Kryzys bywa twórczy i może generować pojawianie się nowych biznesów, rozwój biznesu w okresach napięć ekonomicznych. Oczywiście jest też druga strona medalu – biznesy tracą płynność finansową i padają. Dla firm, które odnalazły się w czasie pandemii, szybko dostosowały swoje operacyjne działania zdalnie, sytuacja prowadzenia biznesu w pandemii podniosła poprzeczkę w każdym obszarze operacyjnym firmy.
Dodatkowo, z dnia na dzień popyt na usługi w internecie gwałtownie wzrósł, a zmiany legislacyjne, które miały ograniczyć stuki pandemii dla konsumentów uderzyły w biznes. Wiele firm z branży pożyczkowej zniknęło z mapy polskiego biznesu.
Dla CRIF, podobnie jak dla wielu firm z branży finansowej, było to trudny rok. Jednak jako organizacja byliśmy świetnie przygotowani do pracy i obsługi naszych klientów zdalnie, a ważniejsze, nasze podejście do biznesu w czasie pandemii zdecydowanie wspierało naszych partnerów chociażby poprzez dostosowanie naszej polityki cenowej.
Dodatkowo zainwestowaliśmy w nowe usługi, aby nawiązać współpracę z partnerami w obszarach dynamicznie rosnących w czasie pandemii (e-commerce i BNPL). Jakość i kompleksowość naszych usług dziś czyni nas partnerem pierwszego wyboru w branży finansowej.
Dynamiczny wzrost rynku e-commerce pokazuje dziś, że najbardziej elementarnym celem współpracy fintechów i e-commerce, a zarazem wyzwaniem, jest pozyskanie i utrzymanie klienta, finalnie dokonanie zakupu i jego sfinansowanie.
Z doświadczania CRIF widzimy wiele możliwych obszarów współpracy. Rynek rośnie i coraz bardziej jest celem fraudów, dlatego technologie zarządzania nadużyciami finansowymi (zaawansowane z technikami machine learning, biometrii, ofert marketingowych w czasie rzeczywistym) są konieczne dla efektywnego prowadzenia biznesu.
W digital lending nie trzeba przełamywać barier ofertowania usług finansowych w online. W tych kanałach sprzedaży już wspierając konsumenta w procesie zakupowym i zwiększają kwotę koszyka. Głębsza współpraca fintech i e-commerce będzie konieczna wraz z poszukiwaniem rozwiązań zwiększających efektywność i poszerzających obszar działania biznesu np. poprze budowanie infrastruktury przepływów finansowych i ich optymalizacji.
W okresie izolacji społecznej i lockdownów e-commerce eksplodował - klienci są zdeterminowani by kupować online. Nawet jeśli wcześniej wybierali zakupy w sklepach stacjonarny musieli nauczyć się działać w internecie. Przyzwyczajenia konsumencie zmieniają się, w tym także oczekiwania co do terminu płatności, a trendy z zagranicy, związanie z płatnościami odroczonymi są na ryku polskim rozpoznawalne.
Technologia musi nadążyć za zamianami zachowań konsumenckich, a nawet wyprzedzić potrzeby konsumentów, oferując nowe możliwości. Różne metody finansowania zakupów i ograniczanie ryzyka związanego z nadużyciami finansowymi mają tutaj duże znaczenie i tutaj właśnie widzimy duże pole do współpracy między fintechami a e-commerce.
Naszym zdaniem kluczowa dla firm działających w branży e-commerce w najbliższych latach jest długoterminowa i spójna strategia rozwoju e-commerce w oparciu o współpracę z zaufanym partnerem, który może szybko dostarczyć rozwiązań kompleksowych mających na celu zaopiekowanie całą gamę potrzeb konsumenta.
Wydawca
Adres prawny
NIP