"Za 10 lat sklepy staną się kopalnią informacji o produktach. Będą połączone z automatycznym doradztwem, które w szybki sposób, często podczas jednej wizyty, będzie zmieniać niepewnego siebie klienta w świadomego konsumenta" - przewiduje Mirosław Szmajda, szkoleniowiec, coach i wdrożeniowiec, prowadzący witrynę www.SprzedawcaInternetowy.pl.
Przy okazji 2. edycji Ekomersów sprawdzamy, co kochają i czego nienawidzą w polskim e-handlu jurorzy konkursu. Tym razem na pytania odpowiada Mirosław Szmajda.
Za co kochasz e-commerce?
E-commerce sprawiło, że możemy znacznie szybciej spełniać nasze marzenia. Za to kocham e-commerce najbardziej.
Co szczególnie cenisz w polskim e-handlu?
Uważam, że największy wkład w rozwój polskiego e-handlu miało Allegro. Cenię ich za to. Choć teraz nadchodzą nowe czasy, gdzie ich dominacja się kończy.
Co Cię wkurza w polskim e-commerce?
W polskim e-commerce wkurza mnie narzekanie na to, że ludzie nie kupują, na konkurencję, na wysokie prowizje Allegro, na technologię, na wolne łącza, na za drogie łącza i na wszystko inne, co niby sprawia, że sprzedaż się wielu nie udaje.
Co robisz, by to zmienić?
Aby to zmienić - działam. Nie tylko mówię, piszę i uczę, ale przede wszystkim wykonuję dla innych czynności związane z e-commerce. Kiedy okazuje się, że jednak można coś zrobić, nie ma wtedy powodów do narzekania.
Jak Twoim zdaniem będą wyglądały zakupy online za 10 lat?
Za 10 lat nie będzie już w internecie podziału na strony informacyjne i e-commerce. Sklepy staną się kopalnią informacji o produktach. Będą połączone z automatycznym doradztwem, które w szybki sposób, często podczas jednej wizyty, będzie zmieniać niepewnego siebie klienta w świadomego konsumenta. Każdemu klientowi wyświetlana będzie inna wersja sklepu, w zależności od jego preferencji, potrzeb i zachowań. Zakupy online staną się podobne do dzisiejszych spotkań z najlepszym sprzedawcą w zwykłych sklepach.
Mirosław Szmajda - szkoleniowiec, coach i wdrożeniowiec, dzięki któremu tysiące osób, nawet bardzo niedoświadczonych, radzi sobie dziś z internetową technologią. Prowadzi witrynę www.SprzedawcaInternetowy.pl, za pomocą której pomaga w przenoszeniu biznesów do internetu. W ostatnim czasie koncentruje się na wdrożeniach systemów marketing automation w małych firmach.
Jeden z pionierów prowadzenia regularnych webinarów w Polsce. Każdego dnia spotyka się ze swoimi czytelnikami, słuchaczami i klientami z Polski i zza granicy za pomocą systemu do telekonferencji oraz poprzez własną platformę szkoleniową. Dzięki temu na odległość pomaga skutecznie w ustalaniu strategii marketingowej, tworzeniu stron internetowych, realizacji kampanii sprzedażowych, automatycznym pozyskiwaniu klientów i zwiększaniu sprzedaży.
Wydawca
Adres prawny
NIP