Ekomersy 2013: Miłość i nienawiść w polskim e-handlu - Kornel Dulęba

"Przedsiębiorcy myślą lokalnie, a nie globalnie i boją się inwestować w skuteczne strategie marketingowe. Nie inwestują w swój brand. Ciągle mamy do czynienia z sytuacją, w której dowolny sklep sieciowy z odpowiednio wysokim budżetem marketingowym może w kilka miesięcy zbudować pozycję lidera" - mówi Kornel Dulęba, dyrektor Semahead agencji SEM Grupy INTERIA.PL.

Przy okazji 2. edycji Ekomersów sprawdzamy, co kochają i czego nienawidzą w polskim e-handlu jurorzy konkursu. Tym razem na pytania odpowiada Kornel Dulęba.

Za co kochasz e-commerce?

Za trzy rzeczy. Po pierwsze – w e-commerce można bardzo szybko obserwować efekty swojej pracy. Większość działań marketingowych da się zmierzyć, można zatem łatwo odpowiedzieć na pytanie, ile zwrotu przynosi każda złotówka zaangażowana w marketing. Po drugie – urzeka mnie, że e-commerce wciąż się zmienia i dostarcza nowych wyzwań, nowych narzędzi, rozwiązań. I po trzecie, chyba najważniejsze – e-commerce pięknie się rozwija i nie zamierza przestać :-).

Co szczególnie cenisz w polskim e-handlu?

To branża, w której jeszcze dość szybko można osiągnąć olbrzymi sukces rynkowy. I – jak nigdzie indziej – przez stronę internetowa osiągnąć DZIENNĄ sprzedaż na poziomie 5 mln zł.

Co Cię wkurza w polskim e-commerce?

Wciąż nam dużo brakuje, nasze e-commerce nie jest tak rozwinięte jak skandynawskie czy amerykańskie. Klienci wciąż nie mają świadomości, że wyszukiwarka może i powinna generować 50% przychodów w sklepie on-line, i że SEO to pierwszy krok w inwestycji w stronę internetową. Przedsiębiorcy myślą lokalnie, a nie globalnie i boją się inwestować w skuteczne strategie marketingowe. Nie inwestują w swój brand. Ciągle mamy do czynienia z sytuacją, w której dowolny sklep sieciowy z odpowiednio wysokim budżetem marketingowym może w kilka miesięcy zbudować pozycję lidera.

Co robisz, by to zmienić?

Jako Semahead - Agencja SEM Grupy INTERIA.pl pomagamy sklepom budować skuteczne kanały sprzedaży w internecie. Jesteśmy aktywnym członkiem organizacji branżowych: IAB, E-commerce Polska, współpracujemy z PARP i inkubatorami przedsiębiorczości oraz branżą start-up. Angażujemy się w takie inicjatywy jak ta, jesteśmy aktywnym uczestnikiem i współorganizatorem konferencji, targów, szkoleń dla branży, wydajemy poradniki, raporty i publikujemy materiały edukacyjne. A jako część BAUER MEDIA GROUP aktywnie wspieramy realizowane działania medialnie.

Jak Twoim zdaniem będą wyglądały zakupy online za 10 lat?

W takiej rzeczywistości ciężko powiedzieć, co może być za nawet 3 lata. Ale patrząc na rozwój mediów, to na pewno e-commerce będzie podążał w tym nurcie. Czyli komunikacja z klientem będzie się odbywać na każdym ekranie i na każdym etapie zaspokajania jego konkretnej potrzeby, nie tylko przed laptopem, jeśli jeszcze będą. Technologia tak szybko zmienia nasze zachowania i burzy wszelkie granice i trudności w dostępie do dóbr i usług, że kupowanie online przeniesie się mocniej na urządzenia i narzędzia, które będziemy mieć zawsze przy sobie. Wszystko zmierza w kierunku jeszcze szybszego zaspokajania potrzeb.

Kornel Dulęba, dyrektor Semahead agencji SEM Grupy INTERIA.PL

Doświadczony manager z ponad 8 letnią praktyką w kierowaniu zespołem i wdrażaniem wysokobudżetowych projektów marketingowych i sprzedażowych. W INTERIA.PL aktywnie współtworzył i przez 3 lata kierował działem planowania i zakupu mediów. Obecnie rozwija innowacyjne projekty związane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych i nadzoruje pracę działu SEM w INTERIA.PL. Pomysłodawca i twórca SEMAHEAD - agencji SEM Grupy INTERIA.PL, gdzie ma zaszczyt pracować dla m.in.: Polskiego Radia, Tauron, Weltbild, Presto, Magdy Gessler, Wydawnictwa Znak. W życiu i pracy wyznaje zasadę poszukiwania nieustannej okazji do nauki, skupia się na owocach i sposobach ich osiągania. Jest skuteczny w działaniu i lubi motywować siebie i innych. Najbardziej inspiruje go planowanie sukcesu i praca w partnerskim zespole.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP