Eurosender chce namieszać na rynku międzynarodowych przesyłek kurierskich

Słoweński startup Eurosender, który w rekordowym czasie objął swoimi usługami zamawiania usług kurierskich całą Unię Europejską, wchodzi do Polski.

Eurosender zaczynał jako startup z siedzibą w słoweńskiej Lublanie. Obecnie, m.in. dzięki wsparciu najbardziej prestiżowych europejskich programów akceleracji przedsiębiorczości – ProSiebenSat.1 i Level39 – ma oddziały również w Monachium i Londynie. Od niedawna współpracuje także z akceleratorem RocketSpace, pod opieką którego zaczynały takie marki jak Uber i Spotify. Od powstania w 2014 roku, w niecałe trzy lata zdołał zbudować sieć dostawców w całej Unii Europejskiej, oferując prostą usługę w atrakcyjnej cenie. We wrześniu oficjalnie wszedł do Polski.

Dzięki platformie Eurosender klienci indywidualni i firmy mogą w kilku prostych krokach zamówić przesyłkę kurierską w niższych cenach niż bezpośrednio u kurierów. Zamówienie usługi wymaga podania na platformie parametrów przesyłki, adresu dostawy i liczby paczek do nadania. Na podstawie danych adresowych odbioru i dostawy paczki Eurosender wybiera pasującego najtańszego kuriera, który następnie podejmuje paczkę czy bagaż ze wskazanego miejsca – np. z domu albo biura. Płatność za usługę można uregulować kartą kredytową, przelewem bankowym lub przez PayPala.

Niska cena, międzynarodowi kurierzy

Przewagą Eurosendera nad konkurencją są niższe ceny usług, oferowane zarówno klientom końcowym, jak i biznesowym. Jest to możliwe dzięki kumulacji zamówień, co pozwala uzyskać lepszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z kontrahentami-operatorami logistycznymi. Przykładowo, minimalny koszt nadania paczki o wadze do 20 kg z Warszawy do Londynu za pośrednictwem Eurosendera to ok. 28 euro, czyli ok. 128 zł. Gdyby podobną usługę zamówić bezpośrednio u kuriera, do ceny podstawowej, wyższej o kilkanaście, kilkadziesiąt, a niekiedy nawet kilkaset euro, operator doliczyłby jeszcze VAT i dodatkową opłatę paliwową.

Co ważne, korzystanie z platformy nie wymaga rejestrowania się ani zakładania konta. Cena usługi nie jest uzależniona od rodzaju przesyłki i wyświetlana jest na stronie automatycznie, po wybraniu trasy przesyłki. Wszystkie paczki są ubezpieczone. – Brak ukrytych kosztów oraz prostota obsługi narzędzia sprawia, że cieszy się ono szczególną popularnością wśród studentów i osób pracujących za granicą – mówi Tim Potočnik, CEO Eurosender. Coraz chętniej z usług Eurosendera korzystają też małe i średnie sklepy internetowe prowadzące sprzedaż transgraniczną.

Za dostarczenie paczki w terminie i w stanie nienaruszonym odpowiadają uznane firmy kurierskie, skupione w sieci operatorów logistycznych współpracujących z platformą Eurosender. Lista obejmuje takich kurierów jak DPD, GLS, ACS i DB Schenker.

W 2015 r. Eurosender rozszerzył wachlarz usług o możliwość transportu towarowego.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP