"Oszczędzanie na klientach, na jakości obsługi, przestrzeganiu praw itp” - o tym, co wkurza w polskim e-commerce opowiada Kinga Szewczyk, kierującą działem e-handlu w Centrum Elektronicznej Gospodarki Instytutu Logistyki i Magazynowania (ILIM) w Poznaniu.
Przy okazji 2. edycji Ekomersów sprawdzamy, co kochają i czego nienawidzą w polskim e-handlu jurorzy konkursu. Tym razem na pytania odpowiada Kinga Szewczyk.
Za co kochasz e-commerce?
Za łatwość zakupów. Za to, że mogę je robić wieczorem, spokojnie poznając ofertę, produkty, ceny.
Co szczególnie cenisz w polskim e-handlu?
Umiejętność szybkiego uczenia się biznesu i szczególny dar innowacyjności.
Co Cię wkurza w polskim e-commerce?
W szczególnych przypadkach (bo to się zdarza czasami) niewiedza i nieszanowanie klienta. Pierwsze wynika ze skomplikowania rynku, prawa, obowiązków itp. Naprawdę o wielu sprawach musi pamiętać e-przedsiębiorca, jeżeli chce dobrze prowadzić biznes. Drugi ma chyba związek z wyborem asortymentu i sprzedażą na minimalnych marżach. To prowadzi często do „oszczędzania na klientach, na jakości obsługi, przestrzeganiu praw itp”.
Co robisz, by to zmienić?
Staram się edukować i uświadamiać, m.in. poprzez organizowanie Konkursu Bezpieczny eSklep. To kropla w morzu potrzeb i działań, ale wierzę, że te krople drążą skały
Jak Twoim zdaniem będą wyglądały zakupy online za 10 lat?
Nie mam wizji nowego handlu czy e-handlu. Na pewno będziemy korzystać z jeszcze większych udogodnień technologicznych. Może przez to będziemy robić zakupy zawsze i wszędzie? Ale przecież to już możemy robić. Chyba nie potrafię wróżyć w tym temacie
Kinga Szewczyk - kieruje działem e-handlu w Centrum Elektronicznej Gospodarki Instytutu Logistyki i Magazynowania (ILIM) w Poznaniu. Zawodowo, od lat związana z biznesem poprzez współudział w tworzeniu rozwiązań IT dla mikro, małych i średnich firm (Produkt Manager programu Comarch CDN OPTIMA, systemu analiz biznesowych dla MSP A posteriori). Doświadczenie zawodowe wykorzystała rozpoczynając pracę w Jednostce Certyfikującej ILIM, w części związanej z certyfikacją sklepów internetowych. Poznając problematykę z jaką borykają się polskie e-sklepy, zainicjowała organizację pierwszego w Polsce konkursu nakierowanego na zagadnienia prawne związane z e-commerce „Bezpieczny eSklep”. Zajmuje się badaniami i analizą rynku e-commerce w Polsce.
Najlepsze produkty, usługi i osoby, przyczyniające się do rozwoju polskiego rynku e-commerce można wybierać do 19 września, oddając jeden głos w każdej kategorii: ZAGŁOSUJ
Gala konkursowa wraz z wręczeniem statuetek odbędzie się 23 września 2013 w trakcie Wieczoru branży e-commerce organizowanego w ramach V Targów eHandlu i konferencji Ecommerce Trends 2013/Jesień na Stadionie Narodowym w Warszawie. Bilety na to wydarzenie można nabyć na stronie konkursu ekomersy.pl. Bezpłatne wejściówki na Targi eHandlu można rezerwować na stronie targiehandlu.pl.
Wydawca
Adres prawny
NIP