Ekomersy 2013: Miłość i nienawiść w polskim e-handlu - Kinga Szewczyk

"Oszczędzanie na klientach, na jakości obsługi, przestrzeganiu praw itp” - o tym, co wkurza w polskim e-commerce opowiada Kinga Szewczyk, kierującą działem e-handlu w Centrum Elektronicznej Gospodarki Instytutu Logistyki i Magazynowania (ILIM) w Poznaniu.

Przy okazji 2. edycji Ekomersów sprawdzamy, co kochają i czego nienawidzą w polskim e-handlu jurorzy konkursu. Tym razem na pytania odpowiada Kinga Szewczyk.

Za co kochasz e-commerce?

Za łatwość zakupów. Za to, że mogę je robić wieczorem, spokojnie poznając ofertę, produkty, ceny.

Co szczególnie cenisz w polskim e-handlu?

Umiejętność szybkiego uczenia się biznesu i szczególny dar innowacyjności.

Co Cię wkurza w polskim e-commerce?

W szczególnych przypadkach (bo to się zdarza czasami) niewiedza i nieszanowanie klienta. Pierwsze wynika ze skomplikowania rynku, prawa, obowiązków itp. Naprawdę o wielu sprawach musi pamiętać e-przedsiębiorca, jeżeli chce dobrze prowadzić biznes. Drugi ma chyba związek z wyborem asortymentu i sprzedażą na minimalnych marżach. To prowadzi często do „oszczędzania na klientach, na jakości obsługi, przestrzeganiu praw itp”.

Co robisz, by to zmienić?

Staram się edukować i uświadamiać, m.in. poprzez organizowanie Konkursu Bezpieczny eSklep. To kropla w morzu potrzeb i działań, ale wierzę, że te krople drążą skały

Jak Twoim zdaniem będą wyglądały zakupy online za 10 lat?

Nie mam wizji nowego handlu czy e-handlu. Na pewno będziemy korzystać z jeszcze większych udogodnień technologicznych. Może przez to będziemy robić zakupy zawsze i wszędzie? Ale przecież to już możemy robić. Chyba nie potrafię wróżyć w tym temacie

Kinga Szewczyk - kieruje działem e-handlu w Centrum Elektronicznej Gospodarki Instytutu Logistyki i Magazynowania (ILIM) w Poznaniu. Zawodowo, od lat związana z biznesem poprzez współudział w tworzeniu rozwiązań IT dla mikro, małych i średnich firm (Produkt Manager programu Comarch CDN OPTIMA, systemu analiz biznesowych dla MSP A posteriori). Doświadczenie zawodowe wykorzystała rozpoczynając pracę w Jednostce Certyfikującej ILIM, w części związanej z certyfikacją sklepów internetowych. Poznając problematykę z jaką borykają się polskie e-sklepy, zainicjowała organizację pierwszego w Polsce konkursu nakierowanego na zagadnienia prawne związane z e-commerce „Bezpieczny eSklep”. Zajmuje się badaniami i analizą rynku e-commerce w Polsce.

Najlepsze produkty, usługi i osoby, przyczyniające się do rozwoju polskiego rynku e-commerce można wybierać do 19 września, oddając jeden głos w każdej kategorii: ZAGŁOSUJ

Gala konkursowa wraz z wręczeniem statuetek odbędzie się 23 września 2013 w trakcie Wieczoru branży e-commerce organizowanego w ramach V Targów eHandlu i konferencji Ecommerce Trends 2013/Jesień na Stadionie Narodowym w Warszawie. Bilety na to wydarzenie można nabyć na stronie konkursu ekomersy.pl. Bezpłatne wejściówki na Targi eHandlu można rezerwować na stronie targiehandlu.pl.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP