Ekomersy 2013: Miłość i nienawiść w polskim e-handlu - Marcin Wilczyński

"Panie i Panowie pseudomarketerzy! My, właściciele nawet niewielkich sklepów, doskonale wiemy co to jest pozycjonowanie, używamy Google AdWords, znamy się na remarketingu. Baaa, wiemy nawet co to jest RTB!" - apeluje Marcin Wilczyński właściciel i główny nawigator w sklepie zoologicznym glonojad.pl.

Przy okazji 2. edycji Ekomersów sprawdzamy, co kochają i czego nienawidzą w polskim e-handlu jurorzy konkursu. Tym razem na pytania odpowiada Marcin Wilczyński.

Za co kochasz e-commerce?

Bez przesady, to nie MLM albo korpo :) To normalna praca, którą lubię i która daje mi dużo satysfakcji. Mogę udzielać się na wielu płaszczyznach w zależności od aktualnych potrzeb i chęci :) Trzeba się dużo uczyć, być na bieżąco z wieloma nowinkami technicznymi czy sprzedażowymi. Pozwala poznać sporo ciekawych ludzi (i kilku nieciekawych też).

Co szczególnie cenisz w polskim e-handlu?

Szczególnie cenię sobie ludzi, którzy w nim i dla niego pracują. Zdecydowana większość to pasjonaci swojej pracy, ludzie otwarci na świat, kreatywni, prawdziwi przedsiębiorcy. Aż się czasami dziwię, dlaczego jeszcze nie wszyscy wyjechali :)

Co Cię wkurza w polskim e-commerce?

Cała masa pseudoagencji od reklamy, seo, sem, social media itd. Nie mają pojęcia o tym, co chcą sprzedawać, są upierdliwi i aroganccy. Nie są w stanie nawet dobrze zaprezentować swojej oferty, a potencjalnych klientów traktują jak przygłupów, którzy wysyłają tysiące paczek miesięcznie, ale nie wiedzą dlaczego. Panie i Panowie pseudomarketerzy! My, właściciele nawet niewielkich sklepów, doskonale wiemy co to jest pozycjonowanie, używamy Google AdWords, znamy się na remarketingu. Baaa, wiemy nawet co to jest RTB!

Więc łaskawie prosimy Was: nie wciskajcie nam przez telefon szablonowych tekstów rodem z teleshopów. Oczywiście denerwują mnie też te wszystkie akcje z pozwami w sprawie klauzul niedozwolonych i szykujące się zmiany w prawie, które jeszcze bardziej utrudnią nam normalną pracę.

Według prawodawców właściciele sklepów internetowych to sami złodzieje i oszuści, należy więc z góry zakładać, że chcemy klientów okraść i trzeba nam to maksymalnie utrudnić, przy okazji uniemożliwiając nam normalną pracę.

Co robisz, by to zmienić?

Rozłączam się po usłyszeniu w słuchawce "zapewne wie Pan, jak bardzo ważne jest bycie na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce" :) Chodzę na wybory (przestroga!).

Jak Twoim zdaniem będą wyglądały zakupy online za 10 lat?

Chciałbym, żeby upowszechniły się zakupy subskrypcyjne, bo to bardzo ciekawa forma realizowania zamówień.

Być może upowszechnią się drukarki 3D i będziemy mogli zamówić "wydruk" prawie dowolnego produktu lub sami będziemy posiadać takie drukarki, a w sklepach tylko kupować projekty. Ciekawa byłaby też opcja prezentowania produktów bezpośrednio na biurku klienta za pomocą niewielkich hologramów czy rzutników 3D.

Nie chciałbym być natomiast atakowany zewsząd mocno spersonalizowaną reklamą wyświetlaną na podstawie informacji z czipa wszczepionego w ząb :)

Marcin Wilczyński - z e-commerce związany od roku 2000. Lubi łączyć pracę zawodową ze swoimi pasjami, od 8 lat właściciel i główny nawigator w sklepie zoologicznym glonojad.pl. Wędkarz i twórca największego polskiego forum wędkarskiego splawik.com. Pasjonat SEO i social media. Samouk. Nie pisze bloga, jeszcze :)

Najlepsze produkty, usługi i osoby, przyczyniające się do rozwoju polskiego rynku e-commerce można wybierać do 19 września, oddając jeden głos w każdej kategorii: ZAGŁOSUJ

Gala konkursowa wraz z wręczeniem statuetek odbędzie się 23 września 2013 w trakcie Wieczoru branży e-commerce organizowanego w ramach V Targów eHandlu i konferencji Ecommerce Trends 2013/Jesień na Stadionie Narodowym w Warszawie. Bilety na to wydarzenie można nabyć na stronie konkursu ekomersy.pl. Bezpłatne wejściówki na Targi eHandlu można rezerwować na stronie targiehandlu.pl.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP