Gwarancja ROI? - tak możecie tego wymagać!

Personalizacja… ble ble ble… wiadomo, że trzeba, tylko dlaczego tak mało firm może zagwarantować eSklepom sukces…? Może dlatego, że one same nie są na niego gotowe …

EHANDELmag: Exponea – jeśli ktoś spotka się z Wami podczas Targów eHandlu po raz pierwszy, co powinien o Was wiedzieć?

Samuel Poloha: Exponea to platforma marketingowa, która umożliwia marketerom projektowanie, testowanie i wykonywanie spersonalizowanych kampanii. Zbudowana jako zintegrowane rozwiązanie od podstaw, umożliwia wielokanałową personalizację w czasie rzeczywistym. Dowodem na wiarę w nasz produkt niech będzie gwarancja ROI (zwrotu z inwestycji) w ciągu 8 tygodni lub zwrot pieniędzy.

EHANDELmag: Czytam na Waszej stronie o zakładkę „success-stories” i pierwsze co mi się nasuwa to pytanie dlaczego opisywane ekomersy tak różnią się w procentowym zwiększaniu konwersji dzięki Wam. To zależy przecież nie tylko od rozmachu czy asortymentu eSklepu. Czy zaczynając współpracę z Wami będę mogła mniej więcej spodziewać się jakiego rzędu wzrost mnie czeka?

Samuel Poloha: Każdy sklep lub projekt online jest inny, każdy ma inne "pros and cons”. Każdy marketer chce poprawiać inne KPI (Key Performance Indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności). Nie ma standardowego podejścia. To czego na pewno można się spodziewać to szybkie osiągnięcie pozytywnego ROI, nie wchodzimy bowiem we współpracę, jeśli nie jesteśmy pewni sukcesu (stąd nasza oferta zwrotu inwestycji).

EHANDELmag: Mam sklep z popularnymi markami ubrań sportowych. Wiem, że mam dobre ceny, więc odwiedzających stronę nie brakuje. Niestety nie przekłada się to na sprzedaż. Próbowałam już pop up`y z promocją, ale to się nie czyta, newsletter z ofertami ma tak żenującą liczbę otwarć, że szkoda gadać. W dodatku niewiele mam nowych zapisów na newsletter (nawet wśród stałych klientów). Co robić? Jak mam zmienić całkiem spory ruch na sprzedaż?

Samuel Poloha: To może zacznijmy od “silnika przewidywania” - dzięki machine learning, system nauczy się zachowań konwertujących użytkowników - do newslettera lub do sprzedaży. AIgorytm będzie porównywać zachowanie konwertujących użytkowników z pozostałymi użytkownikami, i doda każdemu użytkownikowi atrybut potencjalnej skłonności np. do zakupu. . Na tej podstawie później uruchomimy np. naprz. kampanię voucherowa, w której zachęcimy większą zniżką użytkowników z małym prawdopodobieństwem zakupu, zaś mniejszą (lub żadną zniżką) tych, którzy i tak najprawdopodobniej dokonają zakupu.

EHANDELmag: Na czym polega wyjątkowość Waszych rekomendacji i personalizacji? Szczerze przyznam, że testy A/B zawsze kojarzyły mi się z problemem instalacji czegoś na stronie mojego sklepu i nigdy nic ciekawego się z nich nie dowiedziałam…

Samuel Poloha: Modyfikować zawartość witryny można już po implementacji wycinka kodu w header strony. Wszelkie działania naszych weblayers można w łatwy sposób weryfikować dzięki testom A/B i to bez dodatkowych prac IT (chodzi o te dynamicznie zmienne elementy strony jak content modification - banerki, panele z rekomendacjami, podmiany kolorów, buttonów, dodawanie treści itp.) Wyjątkowość rekomendacji polega m.in. na praktycznie dowolnej liczbie konfiguracji silnika rekomendacyjnego, łącznie z priorytetyzacją np. pod marżę lub dostępność na magazynie. Innowacyjną odmianą rekomendacji jest w naszej ofercie m.in. “visual similarity” recommendation. Więcej na ten temat >>>tutaj<<<

EHANDELmag: Z uwagi na Wasze międzynarodowe doświadczenie... macie jakieś uniwersalny przepis na wejście na mniej popularne rynki jak rumuński czy słowacki?

Samuel Poloha: Dzięki różnym projektom międzynarodowym obsługiwanym przez Exponea (Factcool, Zoot, Sygic), mamy spore doświadczenie na różnych rynkach i w trakcie przygotowania kampanii nasi konsultanci są w stanie doradzić co zadziała i czego mniej warto próbować na konkretnym rynku.

Samuel Poloha - posiada doświadczenie z online marketingu w międzynarodowych projektach (w Polsce m.in. iperfumy.pl/Notino). Najbardziej ciekawi Go automatyzacja i wdrażanie AI do procesów marketingowych. Dlatego bardzo chętnie podjął się przeniesienia real-time bidding do Czech i Słowacji z firmą Sociomantic Labs i to samo (marketing oparty o machine learning) spodobało mu się w Exponea.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP