myślę, że coraz więcej branż będzie tam obecnych a sprzedaż internetowa osiągnie co najmniej 20% sprzedaży całkowitej towarów.

Jacek Gadzinowski - przedsiębiorca i konsultant w Gadzinowski.pl. Ponad 15 lat doświadczenia zawodowego: publicysta i dziennikarz, negocjator i kupiec, specjalista sprzedaży, marketingu i komunikacji.

Najlepsze produkty, usługi i osoby, przyczyniające się do rozwoju polskiego rynku e-commerce można wybierać do 19 września, oddając jeden głos w każdej kategorii: ZAGŁOSUJ

Gala konkursowa wraz z wręczeniem nagród odbędzie się 23 września 2013 w trakcie Wieczoru branży e-commerce organizowanego w ramach V Targów eHandlu i konferencji Ecommerce Trends 2013/Jesień na Stadionie Narodowym w Warszawie. Bilety na to wydarzenie można nabyć na stronie konkursu: ekomersy.pl.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP