FinTech i E-commerce – czy uda się osiągnąć synergię?

Pandemia a biznes - jakie są perspektywy na przyszłość postcovidowej? 

Kryzys bywa twórczy i może generować pojawianie się nowych biznesów, rozwój biznesu w okresach napięć ekonomicznych. Oczywiście jest też druga strona medalu – biznesy tracą płynność finansową i padają. Dla firm, które odnalazły się w czasie pandemii, szybko dostosowały swoje operacyjne działania zdalnie, sytuacja prowadzenia biznesu w pandemii podniosła poprzeczkę w każdym obszarze operacyjnym firmy. 

Dodatkowo, z dnia na dzień popyt na usługi w internecie gwałtownie wzrósł, a zmiany legislacyjne, które miały ograniczyć stuki pandemii dla konsumentów uderzyły w biznes. Wiele firm z branży pożyczkowej zniknęło z mapy polskiego biznesu. 

Dla CRIF, podobnie jak dla wielu firm z branży finansowej, było to trudny rok. Jednak jako organizacja byliśmy świetnie przygotowani do pracy i obsługi naszych klientów zdalnie, a ważniejsze, nasze podejście do biznesu w czasie pandemii zdecydowanie wspierało naszych partnerów chociażby poprzez dostosowanie naszej polityki cenowej.

Dodatkowo zainwestowaliśmy w nowe usługi, aby nawiązać współpracę z partnerami w obszarach dynamicznie rosnących w czasie pandemii (e-commerce i BNPL). Jakość i kompleksowość naszych usług dziś czyni nas partnerem pierwszego wyboru w branży finansowej.  

W jakich obszarach możliwa jest synergia między e-commerce?  

Dynamiczny wzrost rynku e-commerce pokazuje dziś, że najbardziej elementarnym celem współpracy fintechów i e-commerce, a zarazem  wyzwaniem, jest pozyskanie i utrzymanie klienta, finalnie dokonanie zakupu i jego sfinansowanie.  

Z doświadczania CRIF widzimy wiele możliwych obszarów współpracy. Rynek rośnie i coraz bardziej jest celem fraudów, dlatego technologie zarządzania  nadużyciami finansowymi (zaawansowane z technikami machine learning, biometrii, ofert marketingowych w czasie rzeczywistym) są konieczne dla efektywnego prowadzenia biznesu. 

W digital lending nie trzeba przełamywać barier ofertowania usług finansowych w online. W tych kanałach sprzedaży już wspierając konsumenta w procesie zakupowym i zwiększają kwotę koszyka. Głębsza współpraca fintech i e-commerce będzie konieczna wraz  z poszukiwaniem rozwiązań zwiększających efektywność i poszerzających obszar działania biznesu np. poprze budowanie infrastruktury przepływów finansowych i ich optymalizacji.

Co musi się wydarzyć od strony technologicznej, aby do synergii FinTech i e-commerce mogło dojść?

W okresie izolacji społecznej i lockdownów e-commerce eksplodował - klienci są zdeterminowani by kupować online.  Nawet jeśli wcześniej wybierali zakupy w sklepach stacjonarny musieli nauczyć się działać w internecie. Przyzwyczajenia konsumencie zmieniają się, w tym także oczekiwania co do terminu płatności, a trendy z zagranicy, związanie z płatnościami odroczonymi są na ryku polskim rozpoznawalne.

Technologia musi nadążyć za zamianami zachowań konsumenckich, a nawet wyprzedzić potrzeby konsumentów, oferując nowe możliwości. Różne metody finansowania zakupów i ograniczanie ryzyka związanego z nadużyciami finansowymi mają tutaj duże znaczenie i tutaj  właśnie widzimy duże pole do współpracy między fintechami a e-commerce.

Jak jest recepta na sukces w perspektywie najbliższych lat rozwoju e-commerce? 

Naszym zdaniem kluczowa dla firm działających w branży e-commerce w najbliższych latach jest długoterminowa i spójna strategia rozwoju e-commerce w oparciu o współpracę z zaufanym partnerem, który może szybko dostarczyć rozwiązań kompleksowych mających na celu zaopiekowanie całą gamę potrzeb konsumenta.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP